Francja – czarny rok dla sklepów i turystyki

AFP

Rok 2016 był czarnym rokiem dla słynnych francuskich domów handlowych i dla branży turystycznej. Takie są wnioski płynące z bilansu opublikowanego przez francuskie media

To wynik gwałtownie malejącego ruchu turystycznego, który jest ważny dla francuskiego budżetu. Zamachy terrorystyczne, strajki utrudniające życie, w tym transport z lotnisk i poruszanie się po stolicy Francji, ogólne poczucie braku bezpieczeństwa, którego nie zapewnia widok na ulicach uzbrojonych po zęby patroli wojska – to wszystko miało wpływ na zachowania turystów.

Niewystarczającym magnesem była legendarna francuska sztuka gotowania. Florence Berthout, wiceprzewodnicząca Biura Turystyki stołecznego regionu Ile de France podkreśla, że przez cały rok notowano znaczny spadek ruchu turystycznego. W 2015 roku Paryż i stołeczny region odwiedziło około 4 milionów ludzi, w minionym roku było ich o dwa miliony mniej, a to powoduje efekt domina, gdyż osłabienie turystyki powoduje cały łańcuch strat w innych dziedzinach gospodarki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Słabszy tydzień w biurach podróży

Wzrost liczby zarezerwowanych wyjazdów w biurach podróży wyniósł w minionym tygodniu tylko 10,9 procent ...

Bruksela zdecyduje o pomocy dla Air Berlin

Komisja Europejska w ciągu dwóch miesięcy zdecyduje o losach pożyczki udzielonej niemieckim liniom lotniczym ...

TripAdvisor podpowie, czy hotel jest bezpieczny

TripAdvisor wprowadził nową kategorię oceny hotelu – poziom bezpieczeństwa. Jeśli klienta ktoś w nim ...

Krakowskie lotnisko z 20-procentowym wzrostem

W marcu krakowskie lotnisko obsłużyło prawie 434 tysiące pasażerów. To o 20 procent więcej ...

Warmię i Mazury trzeba wypromować na nowo

Niektórym nasz region kojarzy się wciąż ze studentem w trampkach i z plecakiem. Dzisiaj ...

Trump zakazuje wjazdu do USA gości z Europy

Prezydent Donald Trump ogłosił wprowadzenie 30-dniowego zakazu podróżowania z Europy do Stanów Zjednoczonych w ...