Kreta i Wyspy Jońskie ze spadkami

incrediblecrete.gr

W zeszłym sezonie Wyspy Egejskie Południowe odnotowały ponad 21-procentowy wzrost przychodów. To najlepszy wynik w Grecji. Kilkuprocentowe spadki dotknęły Kretę i Wyspy Jońskie

W pierwszych dziewięciu miesiącach zeszłego roku przychody z tytułu wydatków turystów wyniosły 13,77 miliarda euro, podaje portal Tornos. 88,2 procent tej sumy przypadło w udziale pięciu regionom – Wyspom Egejskim Południowym (3,99 miliarda euro), Krecie (2,8 miliarda euro), Macedonii Środkowej (2,01 miliarda euro), Attyce (1,73 miliarda euro) i Wyspom Jońskim (1,6 miliarda euro).

Porównanie z danymi za 2017 rok pokazuje, że największy wzrost przychodów osiągnęły Wyspy Egejskie Południowe – 21,5 procent. W drugim najważniejszym pod względem wielkości wpływów regionie, czyli na Krecie, przychody były o 4 procent mniejsze. Jeszcze słabiej wypadły Wyspy Jońskie, gdzie spadek wyniósł 6,4 procent. Lepiej niż rok wcześniej było natomiast w Macedonii Środkowej – o 20,3 procent i w Attyce – o 3,6 procent.

Od stycznia do września 2018 roku w 13 regionach kraju liczba wizyt turystycznych wyniosła 29,9 miliona – to więcej niż w ogólnych statystykach przyjazdowych, ponieważ niektórzy goście odwiedzili w czasie swojego pobytu więcej niż jedno miejsce. 87,5 procent wizyt przypadło na sześć regionów – Macedonię Środkową (6,82 miliona), Wyspy Egejskie Południowe (5,81 miliona), Kretę (4,54 miliona), Attykę (4,44 miliona), Wyspy Jońskie (2,95 miliona) oraz Macedonię Wschodnią i Trację (1,6 miliona).

W ciągu dziewięciu miesięcy turyści wykupili nieco ponad 200 milionów noclegów. Analiza wydatków pokazuje, że najwięcej, bo 12,27 miliarda euro, przeznaczyli na wycieczki (wzrost o 7,8 procent), a 36 milionów euro na turystykę medyczną (spadek o 12,3 procent). 5,6 procent wszystkich wydatków poszło na odwiedziny rodziny i znajomych (wzrost o 34,9 procent), 4,6 procent na wyjazdy służbowe (wzrost o 1 procent).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Uczestnicy debaty hotelowej: od lewej Maciej Kurzajewski (KNF), Władysław Grochowski (Arche), Paweł Rożyński („Rzeczpospolita”), Jan Wróblewski (Zdrojowa Invest&Hotels), Ireneusz Węgowski (IGHP) i Adam Konieczny (Louvre Hotels Group)

Hotel to nie domena deweloperów

Turystyka i hotelarstwo w długim terminie mają dobre perspektywy. Ale nie wszystkie inwestycje są ...

Brytyjscy turyści w Hiszpanii wściekli na własny rząd

Brytyjscy turyści zostali zaskoczeni nagłą decyzją ich rządu o wprowadzeniu dwutygodniowej kwarantanny dla podróżnych ...

Białostocki bot pomoże w odprawie przez Skype’a

Wirtualny asystent AutomatedCheckin dopyta podróżnych o ich preferencje związane z lotem i dokona za ...

„Polska jest w tobie”, czyli młodzi Polonusi poznają kraj przodków

250 młodych ludzi polskiego pochodzenia ze Stanów Zjednoczonych, z Brazylii, Argentyny, Kazachstanu, Rosji, Łotwy, ...

„Dar Młodzieży” gotowy do promowania Polski

„Dar Młodzieży” wyruszy niedługo w „Rejs Niepodległości”. Statek będzie promował Polskę w 18 dużych ...

Radisson Red w nowym krakowskim wieżowcu

230 pokojów będzie miał nowy Radisson Red – pierwszy hotel tej marki w Polsce, ...