W badaniu przeprowadzonym wspólnie z firmą Mindlab International okazało się, że ludzie i miejsca to najważniejsze elementy wspomnień związanych z wakacjami – informuje portal Travel Weekly.

Zdaniem TUI największe znaczenie w tworzeniu wspomnień odgrywa rodzina (70 procent). Oznacza to, że o tym, czy dana chwila zostanie zapamiętana czy zapomniana, decyduje przede wszystkim towarzystwo, w jakim się ją przeżywa. Analiza pokazała ponadto, że dla ludzi do 35 roku życia najważniejszym okresem w roku jest lato (45 procent), a starsze pokolenie najbardziej ceni sobie jesień.

Respondenci  wskazywali, że wydarzenie, które najbardziej chcieliby zapamiętać, to wakacje. Im starszy był pytany, tym większe znaczenie w jego życiu odgrywali członkowie rodziny. W badaniu odkryto również, że 72 procent wspomnień osób w wieku ponad 55 lat, związanych jest z rodziną. Młodsi ludzie wymieniają zaś głównie na czas spędzony z przyjaciółmi. Millenialsi najczęściej pamiętają o zagranicznych wyjazdach, a starsi od nich – o czasie związanym z domem.

Badani, opowiadając o swoich wspomnieniach, używali najczęściej słów określających czynności, które były wykonywane po raz pierwszy. Zazwyczaj odnosiły się do wakacji i rodziny. – Z naszego badania jasno wynika, że ludzie cenią sobie czas spędzony z rodziną i to te momenty zapamiętują przede wszystkim – mówi psycholog i założyciel Mindlab dr David Lewis. – Pewne wydarzenia, przede wszystkim wakacje, także pełnią ważną rolę w tworzeniu wspomnień. To drugi najistotniejszy czynnik po osobach, z którymi spędzamy czas – dodaje Lewis. – Najciekawsze wspomnienia są mocno powiązane z robieniem czegoś po raz pierwszy – zaznacza założyciel Mindlab i dodaje, że ludzie najczęściej zapamiętują takie wydarzenia jak zdanie egzaminu na prawo jazdy albo ślub. – Wierzymy, że czas spędzony z najbliższymi jest niezwykle istotny. Chcemy zapewnić osobom przebywającym na wakacjach wspaniałe doznania, bo to okres, kiedy czas staje w miejscu, i gdy tworzą się wspomnienia na lata – podsumowuje badanie Jeremy Ellis, dyrektor marketingu i obsługi klienta w Thomsonie.

Najnowsza reklama Thomsona, brytyjskiej marki należącej do TUI Group, podkreśla więc, jak ważne jest korzystanie z wakacji w towarzystwie najbliższych.