Klient bierze voucher, a agent dodatkową prowizję

Fot. AFP

Niemieckie biuro podróży specjalizujące się w organizowaniu wycieczek wędrownych zapłaci agentom za każdego klienta, który zgodzi się zmienić termin wyjazdu lub zamówi nową wycieczkę, dodatkowe 2 procent prowizji.

Biuro proponuje klientom za odwołane wycieczki voucher do późniejszego wykorzystania lub zmianę terminu wyjazdu. Jeśli doradca namówi klienta, żeby nie domagał się zwrotu gotówki, dostanie dodatkowe 2 procent prowizji. Touroperator nie będzie kontaktował się bezpośrednio z klientem – tym ma się zająć agent, u niego też ma być realizowany bon, który jest ważny bezterminowo – donosi niemiecki portal branży turystycznej Travel Talk.

CZYTAJ TEŻ:  Niewiadomski: Powstrzymaliśmy lawinę bankructw biur podróży

Na razie program ASI Reisen, podobnie jak innych niemieckich organizatorów, został wstrzymany do 30 kwietnia włącznie, a biuro zakłada, że w najbliższych tygodniach, a nawet miesiącach trzeba będzie odwołać kolejne podróże. Zdaniem ASI Reisen w tej sytuacji vouchery to sensowne rozwiązanie, które pozwoli zachować firmom turystycznym płynność finansową.

ZOBACZ TAKŻE: Organizacje konsumenckie nie chcą obowiązkowych voucherów

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Grecja powoli wydłuża sezon

O 15,2 procent wzrosła liczba pasażerów lotniczych w Grecji w październiku, porównując rok do ...

W tym roku po Szwajcarii na velo

Turystyka rowerowa to tegoroczny temat przewodni promocji turystycznej Szwajcarii. W zeszłym roku Polacy wykupili ...

Międzynarodowa zrzutka na remont paryskiej Notre Dame

Słynna paryska katedra Notre Dame, która w tym roku obchodzi 854. rocznicę swego powstania, ...

Podwyżki w biurach podróży nadzieją na powrót normalności?

Początek kwietnia to od lat moment, kiedy wycieczki w biurach podróży drożeją. Nie inaczej ...

Co czwarty hotel z błędną ofertą w sieci

Co czwarta oferta hotelowa prezentowana przez internetowe agencje turystyczne jest błędna – wynika z ...

Betlej: Kręci się gospodarka, kręcą się podróże

Najbliższe tygodnie przyniosą dynamiczny wzrost sprzedaży wycieczek w biurach podróży. Korzystna koniunktura powinna utrzymać ...