Szefowie Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych – prezes Marcin Wujec i członek zarządu Marcin Chiliński – odbyli w zeszłym tygodniu serię spotkań z przedstawicielami wybranych touroperatorów: Itaki, Rainbowa, Corala Travel, Grecosa, Eximu Travel i Sun&Funa.
Jak wyjaśniał prezes Wujec, rozmowy służyły przedstawieniu przed sezonem letnim postulatów agentów turystycznych, których realizacja poprawiłaby współpracę sprzedawców z organizatorami.
CZYTAJ TEŻ: OSAT: Turysto, nie panikuj, jesteś w dobrych rękach
– Nasze spotkania nie były negocjacjami, przedstawiliśmy organizatorom po prostu problemy, które warto przemyśleć, bo ich rozwiązanie ułatwi współpracę z korzyścią dla obu stron. Chcemy rozmawiać z organizatorami jak partnerzy, nie przychodzimy z roszczeniami, ale z propozycjami. Nasi rozmówcy byli szczególnie zaskoczeni, kiedy mówiliśmy im, że jeśli mają jakieś uwagi do naszej pracy, to niech się nimi podzielą, jesteśmy otwarci na taką rozmowę – relacjonuje Chiliński.
– Cieszy nas, że OSAT jest postrzegany jak jeden zespół, gwarantujący rzetelność i jakość. Przyznaję, że był w relacjach z touroperatorami ostatnio problem z jednym z naszych członków. Wyjaśnieniem sprawy zajmie się sąd koleżeński. Ale to właśnie pokazuje, że w razie jakiegoś incydentu touroperator ma się do kogo zwrócić z prośbą o interwencję – ciągnie Chiliński.