Rainbow sprzedał mniej, ale za więcej

ROL, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Od rozpoczęcia sprzedaży wycieczek na sezon Lato 2019 do końca stycznia biuro podróży Rainbow sprzedał 105,5 tysiąca ofert. To o 3,6 procent mniej niż rok wcześniej

W tym samym okresie rok temu touroperator miał już na koncie 109,5 tysiąca rezerwacji.

Jak mówi wiceprezes Rainbow Remigiusz Talarek, wynik jest zadowalający, bo osiągnięty w warunkach ostrej konkurencji. Kolejny sezon TUI Poland, polska spółka należąca do światowego koncernu, zasypuje bowiem rynek bardzo tanimi ofertami. Przy tym wyniki tegoroczne odnoszone są do sytuacji sprzed roku, kiedy sprzedaż rosła o ponad 30 procent.

– Utrzymywanie sprzedaży na poziomie niewiele mniejszym niż rok temu uważamy za sukces – wyjaśnia Talarek. – Po pierwsze dlatego, że jest ona zgodna z naszymi przewidywaniami, a po drugie sprzedajemy wyjazdy wypoczynkowe i wycieczki objazdowe za ceny wyższe niż przed rokiem, i to nam rekompensuje mniejszą liczbę klientów. Trzymamy marże pozwalające sprzedawać z zyskiem.

Jak dodaje, najmocniej Rainbow odczuł spadek ruchu – nawet o 8 – 9 procent wobec poprzedniego roku – w swoich biurach na przełomie listopada i grudnia, gdy konkurent szczególnie mocno zaatakował obniżając ceny. – Ale od trzech, czterech tygodni odrabiamy straty i jak tak dalej pójdzie niedługo zniwelujemy tę różnicę. Jestem więc umiarkowanym optymistą jeśli chodzi o nasz wynik – dodaje.

Najlepiej w Rainbow sprzedają się wakacje w Turcji, Grecji i Hiszpanii. – Popyt na ten pierwszy kierunek dynamicznie rośnie, pozostałe dwa kraje cieszą się mniejszym zainteresowaniem niż rok temu. Ale widać też powrót polskich turystów do Egiptu i Tunezji.

Jak podaje zarząd spółki w komunikacie giełdowym, wartość sprzedanej oferty ujmowana będzie w przychodach ze sprzedaży od kwietnia do października 2019 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Grecja: Rok 2017 o 10 procent lepszy niż poprzedni

Ponad 27 milionów gości zagranicznych odwiedziło Grecję w 2017 roku. W efekcie rośnie miejscowy ...

Turystyka zmieni się, ale nie straci na znaczeniu

Podróżowanie stało się jedną z podstawowych potrzeb ludzi i kryzys wywołany przez koronawirusa tego ...

Kontroler może ukarać hotel bez wchodzenia do pokojów

Kontroler nie musi wchodzić do pokojów hotelowych i oglądać telewizorów, by wymierzyć karę za ...

Grecy: Idziesz do muzeum? Bilet kup on-line

Od 1 maja w wersji testowej, od 1 czerwca już w pełnej działać będzie ...

Duży popyt na Marsa Alam mobilizuje do inwestowania

O 300 procent w ciągu 8 lat wzrośnie liczba pokojów hotelowych w Marsa Alam ...

Koronawirus – rosnący strach na świecie

W ciągu trzech dni gwałtownie zwiększyła się liczba chorych i zmarłych z powodu koronawirusa ...