TUI ma algorytm na wspomnienia klientów

AFP

TUI chwali się, że znalazło matematyczny wzór, który opisuje idealne warunki do tworzenia się wspomnień

W badaniu przeprowadzonym wspólnie z firmą Mindlab International okazało się, że ludzie i miejsca to najważniejsze elementy wspomnień związanych z wakacjami – informuje portal Travel Weekly.

Zdaniem TUI największe znaczenie w tworzeniu wspomnień odgrywa rodzina (70 procent). Oznacza to, że o tym, czy dana chwila zostanie zapamiętana czy zapomniana, decyduje przede wszystkim towarzystwo, w jakim się ją przeżywa. Analiza pokazała ponadto, że dla ludzi do 35 roku życia najważniejszym okresem w roku jest lato (45 procent), a starsze pokolenie najbardziej ceni sobie jesień.

Respondenci  wskazywali, że wydarzenie, które najbardziej chcieliby zapamiętać, to wakacje. Im starszy był pytany, tym większe znaczenie w jego życiu odgrywali członkowie rodziny. W badaniu odkryto również, że 72 procent wspomnień osób w wieku ponad 55 lat, związanych jest z rodziną. Młodsi ludzie wymieniają zaś głównie na czas spędzony z przyjaciółmi. Millenialsi najczęściej pamiętają o zagranicznych wyjazdach, a starsi od nich – o czasie związanym z domem.

Badani, opowiadając o swoich wspomnieniach, używali najczęściej słów określających czynności, które były wykonywane po raz pierwszy. Zazwyczaj odnosiły się do wakacji i rodziny. – Z naszego badania jasno wynika, że ludzie cenią sobie czas spędzony z rodziną i to te momenty zapamiętują przede wszystkim – mówi psycholog i założyciel Mindlab dr David Lewis. – Pewne wydarzenia, przede wszystkim wakacje, także pełnią ważną rolę w tworzeniu wspomnień. To drugi najistotniejszy czynnik po osobach, z którymi spędzamy czas – dodaje Lewis. – Najciekawsze wspomnienia są mocno powiązane z robieniem czegoś po raz pierwszy – zaznacza założyciel Mindlab i dodaje, że ludzie najczęściej zapamiętują takie wydarzenia jak zdanie egzaminu na prawo jazdy albo ślub. – Wierzymy, że czas spędzony z najbliższymi jest niezwykle istotny. Chcemy zapewnić osobom przebywającym na wakacjach wspaniałe doznania, bo to okres, kiedy czas staje w miejscu, i gdy tworzą się wspomnienia na lata – podsumowuje badanie Jeremy Ellis, dyrektor marketingu i obsługi klienta w Thomsonie.

Najnowsza reklama Thomsona, brytyjskiej marki należącej do TUI Group, podkreśla więc, jak ważne jest korzystanie z wakacji w towarzystwie najbliższych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Australia wzmacnia kontrole na lotniskach

Australia wzmocniła środki bezpieczeństwa na lotniskach po sobotnim aresztowaniu w Sydney podejrzanych o przygotowywanie ...

Egipt: zamach w Gizie na turystów

Trzy osoby zginęły, a 11 zostało rannych w zamachu na turystów niedaleko Kairu. W ...

Bieganie i zwiedzanie to dobry mariaż

– Pomysł, który rzuciliśmy cztery lata temu sprawdził się – mówi właściciel biura podroży ...

Studenci zaprojektują salon sprzedaży dla agentów

Niemieckie stowarzyszenie niezależnych agentów turystycznych VUSR stworzy laboratorium, w którym wraz ze studentami zaprojektuje ...

Upada prywatna rosyjska linia lotnicza

Na ratowanie Vim-Avia potrzeba 10 milionów dolarów. Linie wstrzymały loty, na które sprzedały już ...

Mobilni agenci ze znakiem jakości

Niemieckie sieci zrzeszające mobilnych doradców turystycznych stworzyły certyfikat jakości „Fair play”, donoszą tamtejsze media ...