Cook: Internet zyskuje, ale nie zastąpi agentów

Bloomberg

O 27 procent – porównując rok do roku – urosła od stycznia internetowa sprzedaż wakacji dla brytyjskiego Thomasa Cooka. I choć touroperator zapewnia, że niezależni agenci turystyczni są dla niego tak samo ważni jak dawniej, zamyka kolejne biura

Brytyjski Thomas Cook nie wyklucza zamknięcia kolejnych salonów własnych – informuje portal branżowy TTG Media. Zapytany o tę kwestię prezes Peter Fankhauser mówi, że koncern stara się przede wszystkim być na bieżąco z potrzebami klientów. Aktualne wyniki sprzedaży pokazują zaś, że turyści coraz chętniej kupują wakacje w internecie. Przesunięcie z kanału off-line do on-line następuje zdaniem touroperatora szybciej, niż wcześniej przypuszczano. W samym 2017 roku liczba rezerwacji przez internet wzrosła o 27 procent. W efekcie ponad 100 biur stacjonarnych należących do Thomasa Cooka zostało zamkniętych.

Decyzje dotyczące przyszłości tradycyjnych biur własnych uzależnione są od tego, czy punkty te będą nadal rentowne. Jeśli nie, Cook będzie analizował, czy je zatrzymać, połączyć z innymi, czy zamknąć.

Touroperator podaje, że 46 procent jego wyjazdów sprzedawanych jest poprzez strony internetowe, ale agenci stacjonarni odpowiadają wciąż za około 15 procent obrotów. – Bardzo doceniamy te biura agencyjne i dobrze o nie dbamy – zapewnia Fankhauser.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Grecja przez 365 dni w roku

Wydłużenie sezonu turystycznego, wypromowanie nowych miejsc, rozwój turystyki tematycznej i otwarcie dla Grecji nowych ...

Betlej: Walka o polskiego turystę będzie się zaostrzać

Coraz częściej międzynarodowym firmom turystycznym nie chodzi o zarabianie na wycieczkach sprzedanych w Polsce, ...

Betlej: Wakacje tanieją rekordowo

W ostatnim tygodniu ceny wyjazdów na wakacje w biurach podróży były niższe od zeszłorocznych ...

NOMADE – nowy touroperator na polskim rynku

„Prywatne wakacje w butikowym stylu” – pod tym hasłem rusza sprzedaż nowego touroperatora na ...

Rainbow: Zostaw dziecko w domu i ruszaj na zwiedzanie

Biuro podróży Rainbow rozpoczął kampanię reklamującą jego wycieczki objazdowe. Akcji towarzyszy spot „Ile Ty ...

Enter Air zarobił 45 milionów złotych w pół roku

Największa linia czarterowa w Polsce podsumowała pierwsze półrocze. Przychody Enter Aira wyniosły w tym ...