Allianz to firma ubezpieczeniowa, która wystawiła gwarancję touroperatorowi. Gwarancja była ważna do listopada, ale w wyniku upadku koncernu Thomas Cook i jego spółek, działalność zamknął również Neckermann Polska
Czytaj: „Neckermann Polska jest niewypłacalny”.
Kiedy mazowiecki urząd marszałkowski rozpoczął doglądanie powrotów turystów z zagranicy (samoloty były opłacone i klienci wracali zgodnie z wcześniejszym planem) i regulowanie rachunków u hotelarzy za pobyt Polaków, ubezpieczyciel zajął się przyjmowaniem oświadczeń klientów Neckermanna, którzy mieli wykupione podróże na kolejne dni, tygodnie i miesiące.
Prezes Neckermanna Maciej Nykiel zgłosił niewypłacalność w urzędzie marszałkowskim w środę, 25 września. Tego samego dnia do Allianza zaczęli zgłaszać się poszkodowani klienci z wnioskami o zwrot pieniędzy. Do piątku, 4 października, wpłynęło ponad 3200 roszczeń, przy czym średnio na jedną rezerwację przypadały więcej niż dwie osoby. Już w poniedziałek, 30 września, Allianz po zweryfikowaniu dostarczonych mu dokumentów (umowa z touroperatorem i potwierdzenie wpłaty) rozpoczął wypłacanie klientom pieniędzy.
Czytaj: „Allianz zaczyna zwracać pieniądze klientom Neckermanna”.