Norweski parlament zatwierdził plan budowy podmorskiego tunelu Rogfast. Liczący 25,5 km tunel będzie najdłuższą tego typu budowlą na świecie
Tunel, który będzie przebiegać pod fiordem Bokna i połączy miejscowości Harestad i Arsvagen, stanie się częścią drogi E-39 łączącej Stavanger i Haugesund.
Budowla będzie najdłuższym i najgłębszym podmorskim tunelem drogowym na świecie, w najniższym punkcie osiągnie głębokość 385 m poniżej poziomu morza. Równolegle z tunelem powstanie kilka dróg ewakuacyjnych.
Budowa Rogfastu rozpocznie się jesienią i ma potrwać do 2026 roku. Szacuje się, że inwestycja pochłonie prawie 17 miliardów koron, czyli pond 7,5 miliarda złotych. Z budżetu państwa mają pochodzić niespełna 4 miliardy koron, resztę kosztów pokryją norweskie opłaty drogowe.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.