Grupa TUI koryguje w dół letni plan wyjazdów. Przez pandemię

Fot. materiały promocyjne

75 procent programu zrealizowanego w 2019 roku, a nie jak początkowo zakładano 80 procent, to plan Grupy TUI na nadchodzący sezon letni. Koncern ma na lato 2,8 miliona klientów.

W czasie walnego zgromadzenia akcjonariuszy touroperator podsumował bieżącą sytuację i przedstawił plany na najbliższe miesiące. Postępujące szczepienia w krajach wysyłających najwięcej turystów, coraz większa dostępność szybkich testów, w tym do samodzielnego wykonania, i plany otwierania się zaprezentowane przez rządy niektórych krajów europejskich – to wszystko wpływa pozytywnie na klientów TUI. Koncern spodziewa się, że dużo turystów, zwłaszcza z Niemiec i Wielkiej Brytanii, będzie chciało nadrobić stracony czas i wyjechać na wakacje – sprzedaż rośnie.

CZYTAJ TEŻ: Lato 2021 – w niemieckim TUI Kreta wyprzedza Majorkę

Na sezon letni firma pozyskała dotąd 2,8 miliona klientów (we wszystkich krajach, w których działa). Liczba ta uwzględnia też klientów, którzy przenieśli niezrealizowane rezerwacje i vouchery. To o 60 procent mniej niż w roku 2019 o tej porze.

Koncern zaplanował na lato 75 procent miejsc z roku 2019. Wcześniej planował, że będzie to 80 procent, ale pod wpływem sytuacji epidemicznej zweryfikował program. Firma zakłada jednak, że obłożenie będzie na dobrym poziomie i, że uda się uzyskać większe marże.

Jak podkreśla kierownictwo w materiale prasowym, w razie sprzyjających warunków TUI może w krótkim czasie powiększyć program.

TUI informuje ponadto, że od lutego udało mu się pozyskać 180 tysięcy nowych klientów, którzy zdecydowali się wypoczywać z TUI od lipca do września.

TUI cieszy też, że wielu Brytyjczyków, którzy pierwotnie planowali wyjazd przed 17 maja, nie zrezygnowało z tego w związku z ograniczeniami nałożonymi przez rząd, ale przełożyło go na późniejszy okres. I tak rezerwacji na październik jest w TUI UK więcej o 12 procent, licząc rok do roku.

Chęć podróżowania widać też po zainteresowaniu wypoczynkiem na przyszły rok – w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego i popytem na wakacje 2021 bieżąca sprzedaż na kolejne lato jest o 120 procent większa. Szczególnie duży wzrost widać na maj 2022 roku – wynosi on 150 procent, porównując rok do roku.

W styczniu TUI otrzymał trzecią część pomocy od rządu Niemiec – umowa zakładała też podniesienie kapitału. W ten sposób udało się zapewnić płynność finansową do lata 2022 roku. 22 marca koncern dysponował 1,6 miliarda euro, w tym gotówką i otwartymi kredytami.

WARTO: Betlej: TUI może potrzebować czwartego zastrzyku pieniędzy

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemieccy agenci turystyczni wychodzą na ulice protestować

W ponad 30 miastach odbędą się demonstracje niemieckich agentów turystycznych, którzy chcą zwrócić uwagę ...

Kopalnia srebra z turystycznym Oskarem

Polska Organizacja Turystyczna rozdała najlepszym produktom turystycznym certyfikaty, najważniejsze wyróżnienia w turystyce krajowej. Złoty ...

24 godziny w Dubaju, czyli Dubai Stopover w pigułce

Dubaj non-stop 24 godziny? Dlaczego nie. Nieważne, czy jesteśmy w Dubaju przejazdem, czy też ...

Obsługa naziemna i Unia Europejska winni opóźnień lotów

W Niemczech firmy lotnicze i turyści cierpią z powodu opóźnień samolotów tak samo jak ...

Betlej: Kiedy wyborcze emocje opadną, ruszy sprzedaż wycieczek

Zakończenie kampanii wyborczej w wyborach do Parlamentu Europejskiego powinno spowodować uspokojenie emocji i zwiększenie ...

ABTA: Klienci muszą znać zakres ochrony

Jasna informacja o ochronie przy upadłości linii lotniczej i równe traktowanie wszystkich klientów to ...