Wypożyczalnie samochodów wreszcie szanują prawa klientów

Bloomberg

Wiodące wypożyczalnie samochodów wprowadziły zapewniają lepszą ochronę praw konsumentów. To efekt działań Komisji Europejskiej i krajowych urzędów ochrony konsumentów

Według KE w ubiegłym roku do Europejskich Centrów Konsumenckich wpłynęło ponad dwa tysiące skarg na wypożyczalnie samochodów. Klienci skarżyli się m.in., że w internecie cena wynajęcia samochodu była większa niż na miejscu.

W odpowiedzi na znaczny wzrost liczby skarg Komisja Europejska i krajowe urzędy ochrony konsumentów skłoniły pięć wiodących wypożyczalni samochodów – Avis, Europcar, Enterprise, Hertz i Sixt – do zmiany nieuczciwych praktyk handlowych. Teraz są one zgodne z unijnymi przepisami o ochronie konsumentów.

Zmiany te mają zapewniać, że łączna cena wynajmu samochodu będzie zawierać wszystkie obowiązkowe opłaty. Jeżeli na przykład zgodnie z przepisami danego państwa opony zimowe są obowiązkowe, ich cena będzie zawarta w cenie podstawowej.

Najważniejsze usługi związane z wynajęciem samochodu mają być opisane prostym językiem. Konsumenci otrzymają jasne informacje np. na temat stanu licznika, zasad dotyczących rozliczania paliwa, anulowania rezerwacji, czy wniesienia kaucji.

Wypożyczalnie mają też udzielać jasnych informacji, co obejmuje ubezpieczenie zawarte w podstawowej cenie wynajmu, a także na temat ubezpieczenia dodatkowego, które nie jest obowiązkowe, ale w wypadku szkody zmniejsza należność, jaką pokryć ma klient.

Konsumenci zawsze będą mieli także do wyboru możliwość wynajęcia i zwrócenia samochodu z pełnym bakiem.

W przypadku szkody mają obowiązywać jasne procedury kontrolowania auta. Zanim wypożyczalnia pobierze opłatę za naprawę, klient będzie musiał dostać uzasadnienie i dowody, że szkoda zaistniała. Będzie także miał możliwość zakwestionowania szkody przed uiszczeniem opłaty.

– To ważny dzień dla europejskich konsumentów. Zagwarantowaliśmy, że w całej UE – bez względu na miejsce – można wynająć samochód i liczyć na uczciwe traktowanie. Konsumenci w całej Europie mogą teraz korzystać z lepszej ochrony – oceniła unijna komisarz sprawiedliwości i praw konsumentów Vera Jourova.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

ABTA wspiera agentów przed szczytem rezerwacyjnym

Brytyjska organizacja branży turystycznej ABTA rusza z kampanią promującą należących do niej agentów i ...

Polonus uruchamia całoroczną linię na Mazury

Pierwszy autobus Polonusa z Warszawy do Giżycka przez Łomżę, Ruciane-Nida i Mikołajki wyruszy w ...

Ryanair ostrzega przed skutkami strajków

Ryanair ostrzega pasażerów przed możliwymi zakłóceniami w ruchu lotniczym w przyszłym tygodniu z powodu ...

Prezes Net Holiday: Z rodzinami nam po drodze

Do naszych hoteli, których większość mamy na wyłączność, przekonuje się coraz więcej rodzin. To ...

EasyJet uziemia całą flotę

EasyJet uziemił flotę i odeśle z pracy na dwa miesiące personel pokładowy, a Flydubai ...

Betlej: Przyszły rok zapowiada się tłusto dla touroperatorów

W 2020 roku do biur podróży powinno trafić 350 – 400 tysięcy klientów, którzy ...