Touroperatorzy wyślą dzieci na bezpłatne wakacje

materiały prasowe

W ramach akcji Zostań Ambasadorem PIT i „Podaruj dzieciom wakacyjne słońce”, zorganizowanej przez Polską Izbę Turystyki i Fundację Innopolis, ponad 20 dzieci w trudnej sytuacji ekonomicznej i życiowej pojedzie na kolonie i obozy

Ponad jedna trzecia polskich dzieci nie wyjechała w 2016 roku na wakacje. Jak wynika z badań CBOS, przeprowadzonego wśród rodzin z dziećmi w wieku szkolnym, 34 procent z nich nie wysłało w 2016 roku żadnego dziecka na letni wypoczynek, a 10 procent opłaciło wyjazd tylko dla jednej z pociech. Na co najmniej tygodniowy wypoczynek wyjechały wszystkie dzieci z 56 procent rodzin. Główną przeszkodą w organizacji wakacji dla dzieci jest brak pieniędzy (38 procent respondentów) i brak możliwości wyjazdu (28 procent).

– Ubolewamy nad tym, że odsetek dzieci, które nie mogą cieszyć się wyjazdami wakacyjnym, jest tak duży. Najmłodsi mają przecież prawo do takich samych szans życiowych, jak ich rówieśnicy – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Paweł Niewiadomski, prezes PIT.

Polska Izba Turystyki i zrzeszeni w niej organizatorzy turystyki wraz z fundacją Innopolis chcą pomóc choć garstce dzieci, które w tym roku spędziłyby całe lato w domu.

– Uważamy, że możliwość wyjechania na wakacje powinna mieć jak największa liczba dzieci, a w szczególności te, które zostały przez los pozbawione wielu innych życiowych możliwości – mówi, cytowana w komunikacie prasowym, koordynująca akcję Małgorzata Karwat z rady naczelnej PIT. – Dla rozwijających się młodych ludzi wyjazd wakacyjny jest bardzo ważnym doświadczeniem, które pomaga nawiązać nowe relacje, poszerzyć wiedzę o świecie, zdobyć nowe doświadczenia i umiejętności społeczne. Nasi darczyńcy, biorący udział w akcji, podzielają pogląd, że nie powinno się pozbawiać tej szansy dzieci, które są w trudnej sytuacji życiowej – dodaje.

Dzięki wsparciu ze strony przedsiębiorców dzieci będące pod opieką fundacji Innopolis wyjadą w tym roku na wakacje, otrzymując darmowy udział w imprezach turystycznych dobranych do swojego wieku i zainteresowań. Darczyńcami w akcji „Podaruj dzieciom wakacyjne słońce” zostali: Almatur Opole, Almatur Warszawa, BUT, Galaktyka Travel, Harctur, Krystad, Logos Tour, NAT, Polan Travel, BP Polonus, Poszukiwacze Przygód, Rego-bis, Szarpie Travel, Surfround, Tourist Polska, Wonderlands i Veneto.

– Cieszymy się, że już w pierwszej edycji naszej akcji wzięło udział kilkunastu przedsiębiorców, którzy ufundowali dzieciom wypoczynek wakacyjny. Świadczy to o poczuciu społecznej odpowiedzialności i jest dobrą prognozą na przyszłość. Mam nadzieję, że w kolejnych latach akcja będzie się rozwijała jeszcze lepiej i przyciągnie większą grupę darczyńców – zaznacza Małgorzata Karwat.

Akcja charytatywna jest jednym z działań PIT na rzecz turystyki dzieci i młodzieży. Izba od lat aktywnie działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa wypoczynku, zabiegając o zmiany w prawie, promując dobre praktyki i organizując akcje edukacyjne na temat zorganizowanych wyjazdów dla dzieci. PIT zwraca uwagę rodziców, by sprawdzali, z jakim organizatorem wysyłają dzieci na wakacje i czy warunki wypoczynku spełniają wszystkie wymogi prawne.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Fala powodziowa zabiła 11 turystów w Kalabrii

W Parku Narodowym Pollino w Kalabrii wezbrany strumień porwał kilkudziesięciu turystów. Akcja ratunkowa trwa. ...

Touroperatorzy i hotele mają ferie marzeń

Bardzo zawiedli się ci, którzy czekali do ostatniego momentu, by wykupić zagraniczny wyjazd. Oferty ...

Luksusowe wakacje tylko u agenta

Dertour Deluxe, touroperator specjalizujący się w wyjazdach dla wymagających klientów, chce sprzedawać ofertę tylko ...

Rainbow sprzedaje zimę 2019/2020

W biurze podróży Rainbow ruszyła przedsprzedaż wyjazdów narciarskich i sylwestrowych, która potrwa do 18 ...

Co często chowa Częstochowa?

Samorząd Częstochowy rozpoczął kampanię wizerunkową, opartą na grze słów. Nowemu logo, w którym słowo ...

Betlej: Mniejsze biura mogą nie wytrzymać niskich cen

Spadek popytu na przyszłoroczne wakacje w biurach podróży i zarzucenie rynku niezwykle tanimi wycieczkami ...