TUI ma algorytm na wspomnienia klientów

AFP

TUI chwali się, że znalazło matematyczny wzór, który opisuje idealne warunki do tworzenia się wspomnień

W badaniu przeprowadzonym wspólnie z firmą Mindlab International okazało się, że ludzie i miejsca to najważniejsze elementy wspomnień związanych z wakacjami – informuje portal Travel Weekly.

Zdaniem TUI największe znaczenie w tworzeniu wspomnień odgrywa rodzina (70 procent). Oznacza to, że o tym, czy dana chwila zostanie zapamiętana czy zapomniana, decyduje przede wszystkim towarzystwo, w jakim się ją przeżywa. Analiza pokazała ponadto, że dla ludzi do 35 roku życia najważniejszym okresem w roku jest lato (45 procent), a starsze pokolenie najbardziej ceni sobie jesień.

Respondenci  wskazywali, że wydarzenie, które najbardziej chcieliby zapamiętać, to wakacje. Im starszy był pytany, tym większe znaczenie w jego życiu odgrywali członkowie rodziny. W badaniu odkryto również, że 72 procent wspomnień osób w wieku ponad 55 lat, związanych jest z rodziną. Młodsi ludzie wymieniają zaś głównie na czas spędzony z przyjaciółmi. Millenialsi najczęściej pamiętają o zagranicznych wyjazdach, a starsi od nich – o czasie związanym z domem.

Badani, opowiadając o swoich wspomnieniach, używali najczęściej słów określających czynności, które były wykonywane po raz pierwszy. Zazwyczaj odnosiły się do wakacji i rodziny. – Z naszego badania jasno wynika, że ludzie cenią sobie czas spędzony z rodziną i to te momenty zapamiętują przede wszystkim – mówi psycholog i założyciel Mindlab dr David Lewis. – Pewne wydarzenia, przede wszystkim wakacje, także pełnią ważną rolę w tworzeniu wspomnień. To drugi najistotniejszy czynnik po osobach, z którymi spędzamy czas – dodaje Lewis. – Najciekawsze wspomnienia są mocno powiązane z robieniem czegoś po raz pierwszy – zaznacza założyciel Mindlab i dodaje, że ludzie najczęściej zapamiętują takie wydarzenia jak zdanie egzaminu na prawo jazdy albo ślub. – Wierzymy, że czas spędzony z najbliższymi jest niezwykle istotny. Chcemy zapewnić osobom przebywającym na wakacjach wspaniałe doznania, bo to okres, kiedy czas staje w miejscu, i gdy tworzą się wspomnienia na lata – podsumowuje badanie Jeremy Ellis, dyrektor marketingu i obsługi klienta w Thomsonie.

Najnowsza reklama Thomsona, brytyjskiej marki należącej do TUI Group, podkreśla więc, jak ważne jest korzystanie z wakacji w towarzystwie najbliższych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ostatnie lądowanie Air Berlina

Po 40-tu latach działalności niemiecka linia lotnicza Air Berlin przestaje latać. Późnym wieczorem na ...

Gruzini liczą na 3 miliardy dolarów od turystów

Szacujemy, że do Gruzji przyjedzie w tym roku ponad 8 milionów turystów, którzy wydadzą ...

W biurach podróży kończą się oferty, ale nie kolejki

Niskie ceny wycieczek spowodowały, że pierwszy tydzień września stał w biurach podróży pod znakiem ...

Rząd ratuje Flybe, British Airways donosi Brukseli

Rząd Wielkiej Brytanii przyszedł z pomocą regionalnemu przewoźnikowi Flybe, czym naraził się szefowi grupy ...

Air France uruchamia tanią linię Joon

Air France utworzył tanią linię lotniczą. To ważny ruch, by dotrzymać kroku konkurentom na ...

Prawie dwa razy więcej Polaków w Izraelu

Odkąd rząd Izraela zachęca dopłatami linie lotnicze do otwierania połączeń z Tel Awiwem, lawinowo ...