Niemiecka branża turystyczna słono zapłaci za dyrektywę

Pixabay

Wdrożenie unijnej dyrektywy dotyczącej wycieczek zorganizowanych i aranżowanych będzie kosztować niemiecką branżę turystyczną 45 milionów euro – szacuje tamtejszy rząd

Jak podaje portal Travel One, gabinet Angeli Merkel zakłada, że branża turystyczna w związku z implementacją dyrektywy unijnej będzie musiała wydać jednorazowo 45 milionów euro. Do tego dojdą wydatki roczne związane z dostosowaniem do nowych regulacji, które rząd ocenia na 43,9 miliony euro. Dane te zostały zaprezentowane w załączniku do projektu nowej niemieckiej ustawy turystycznej.

Do jednorazowych kosztów rząd zalicza 36,4 milionów euro, które pójdą na szkolenia pracowników biur agencyjnych, organizatorów i usługodawców. Przygotowanie dodatkowego oprogramowania dla agentów, zarówno stacjonarnych jak i internetowych, będzie kosztować kolejne 7 milionów euro, a w wypadku touroperatorów wydatek ten wyniesie 1,3 miliona euro. Dodatkowa praca biurokratyczna, która powstanie w wyniku obowiązku informowania klientów o nowych regulacjach, będzie kosztować biura agencyjne około 260 tysięcy euro.

Niemiecka branża walczy od kilku miesięcy o zmianę zapisów, które pojawiły się w projekcie ustawy implementującej dyrektywę unijną. Niemiecki Związek Turystyczny DRV zwrócił się do agentów z prośbą o wysłanie listów do polityków ze swoich okręgów wyborczych i zwrócenie ich uwagi na problemy, z którymi będą borykać się agenci po wprowadzeniu nowych regulacji. W tym celu organizacja stworzyła dodatkową stronę internetową, przez którą można było wysyłać pisma do poszczególnych przedstawicieli władzy. Odzew branży był ogromy, łącznie przez serwis przeszło 68 tysięcy listów i mejli.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Turecki rząd pożycza hotelarzom pieniądze dla touroperatorów

Pożyczka dla hotelarzy na zwrot przedpłat od touroperatorów na poczet tegorocznych wakacji to pomysł ...

Focus Hotels wkroczył do Poznania

Swój pierwszy hotel otworzyła w Poznaniu sieć Focus. Trzygwiazdkowy obiekt stanął przy ulicy Serafitek ...

Sześć zimowych nowości Lufthansy

Ejlat, Agadir, Triest, Saloniki, Edynburg i Troms? – Lufthansa w zimowym rozkładzie z Frankfurtu ...

Samoloty wypromują hotele Cooka

Thomas Cook reklamuje swoje marki hotelowe na samolotach należących do koncernu. Konkretnie mowa o ...

W hotelu Rigopiano mogło być więcej ofiar

Siedmioro turystów nie dojechało do hotelu Rigopiano w Abruzji we Włoszech na kilka godzin ...

Emirates uziemia flotę

Linia lotnicza Emirates przestanie latać z pasażerami od 25 marca. Dubajski przewoźnik ma największą ...