Wypożyczalnie samochodów wreszcie szanują prawa klientów

Bloomberg

Wiodące wypożyczalnie samochodów wprowadziły zapewniają lepszą ochronę praw konsumentów. To efekt działań Komisji Europejskiej i krajowych urzędów ochrony konsumentów

Według KE w ubiegłym roku do Europejskich Centrów Konsumenckich wpłynęło ponad dwa tysiące skarg na wypożyczalnie samochodów. Klienci skarżyli się m.in., że w internecie cena wynajęcia samochodu była większa niż na miejscu.

W odpowiedzi na znaczny wzrost liczby skarg Komisja Europejska i krajowe urzędy ochrony konsumentów skłoniły pięć wiodących wypożyczalni samochodów – Avis, Europcar, Enterprise, Hertz i Sixt – do zmiany nieuczciwych praktyk handlowych. Teraz są one zgodne z unijnymi przepisami o ochronie konsumentów.

Zmiany te mają zapewniać, że łączna cena wynajmu samochodu będzie zawierać wszystkie obowiązkowe opłaty. Jeżeli na przykład zgodnie z przepisami danego państwa opony zimowe są obowiązkowe, ich cena będzie zawarta w cenie podstawowej.

Najważniejsze usługi związane z wynajęciem samochodu mają być opisane prostym językiem. Konsumenci otrzymają jasne informacje np. na temat stanu licznika, zasad dotyczących rozliczania paliwa, anulowania rezerwacji, czy wniesienia kaucji.

Wypożyczalnie mają też udzielać jasnych informacji, co obejmuje ubezpieczenie zawarte w podstawowej cenie wynajmu, a także na temat ubezpieczenia dodatkowego, które nie jest obowiązkowe, ale w wypadku szkody zmniejsza należność, jaką pokryć ma klient.

Konsumenci zawsze będą mieli także do wyboru możliwość wynajęcia i zwrócenia samochodu z pełnym bakiem.

W przypadku szkody mają obowiązywać jasne procedury kontrolowania auta. Zanim wypożyczalnia pobierze opłatę za naprawę, klient będzie musiał dostać uzasadnienie i dowody, że szkoda zaistniała. Będzie także miał możliwość zakwestionowania szkody przed uiszczeniem opłaty.

– To ważny dzień dla europejskich konsumentów. Zagwarantowaliśmy, że w całej UE – bez względu na miejsce – można wynająć samochód i liczyć na uczciwe traktowanie. Konsumenci w całej Europie mogą teraz korzystać z lepszej ochrony – oceniła unijna komisarz sprawiedliwości i praw konsumentów Vera Jourova.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wyszukiwarka wycieczek Qtravel.pl łączy siły z Kayak.pl

Kontekstowa wyszukiwarka ofert turystycznych Qtravel.pl rozpoczyna współpracę z porównywarką ofert turystycznych Kayak.pl. Dzięki temu ...

Rekordowy rok wrocławskiego lotniska

W ciągu ostatnich 12 miesięcy z wrocławskiego lotniska skorzystało ponad 2,86 miliona pasażerów, o ...

Agenci kontra Rainbow – poróżnił ich bon Lidla

Agenci turystyczni skupieni w OSAT wzywają biuro podróży Rainbow do wytłumaczenia się z tolerowania ...

Lotnicy z Chełma są w cenie

Lubelska branża lotnicza kojarzy już nie tylko ze szkołą orląt w Dęblinie i zakładami ...

Więcej inwestycji w hotele

Rosnąca liczba turystów i wydarzeń biznesowych napędza polski rynek hotelowy. W 2018 roku hotele ...

Agent dzwoni do klienta i zarabia więcej

Niemiecka organizacja Best-Reisen zrzeszająca biura agencyjne testuje nowy sposób sprzedaży usług dodatkowych Organizator informuje ...