Niemieccy agenci turystyczni zakończyli rok na plusie

Fot. Bloomberg

O 2 procent zwiększył się obrót niemieckich agentów turystycznych w zakończonym właśnie roku rozliczeniowym. Ci klasyczni powtórzyli wynik z zeszłego roku, ci działający w internecie poprawili go o 9 procent.

Instytut Travel Data+Analytics (TDA) podsumował rok rozliczeniowy 2018/2019 w Niemczech. Wynika z niego, że agenci zwiększyli obrót o 2 procent, licząc rok do roku. Bilans na koniec sezonu letniego wyniósł plus 1 procent. Sprzedaż w biurach stacjonarnych spadła o 1 procent, w internetowych wzrosła o 7 procent. Na przestrzeni całego roku klasyczni agenci powtórzyli wynik z zeszłego roku, działający w internecie poprawili go o 9 procent.

CZYTAJ TEŻ: Niemcy przerzucają się na agentów internetowych

TDA przeanalizował też wyniki finansowe za październik – sprzedaż oferty na zimę 2019/20 wzrosła, a na lato 2020 spadła o 10 procent. W październiku dużo osób zdecydowało się też kupić wycieczki w ostatniej chwili – 10,5 procent wszystkich rezerwacji przypadło jeszcze na wyjazdy z oferty na lato 2019. W sumie dziesiąty miesiąc roku zakończył się 3-procentową zwyżką przychodów.

Analiza rezerwacji na zimę 2019/20 pokazuje, że w październiku biura sprzedały o 1 procent mniej wyjazdów niż przed rokiem, w poprzednim miesiącu o 4 procent mniej. Wycieczki na zimę klienci kupowali przede wszystkim w biurach stacjonarnych, które odnotowały 12-procentowy wzrost sprzedaży takich ofert, dla porównania w biurach internetowych było to 3 procent. Część z tych rezerwacji to pokłosie bankructwa Thomasa Cooka. TDA przypomina, że na ogólnym obrazie zaważyć mogą niewykasowane jeszcze rezerwacje założone wcześniej u tego touroperatora.

ZOBACZ TAKŻE: Niemieccy agenci liczą na last minute

Na razie klienci wstrzymują się z zakupem wycieczek na kolejny sezon letni – wartość rezerwacji jest o 10 procent mniejsza niż przed rokiem. W październiku ze sprzedaży wyjazdów na lato 2020 pochodziło 39,5 procent skumulowanych przychodów. To o 5,7 punktów procentowych mniej niż w poprzednim miesiącu. Analitycy twierdzą, że przyczyną takich zachowań konsumentów może być mniejsze zaufanie do branży będące wynikiem upadku Thomasa Cooka, ale też późniejsze niż zazwyczaj opublikowanie katalogów przez niektórych organizatorów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Włochy radzą turystom, by nosili ze sobą magnesy

Karabinierzy radzą turystom we Włoszech, aby na wakacje zabrali oprócz kremu do opalania także ...

Wizz Air sięgnie głębiej do kieszeni pasażerów?

Chcesz mieć bagaż przy sobie podczas lotu? Zapłać. To nowy pomysł węgierskich tanich linii ...

Wyspy Kanaryjskie: Testujmy także turystów krajowych

Obowiązkowe testowanie obcokrajowców na koronawirusa i brak tego wymogu wobec gości krajowych zaburza, zdaniem ...

Warszawski hostel a&o już przyjmuje gości

Pierwszy w Polsce hostel niemieckiej sieci a&o otworzył się w miniony weekend na warszawskiej ...

Tatrzański Park Narodowy chce odzyskać schroniska

Władze Tatrzańskiego Parku Narodowego (TPN) wezwały Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawczego (PTTK) do wydania schronisk nad ...

Chiny zamykają Wielki Mur i Zakazane Miasto

Z obawy o rozprzestrzenienie się koronawirusa, który zabił już 26 osób, Chiny zaostrzają środki ...