Niepunktualność przyczyną nerwów na wakacjach

Materiały promocyjne

Szwajcar najbardziej nie lubi się spóźniać, a Polak boi się, że będzie musiał mówić w obcym języku. Europejczycy denerwują się też, że w podróży spędzą czas z teściami, a po powrocie będą mieli dużo prania – wynika z badania zleconego przez firmę Budget Polska

Oczekiwanie na spóźniony samolot, pociąg czy autobus to najbardziej niemiłe doświadczenie związane z podróżowaniem – wynika z badania przeprowadzonego w 14 krajach Europy na zlecenie firmy Budget Polska, która zajmuje się wynajmowaniem samochodów. Opóźnienia wywołują podenerwowanie u 32 procent ankietowanych.

Źródłem stresu są także obawa przed niespakowaniem ważnej rzeczy do bagażu i spóźnieniem się na samolot czy inny środek transportu (po 27 procent), nieznajomość języka (18 procent) i brak miejsca w walizce na wszystkie niezbędne rzeczy (16 procent). Inne stresujące sytuacje wskazane przez respondentów to między innymi: podróżowanie z dziećmi, spędzanie czasu z teściami, konieczność zrobienia prania po powrocie z podróży, lot samolotem czy miejscowe przepisy ruchu drogowego.

Co ciekawe, różne nacje rozkładały różnie akcenty. Na przykład nieznajomość języka stresuje aż 30 procent Polaków (najwięcej wśród wszystkich przepytanych) i tylko 12 procent Duńczyków. Z drugiej strony, perspektywa przegapienia lotu niepokoi tylko 17 procent Polaków (najmniej ze wszystkich przepytanych) i aż 36 procent Szwajcarów i 35 procent Portugalczyków.

W ramach tego samego badania zapytano również o pomysły na umilenie sobie podróży samochodem. Najwięcej respondentów – po 40 procent – wymieniło częste robienie postojów i obserwowanie widoków za oknem (to ostatnie – aż 55 procent Polaków, najwięcej ze wszystkich nacji). Kolejne miejsca zajęły: słuchanie ulubionych piosenek z przygotowanej wcześniej listy (37 procent), raczenie się podczas jazdy przekąskami (33 procent) i korzystanie z samochodowego zestawu karaoke (21 procent). W zestawieniu znalazło się również między innymi opowiadanie dowcipów i słuchanie audiobooków.

Badanie przeprowadziła agencja Sapio na próbie 14 138 konsumentów z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Włoch, Polski, Holandii, Belgii, Szwecji, Norwegii i Danii.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Po Londynie na rowerze śladami Conrada

Mieszkańcy Londynu mogą od dzisiaj wybrać się na trzygodzinne wycieczki rowerowe po miejscach związanych ...

Włosi: Turyści nie przyjeżdżają, bo się boją

Po seriach wstrząsów sejsmicznych w środkowych Włoszech znacznie spadła liczba turystów w tej części ...

Polskie hotele szybciej podniosą się po kryzysie?

Hotele w państwach, w których wewnętrzny popyt na usługi noclegowe przewyższa zagraniczny, mają szansę ...

Artur Rezner pokieruje sprzedażą w Neckermannie

Znany menedżer, specjalista od sprzedaży i kontaktów z siecią agentów Artur Rezner przechodzi z ...

Rząd: Pięć filarów tarczy antykryzysowej

Dopłaty do wynagrodzeń, mikropożyczki i kredyty na dogodnych warunkach, przesunięcia spłat, możliwość odsunięcia w ...

Boeing 737-800 NG zasilił flotę UIA

Ukraine International Airlines wzmocniła flotę 11-letnim boeingiem 737-800 NG. W sumie ukraiński przewoźnik ma ...