Kto szuka u agenta, kupuje w internecie

Bloomberg

W ciągu ostatnich 12 lat odsetek klientów, którzy przeglądają strony internetowe w poszukiwaniu idealnych wakacji, ale kupują je w tradycyjnym biurze, spadł. Przybyło natomiast tych, którzy robią odwrotnie

Z analizy instytutu badawczego GfK wynika, że udział klientów, którzy korzystają z usług wakacyjnych doradców i u nich też rezerwują wakacje utrzymuje się od 2013 roku na mniej więcej tym samym poziomie (36 procent). Nie zmienia się też odsetek klientów szukających i kupujących wyjazdy w internecie (23 procent).

Odwraca się natomiast tak zwany efekt ROPO (research online, purchase offline – poszukaj w sieci, kup w punkcie stacjonarnym), to znaczy rośnie liczba osób, które chętnie odwiedzają agenta, przeglądają katalogi i oczekują, że pomoże im wybrać ofertę, ale ostatecznie kupują ją w internecie.

Z badań GfK wynika, że w ciągu ostatnich 12 lat odsetek klientów, którzy przeglądają strony internetowe w poszukiwaniu idealnych wakacji, ale kupują je w tradycyjnym biurze, spadł z 22 na 12 procent, natomiast odsetek tych, którzy robią odwrotnie, wzrósł z 17 na 29 procent.

Jednak zdaniem analityka z GfK Rolanda Gaßnera nie każda rezerwacja założona przez internet oznacza stratę dla biur stacjonarnych. Wiele z nich otrzymuje z tego tytułu prowizję, ponieważ transakcja zawierana jest przez stronę kooperatywy, do której należą, lub przez ich własne witryny.

Badacz podkreśla, że dane zebrane zostały na podstawie deklaracji samych turystów, co również zaciemnia nieco wyniki – część osób uznaje na przykład zamówienie przesłane drogą mailową za zakup przez internet.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Turyści molestują Myszkę Miki i Kaczora Donalda

Pracownicy parku rozrywki Walt Disney World mają dość. Myszka Miki, Minnie i Kaczor Donald ...

Dwie nowe trasy Wizz Aira z Katowic

Węgierski przewoźnik uruchamia dwa nowe połączenia z Katowic – do Santander w Hiszpanii i ...

Logo Air Berlina zniknie z samolotów

Akcje linii lotniczej Air Berlin wystawiono na sprzedaż. Ale prezes spółki zapewnia, że większość ...

„Poznań za pół ceny” – 38 ofert, 113 tysięcy zwiedzających

Zakończył się eksperymentalny, bo wirtualny, „Poznań za pół ceny”. Swoje usługi w obniżonych cenach ...

UIA poleci z Kijowa do Ejlatu

Z końcem października ukraińskie linie lotnicze UIA uruchomią nową zimową trasę z Kijowa na ...

Modlin: Jesteśmy naturalnym lotniskiem dla Warszawy

Jesteśmy otwarci na różne rozwiązania, nawet takie, w którym Państwowe Porty Lotnicze przejmują pełną ...