Lato 2020 należy do Turcji

W przyszłorocznym sezonie letnim większość klientów biur podróży wypoczywać będzie w czterogwiazdkowych hotelach z wyżywieniem w formule all inclusive, a najpopularniejszym kierunkiem będzie Turcja – wynika z analizy przedsprzedaży wycieczek w serwisie Fly.pl.

Publikacja: 20.12.2019 12:15

Lato 2020 należy do Turcji

Foto: Fot. Filip Frydrykiewicz

Pełna oferta wycieczek na przyszłe lato dostępna była już od końca sierpnia i od tego czasu zainteresowanie nimi rośnie średnio o 25 procent na miesiąc – podaje portal Fly.pl w najnowszym podsumowaniu przedsprzedaży. Jej szczyt przypada 6 do 8 miesięcy przed planowanymi urlopami, a najchętniej wybierane terminy to koniec czerwca i lipiec, a także długi weekend majowy.

CZYTAJ TEŻ: Betlej: Ostrożny optymizm biur podróży

Z danych Fly.pl wynika, że latem najpopularniejszym krajem będzie Turcja – wybiera się tam 30,5 procent użytkowników portalu. Tam też wyjedzie najwięcej rodzin z dziećmi – 28 procent. Drugie miejsce zajmuje Grecja, gdzie wypoczywać będzie co piąty turysta (20,3 procent). Pierwszą trójkę wynikiem 13 procent zamyka Tunezja, która odnotowała ponadto największy, bo 24-procentowy wzrost rezerwacji first minute, licząc rok do roku. Czwarte miejsce należy do Egiptu – 10,8 procent, a kolejne do Bułgarii, Cypru, Hiszpanii, Włoch, Chorwacji i Czarnogóry – udział każdego z tych krajów w ogóle rezerwacji nie przekracza 5 procent.

ZOBACZ TAKŻE: Turcja ma nowy plan dla turystyki

Choć popularność hoteli czterogwiazdkowych nieco spadła, to wciąż cieszą się one największym wzięciem – w przedsprzedaży obiekty o tym standardzie wybrało 42 procent użytkowników portalu (rok temu 48 procent). Nieco więcej klientów niż rok temu mają hotele pięciogwiazdkowe – będzie w nich wypoczywać 31 procent urlopowiczów, podczas gdy w 2019 roku było to 27 procent. W hotelu z trzema gwiazdkami planuje spędzić urlop, tak jak w zeszłym roku, 25 procent turystów. W samej Turcji królują z kolei obiekty pięciogwiazdkowe – zarezerwowało je na Fly.pl 70 procent turystów planujących wakacje w tym kraju.

89 procent klientów wybrało wyżywienie w formule all inclusive, nieco ponad 8 procent śniadania i obiadokolacje, a 1 procent tylko śniadania.

Pełna oferta wycieczek na przyszłe lato dostępna była już od końca sierpnia i od tego czasu zainteresowanie nimi rośnie średnio o 25 procent na miesiąc – podaje portal Fly.pl w najnowszym podsumowaniu przedsprzedaży. Jej szczyt przypada 6 do 8 miesięcy przed planowanymi urlopami, a najchętniej wybierane terminy to koniec czerwca i lipiec, a także długi weekend majowy.

CZYTAJ TEŻ: Betlej: Ostrożny optymizm biur podróży

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Nowa dyrektor w zespole Exim tours. Pokieruje sprzedażą i marketingiem
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”