Niemieccy agenci turystyczni zakończyli rok na plusie

Fot. Bloomberg

O 2 procent zwiększył się obrót niemieckich agentów turystycznych w zakończonym właśnie roku rozliczeniowym. Ci klasyczni powtórzyli wynik z zeszłego roku, ci działający w internecie poprawili go o 9 procent.

Instytut Travel Data+Analytics (TDA) podsumował rok rozliczeniowy 2018/2019 w Niemczech. Wynika z niego, że agenci zwiększyli obrót o 2 procent, licząc rok do roku. Bilans na koniec sezonu letniego wyniósł plus 1 procent. Sprzedaż w biurach stacjonarnych spadła o 1 procent, w internetowych wzrosła o 7 procent. Na przestrzeni całego roku klasyczni agenci powtórzyli wynik z zeszłego roku, działający w internecie poprawili go o 9 procent.

CZYTAJ TEŻ: Niemcy przerzucają się na agentów internetowych

TDA przeanalizował też wyniki finansowe za październik – sprzedaż oferty na zimę 2019/20 wzrosła, a na lato 2020 spadła o 10 procent. W październiku dużo osób zdecydowało się też kupić wycieczki w ostatniej chwili – 10,5 procent wszystkich rezerwacji przypadło jeszcze na wyjazdy z oferty na lato 2019. W sumie dziesiąty miesiąc roku zakończył się 3-procentową zwyżką przychodów.

Analiza rezerwacji na zimę 2019/20 pokazuje, że w październiku biura sprzedały o 1 procent mniej wyjazdów niż przed rokiem, w poprzednim miesiącu o 4 procent mniej. Wycieczki na zimę klienci kupowali przede wszystkim w biurach stacjonarnych, które odnotowały 12-procentowy wzrost sprzedaży takich ofert, dla porównania w biurach internetowych było to 3 procent. Część z tych rezerwacji to pokłosie bankructwa Thomasa Cooka. TDA przypomina, że na ogólnym obrazie zaważyć mogą niewykasowane jeszcze rezerwacje założone wcześniej u tego touroperatora.

ZOBACZ TAKŻE: Niemieccy agenci liczą na last minute

Na razie klienci wstrzymują się z zakupem wycieczek na kolejny sezon letni – wartość rezerwacji jest o 10 procent mniejsza niż przed rokiem. W październiku ze sprzedaży wyjazdów na lato 2020 pochodziło 39,5 procent skumulowanych przychodów. To o 5,7 punktów procentowych mniej niż w poprzednim miesiącu. Analitycy twierdzą, że przyczyną takich zachowań konsumentów może być mniejsze zaufanie do branży będące wynikiem upadku Thomasa Cooka, ale też późniejsze niż zazwyczaj opublikowanie katalogów przez niektórych organizatorów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rejsy wycieczkowe coraz popularniejsze

32 miliony pasażerów spędzą w przyszłym roku wakacje na morzu – wynika z analizy ...

Jedziesz do Sao Paulo? Uważaj na febrę

Światowa Organizacja Zdrowia włączyła cały stan Sao Paulo w Brazylii do mapy ryzyka zakażenia ...

Szarm el-Szejk sprzedaje się coraz lepiej

Do 50-60 procent ma wzrosnąć w nadchodzącym sezonie zimowym obłożenie w hotelach w Szarm ...

Białoruś odnowi park Ogińskiego

W Zalesiu na północy Białorusi rozpoczęto odnawianie XIX-wiecznego parku otaczającego pałacyk Michała Kleofasa Ogińskiego. ...

Rainbow: Mamy więcej klientów na zimę

Zarząd spółki Rainbow Tours, właściciela biura podróży Rainbow poinformował w raporcie, że sprzedał już ...

Linie lotnicze walczą w regionach

Liczba osób korzystających z mniejszych lotnisk rośnie w tym roku szybciej niż w latach ...