Francja – czarny rok dla sklepów i turystyki

AFP

Rok 2016 był czarnym rokiem dla słynnych francuskich domów handlowych i dla branży turystycznej. Takie są wnioski płynące z bilansu opublikowanego przez francuskie media

To wynik gwałtownie malejącego ruchu turystycznego, który jest ważny dla francuskiego budżetu. Zamachy terrorystyczne, strajki utrudniające życie, w tym transport z lotnisk i poruszanie się po stolicy Francji, ogólne poczucie braku bezpieczeństwa, którego nie zapewnia widok na ulicach uzbrojonych po zęby patroli wojska – to wszystko miało wpływ na zachowania turystów.

Niewystarczającym magnesem była legendarna francuska sztuka gotowania. Florence Berthout, wiceprzewodnicząca Biura Turystyki stołecznego regionu Ile de France podkreśla, że przez cały rok notowano znaczny spadek ruchu turystycznego. W 2015 roku Paryż i stołeczny region odwiedziło około 4 milionów ludzi, w minionym roku było ich o dwa miliony mniej, a to powoduje efekt domina, gdyż osłabienie turystyki powoduje cały łańcuch strat w innych dziedzinach gospodarki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekordowy rok dla Słowenii

4,17 miliona przyjazdów turystów zanotowała Słowenia w 2016 roku – informuje tamtejszy Urząd Statystyczny. ...

Emirates nie chcą już airbusów A380

Linie lotnicze Emirates rezygnują z części zamówionych przed rokiem airbusów A380 i w zamian ...

Zagraniczni turyści doceniają Kraków

Santander i Grenada to najlepsze miasta na krótki wypad – wynika z badania hiszpańskiej ...

EasyJet rezygnuje z powitania „panie i panowie”

Pasażerowie samolotów tradycyjnie witani są słowami „panie i panowie”. Teraz zmienić to chce linia ...

„Weekend za pół ceny” już przyjmuje zgłoszenia

Ruszyła sprzedaż ofert w ramach VI edycji akcji „Polska, zobacz więcej – weekend za ...

Na Balearach największe firmy działają w turystyce

27 z 30 największych według kryterium wielkości obrotu firm na Balearach to przedsiębiorstwa turystyczne, ...