Wachlarze w walce z konikami we Florencji

Pixabay

Dyrekcja Galerii Akademii we Florencji, gdzie znajduje się największa kolekcja rzeźb Michała Anioła, napisami na rozdawanych turystom wachlarzach ostrzega ich przed tzw. konikami. Sprzedają oni bilety z pominięciem kolejki

Przygotowane wachlarze to nie niespodzianka dla gości z całego świata w dniach rekordowych upałów, ale element kampanii, której celem jest zwalczanie masowego zjawiska nielegalnego oferowania biletów do galerii przez obnośnych sprzedawców.

Tysiącom ludzi oblegającym każdego dnia kasy przy wejściu do muzeum proponują oni karty wstępu po bardzo wysokiej cenie, ale z obietnicą ominięcia kolejki.

Właśnie tam, przed kasami rozdawane są żółte wachlarze z napisami po włosku i angielsku: „Uwaga na koniki”. Widnieje tam też informacja o cenie biletów w kasie: 8 euro dla dorosłych, darmowe wejście dla dzieci i młodzieży do 18 lat, 4 euro za uprzednią rezerwację.

Z pomysłem rozdawania wachlarzy wystąpiła dyrektor placówki Cecilie Hollberg, która – jak pisze dziennik „Il Messaggero” – jest zdesperowana z powodu tego, co się tam dzieje.

– Jesteśmy oblężeni i zadręczani przez zgraje tych osobników, którzy udają oficjalnych reprezentantów nosząc kamizelki i sprzedają bilety za haniebne sumy, nawet 30-50 euro – powiedziała dyrektor Galerii Akademii. – To jest niedopuszczalne oszustwo niegodne dobrego imienia Włoch, które wyrządza poważną szkodę wizerunkowi kraju – oceniła pochodząca z Niemiec Hollberg. Dodała, że w ten sposób okradane są setki osób.

Wcześniej kroki przeciwko tzw. konikom podjęła dyrekcja florenckiej Galerii Uffizi, która prowadzi kampanię informacyjną wśród zmierzających do niej turystów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Podsumowanie polskiego lata – kapryśna pogoda nie zepsuła wakacji

Kapryśna pogoda spowodowała, że turyści później rezerwowali wakacyjne pobyty nad morzem i w górach, ...

Ubezpieczenie pokryje koszty leczenia zarażonego koronawirusem

Choroba COVID-19, którą wywołuje koronawirus, może być leczona w ramach ubezpieczenia turystycznego – zapewnia ...

Łódzkie go China, czyli region promuje się przez WeChat

„Łódzkie go China” to prawdopodobnie największy projekt promujący polski biznes w Chinach Zachodnich. Region ...

IGHP: W hotelach wciąż pustki, choć ceny poszły w dół

Długi weekend czerwcowy nie przyniósł oczekiwanego odbicia, tylko 11 procent hoteli zanotowało frekwencję powyżej ...

Zysk TUI zgodny z planem

10 procent zysku operacyjnego ma osiągnąć Grupa TUI na koniec roku rozliczeniowego 2016/2017 – ...