W środę PIT opublikował serię najczęściej zadawanych przez przedsiębiorców pytań dotyczących zasad ubiegania się o dofinansowanie. Odpowiedzi na nie Izba uzyskała w PFR. Materiał spotkał się z dużym zainteresowaniem branży turystycznej. Okazało się jednak, jak mówi prezes PIT Paweł Niewiadomski, że dalej wiele kwestii jest dla przyszłych beneficjentów niejasnych, a odpowiedzi na niektóre pytania wymagają rozwinięcia. Dlatego PIT zdecydował się kontynuować, we współpracy z PFR-em, uprzystępnianie zasad sięgania po subwencje. Tym razem opublikował nowy materiał w nocy z czwartku na piątek na Facebooku.
CZYTAJ: Co zrobić, gdy obrót wynosi 0, czyli PIT pyta, PFR odpowiada
– Nadal do Izby napływają pytania i skargi. Najczęściej dotyczą one samego procesu składania wniosków o pożyczkę – wyjaśnia Niewiadomski. – Dlatego w drugim materiale zamieszczamy informację, jak składać nowe wnioski i jak składać wnioski powtórnie, jeśli pierwszy wniosek został niesłusznie odrzucony. Tę procedurę też skonsultowaliśmy z PFR-em. Niewykluczone, że przygotujemy trzecią część wyjaśnień. Okazuje się bowiem, że na przykład niektórym osobom drastycznie zaniżono wysokość należnej subwencji.
Materiał Polskiej Izby Turystyki
„WAŻNE INFORMACJE Z PFR – JAK POSTĘPOWAĆ ZE ZŁOŻONYMI I NOWYMI WNIOSKAMI…
1. System został naprawiony w zakresie składania deklaracji przez m.in. przedsiębiorców rozliczających się w systemie VAT-marża. Nowe wnioski powinny już funkcjonować prawidłowo. Jeśli wystąpią problemy po stronie banków – proszę o ich zgłaszanie (nazwa banku, przyczyna odrzucenia wniosku, a nie różnice/inne błędy).