Reklama

ABTA: Turystyka potrzebuje planu wychodzenia z pandemii

Brytyjska organizacja branży turystycznej ABTA apeluje do rządu o wskazanie drogi przywracania turystyki, kiedy już uda się zapanować nad pandemią.

Publikacja: 19.01.2021 08:30

ABTA: Turystyka potrzebuje planu wychodzenia z pandemii

Foto: Fot. AFP

ABTA zwraca się z apelem do rządu Wielkiej Brytanii, by podał więcej szczegółów, w jaki sposób będą znoszone ograniczenia w podróżowaniu, kiedy już uda się zapanować nad rozprzestrzenianiem się koronawirusa w kraju.

– W związku ze stale pojawiającymi się informacjami o nowych wariantach wirusa za granicą, a także o znacznej liczbie zachorowań i zgonów w Wielkiej Brytanii, zrozumiałe jest, że rząd podejmuje kroki niezbędne do walki z pandemią – mówi prezes ABTA Mark Tanzer, cytowany przez brytyjski portal branży turystycznej Breaking Travel News. Jako przykład tych działań Tanzer podaje obowiązek wylegitymowania się negatywnym wynikiem testu na covid-19 przy wjeździe do Anglii. Branża zastanawia się jednak, czy zostaną one zniesione, gdy sytuacja będzie opanowana. Na razie rząd zaznaczył jedynie, że pod koniec obowiązywania rozporządzenia, zgodnie z którym od 18 stycznia do co najmniej 15 lutego Anglia, a później cała Wielka Brytania zawieszą korytarze turystyczne, ponownie przeanalizuje sytuację.

CZYTAJ TEŻ: ABTA uczy, jak działać w nowej rzeczywistości

Tanzer podkreśla, że branża potrzebuje jasnego planu działania. Obowiązuje wiele różnych zasad dotyczących podróżowania, od korytarzy turystycznych przez kwarantannę i testy przed wjazdem do Wielkiej Brytanii, aż po testy, które pozwalają skrócić kwarantannę, nie wspominając o ostrzeżeniach MSZ przed wyjazdami do poszczególnych krajów, czy o ograniczeniach nakładanych na podróżujących z Wielkiej Brytanii przez inne rządy. To wszystko sprawia, że restart turystyki będzie utrudniony, niełatwo będzie też przekonać ludzi do podróżowania.

ZOBACZ TAKŻE: Wielka Brytania zaostrza warunki wjazdu

Reklama
Reklama

Zdaniem prezesa warto powołać grupy robocze, które przeanalizują sytuację i ocenią, jakie znaczenie dla podróży zagranicznych będzie miało wprowadzenie brytyjskiej szczepionki.

Tanzer podkreśla też, że w dalszym ciągu branża turystyczna potrzebuje wsparcia finansowego. ABTA rozmawia również z kierunkami turystycznymi o ich planach, nastawieniu do podróżnych z Wielkiej Brytanii, którzy poddadzą się szczepieniu przeciwko covidowi-19, a także o programach szczepień prowadzonych przez ich rządy.

ABTA zwraca się z apelem do rządu Wielkiej Brytanii, by podał więcej szczegółów, w jaki sposób będą znoszone ograniczenia w podróżowaniu, kiedy już uda się zapanować nad rozprzestrzenianiem się koronawirusa w kraju.

– W związku ze stale pojawiającymi się informacjami o nowych wariantach wirusa za granicą, a także o znacznej liczbie zachorowań i zgonów w Wielkiej Brytanii, zrozumiałe jest, że rząd podejmuje kroki niezbędne do walki z pandemią – mówi prezes ABTA Mark Tanzer, cytowany przez brytyjski portal branży turystycznej Breaking Travel News. Jako przykład tych działań Tanzer podaje obowiązek wylegitymowania się negatywnym wynikiem testu na covid-19 przy wjeździe do Anglii. Branża zastanawia się jednak, czy zostaną one zniesione, gdy sytuacja będzie opanowana. Na razie rząd zaznaczył jedynie, że pod koniec obowiązywania rozporządzenia, zgodnie z którym od 18 stycznia do co najmniej 15 lutego Anglia, a później cała Wielka Brytania zawieszą korytarze turystyczne, ponownie przeanalizuje sytuację.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biura Podróży
Komisje sejmowe za złagodzeniem przepisów o gwarancjach biur podróży
Biura Podróży
Brytyjczycy odzyskują turystyczny optymizm. Ruszają do biur podróży
Biura Podróży
W tym roku padnie nowy rekord – ponad 10 milionów klientów biur podróży
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Turyści myślą już o wakacjach 2026? Podwyżki w biurach podróży
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama