Turyści, w Grecji poproście o paragon

Materiały promocyjne

„Poproszę paragon” to hasło kampanii greckich władz skarbowych. Ma ona przypomnieć klientom o ich prawach i zmniejszyć skalę oszustw podatkowych

Grecki Urząd ds. Finansów Publicznych (AADE) kolejny raz realizuje kampanię informacyjną pod hasłem „Poproszę paragon” („Apodixi Please”) – donosi portal Greek Travel Pages. Chce przypomnieć klientom o ich prawach i zachęca do brania paragonów za zakupy zrobione w kraju. Jest to też sposób na zmniejszenie skali oszustw podatkowych, do których dochodzi szczególnie w popularnych miejscach turystycznych.

Czytaj też: „Kupujesz podróbki? W Hiszpanii zapłacisz karę”.

Plakaty można zobaczyć na głównych lotniskach (między innymi w Atenach, Salonikach, na Krecie, Mykonos, Santorini, Korfu, Rodos), banery pokazują się też na wybranych zagranicznych stronach internetowych. Poza głównym hasłem reklamowym widnieje na nich napis: „Zdjęcie jest dowodem pamięci. Poproś o dowód zapłaty. Poproś o paragon. Apodixi Please.”

Na swojej stronie AADE podkreśla, że w Grecji wszyscy sprzedawcy, zarówno towarów, jak i usług, muszą mieć kasę fiskalną i wystawiać paragony. Nie wolno im natomiast wypisywać ręcznie dowodów zapłaty lub drukować ich na zwykłym papierze.

Zobacz także: „Nawet 30 tysięcy złotych kary za zakupy na plaży”.

Urząd podkreśla, że turyści nie muszą mieć przy sobie gotówki, mogą płacić kartami kredytowymi. Korzystając z nich, pomagają greckim urzędom skarbowym zbierać podatki, które i tak są zawarte w cenie. W ten sposób odwiedzający przyczyniają się do poprawy sytuacji finansowej kraju, a co za tym idzie, podnoszenia jakości usług. Urząd podaje też, że jeśli sprzedawca nie wyda stosownego pokwitowania, klient nie ma obowiązku zapłacić za towar czy usługę.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W Bieszczadach lawinowa dwójka

Powyżej górnej granicy lasu w Bieszczadach wiatr wieje z prędkością ok. 108 kilometrów na ...

Sportowiec na czele departamentu turystyki Ministerstwa Rozwoju

Rafał Szlachta z Krakowa został dyrektorem departamentu turystyki w Ministerstwie Rozwoju. Stanowisko to pozostawało ...

Lufthansa wie, jak zminimalizować opóźnienia

Lufthansa i Eurowings wprowadzają nowy system kontroli bagażu podręcznego. Ma on zmniejszyć opóźnienia wynikające ...

TUI chce więcej sprzedawać przez aplikację

Grupa TUI stawia na własną aplikację mobilną jako narzędzie sprzedaży. Nie trzeba jej promować ...

Słowacka turystyka ma w Polsce nową szefową

Bea Egriová to nowa szefowa biura Narodowego Centrum Turystyki Słowackiej w Warszawie. Zastąpiła na ...

Dubaj wzmacnia turystykę przed Expo 2020

W Dubaju pomysłowość branży turystycznej nie zna granic. W ciągu pięciu lat liczba hoteli ...