Lato 2020 należy do Turcji

Fot. Filip Frydrykiewicz

W przyszłorocznym sezonie letnim większość klientów biur podróży wypoczywać będzie w czterogwiazdkowych hotelach z wyżywieniem w formule all inclusive, a najpopularniejszym kierunkiem będzie Turcja – wynika z analizy przedsprzedaży wycieczek w serwisie Fly.pl.

Pełna oferta wycieczek na przyszłe lato dostępna była już od końca sierpnia i od tego czasu zainteresowanie nimi rośnie średnio o 25 procent na miesiąc – podaje portal Fly.pl w najnowszym podsumowaniu przedsprzedaży. Jej szczyt przypada 6 do 8 miesięcy przed planowanymi urlopami, a najchętniej wybierane terminy to koniec czerwca i lipiec, a także długi weekend majowy.

CZYTAJ TEŻ: Betlej: Ostrożny optymizm biur podróży

Z danych Fly.pl wynika, że latem najpopularniejszym krajem będzie Turcja – wybiera się tam 30,5 procent użytkowników portalu. Tam też wyjedzie najwięcej rodzin z dziećmi – 28 procent. Drugie miejsce zajmuje Grecja, gdzie wypoczywać będzie co piąty turysta (20,3 procent). Pierwszą trójkę wynikiem 13 procent zamyka Tunezja, która odnotowała ponadto największy, bo 24-procentowy wzrost rezerwacji first minute, licząc rok do roku. Czwarte miejsce należy do Egiptu – 10,8 procent, a kolejne do Bułgarii, Cypru, Hiszpanii, Włoch, Chorwacji i Czarnogóry – udział każdego z tych krajów w ogóle rezerwacji nie przekracza 5 procent.

ZOBACZ TAKŻE: Turcja ma nowy plan dla turystyki

Choć popularność hoteli czterogwiazdkowych nieco spadła, to wciąż cieszą się one największym wzięciem – w przedsprzedaży obiekty o tym standardzie wybrało 42 procent użytkowników portalu (rok temu 48 procent). Nieco więcej klientów niż rok temu mają hotele pięciogwiazdkowe – będzie w nich wypoczywać 31 procent urlopowiczów, podczas gdy w 2019 roku było to 27 procent. W hotelu z trzema gwiazdkami planuje spędzić urlop, tak jak w zeszłym roku, 25 procent turystów. W samej Turcji królują z kolei obiekty pięciogwiazdkowe – zarezerwowało je na Fly.pl 70 procent turystów planujących wakacje w tym kraju.

89 procent klientów wybrało wyżywienie w formule all inclusive, nieco ponad 8 procent śniadania i obiadokolacje, a 1 procent tylko śniadania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rainbow: Mamy trzy egzotyczne nowości na zimę

Cartagena w Kolumbii, Langkawi w Malezji i Goa w Indiach – to nowe miejsca, ...

Grecja liczy na turystyczny rekord

O 1,5 miliona ludzi więcej niż rok wcześniej ma odwiedzić Grecję w tym roku ...

Rząd musi zająć się kolejkami na Heathrow

Ministerstwo spraw wewnętrznych powinno zająć się problemem gigantycznych kolejek, w których stoją pasażerowie przylatujący ...

Jedziesz do Chin? Pokaż palce

Czytniki do pobierania odcisków palców od pasażerów samolotów są na razie jedynie w Shenzhen, ...

Francuscy turyści wracają do biur podróży

Nawet 8-procentowy wzrost sprzedaży notują francuscy touroperatorzy od początku tego roku. To dobra odmiana ...

W Niemczech touroperatorzy wymagają niemożliwego

Duzi touroperatorzy w Niemczech chcą, żeby z każdym rokiem agenci sprzedawali coraz więcej ich ...