W ostatnich dniach do Polskiej Izby Turystyki spływały pytania przedsiębiorców o zasady występowania i przyznawania pożyczek przez Polski Fundusz Rozwoju, w ramach realizowania tak zwanej tarczy finansowej, mającej zapobiegać negatywnemu wpływowi epidemii na gospodarkę. Organizacja postanowiła zapytać u źródła.
CZYTAJ TEŻ: W poniedziałek ruszą pożyczki PFR-u dla touroperatorów
– Zebraliśmy je wszystkie i poprosiliśmy PFR o odpowiedzi – wyjaśnia prezes Polskiej Izby Turystyki Paweł Niewiadomski. – Najczęściej dotyczyły one kwestii formalnych, czyli jak poprawnie złożyć wniosek, szczególnie po tym, jak w pierwszego dnia wiele wniosków PFR odrzucił. Kwestię powodów odrzucania wniosków przedsiębiorców turystycznych na szczęście szybko wyjaśniliśmy. Teraz wielu składa je jeszcze raz. Wielu kolegów interesuje też, jak PFR będzie weryfikował spadek obrotów, czyli warunek przyznania, a potem umorzenia części pożyczki.
Niewiadomski nie ukrywa zadowolenia z tego, jak szybko i klarownie PFR odpowiedział Izbie. Nie wyklucza, że jeśli pytań od przedstawicieli branży będzie więcej, przygotuje drugą taką turę.Tymczasem prezes i sama Izba opublikowali otrzymane z PFR odpowiedzi na Facebooku. Oto cały materiał.
1. Jak postępować w przypadku błędów w złożonych wnioskach?