Turyści, w Grecji poproście o paragon

Materiały promocyjne

„Poproszę paragon” to hasło kampanii greckich władz skarbowych. Ma ona przypomnieć klientom o ich prawach i zmniejszyć skalę oszustw podatkowych

Grecki Urząd ds. Finansów Publicznych (AADE) kolejny raz realizuje kampanię informacyjną pod hasłem „Poproszę paragon” („Apodixi Please”) – donosi portal Greek Travel Pages. Chce przypomnieć klientom o ich prawach i zachęca do brania paragonów za zakupy zrobione w kraju. Jest to też sposób na zmniejszenie skali oszustw podatkowych, do których dochodzi szczególnie w popularnych miejscach turystycznych.

Czytaj też: „Kupujesz podróbki? W Hiszpanii zapłacisz karę”.

Plakaty można zobaczyć na głównych lotniskach (między innymi w Atenach, Salonikach, na Krecie, Mykonos, Santorini, Korfu, Rodos), banery pokazują się też na wybranych zagranicznych stronach internetowych. Poza głównym hasłem reklamowym widnieje na nich napis: „Zdjęcie jest dowodem pamięci. Poproś o dowód zapłaty. Poproś o paragon. Apodixi Please.”

Na swojej stronie AADE podkreśla, że w Grecji wszyscy sprzedawcy, zarówno towarów, jak i usług, muszą mieć kasę fiskalną i wystawiać paragony. Nie wolno im natomiast wypisywać ręcznie dowodów zapłaty lub drukować ich na zwykłym papierze.

Zobacz także: „Nawet 30 tysięcy złotych kary za zakupy na plaży”.

Urząd podkreśla, że turyści nie muszą mieć przy sobie gotówki, mogą płacić kartami kredytowymi. Korzystając z nich, pomagają greckim urzędom skarbowym zbierać podatki, które i tak są zawarte w cenie. W ten sposób odwiedzający przyczyniają się do poprawy sytuacji finansowej kraju, a co za tym idzie, podnoszenia jakości usług. Urząd podaje też, że jeśli sprzedawca nie wyda stosownego pokwitowania, klient nie ma obowiązku zapłacić za towar czy usługę.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kolejki linowe nieczynne z powodu przeglądu

Polskie Koleje Linowe rozpoczynają sezonowe przeglądy techniczne kolei linowych i linowo-terenowych. Wyłączone z ruchu ...

Lasek: Będzie nowe otwarcie w turystyce

Stworzenie nowej strategii rozwoju turystyki, negocjowanie pieniędzy na turystykę w Brukseli, powołanie domu marek ...

Debata: Hotel to nie gwiazdki, to ludzie

Kiedy na Euro 2012 powstawały liczne hotele, eksperci ostrzegali, że to szaleństwo, bo połowa ...

Rośnie znaczenie dużych graczy

W Europie rozwijają się globalne sieci hotelarskie, które mają przyciągać zwłaszcza bogatych turystów z ...

Funclub zaprasza do nowych autokarów

Z początkiem grudnia na drogi wyjadą dwa nowe autokary – irizary i8 Platinum+. Będą ...

Sabre: Milion miejsc noclegowych w jednym systemie

Firma Sabre, twórca technologii dla branży turystycznej, uruchomiła system rezerwacji miejsc noclegowych Content Services ...