Stacjonarni agenci radzą sobie lepiej

W zeszłym roku w Wielkiej Brytanii zamknęło się 87 stacjonarnych biur agencyjnych. To duża zmiana na plus, bo rok wcześniej było to 670 – wynika z raportu Local Data Company

Publikacja: 16.05.2019 07:08

Stacjonarni agenci radzą sobie lepiej

Foto: Bloomberg

Jak przypomina portal Travel Weekly, w ciągu dwóch ostatnich lat Thomas Cook zlikwidował 200 salonów, w marcu tego roku zapowiedział podobny ruch, choć tym razem mowa o 21 biurach.

Zobacz: „Thomas Cook nie zamknie stacjonarnych biur”.

Serwis donosi jednocześnie o planach otwarcia kolejnych punktów przez znane marki turystyczne, takie jak Hays Travel, który uruchomił już szóste biuro w tym roku. Łącznie ma ich 182. Prezes tej firmy John Hays stara się przypominać agentom, że internet jest ich sprzymierzeńcem. Dzięki narzędziu do wyszukiwania biur tej sieci każdego dnia do salonów przychodzi dziewięciu nowych klientów. – Ponad połowa osób, które rezerwują w biurze stacjonarnym, szuka wcześniej ofert w internecie – mówi Hays.

Podobnie jest w Barrhead Travel, który uruchomił w zeszłym roku kolejne trzy salony, łącznie ma ich 37. – Stacjonarne biura agencyjne świetnie sobie radzą, ale w ich wypadku nie chodzi tylko o sprzedaż oferty, ale o tworzenie doświadczeń dla klientów – podkreśla prezes Barrhead Travel Jacqueline Dobson.

Kolejne punkty uruchamia też Kuoni, w lutym firma otworzyła 19. biuro. Firma przyznaje, że prawie każdy, kto korzysta z jej oferty, najpierw przegląda propozycje w internecie. Mimo to liczba rezerwacji zakładanych przez sieć jest niewielka.

Czytaj: „Klienci cenią stacjonarne biura turystyczne”.

Z badania LDC wynika, że zeszły rok był dla sektora usług i handlu w Wielkiej Brytanii trudny, ale usługodawcy, w tym touroperatorzy, poradzili sobie lepiej. Rzecznik prasowa LDC zwróciła uwagę na poprawę sytuacji agencji turystycznych mimo rosnącej konkurencji ze strony firm internetowych i niepewności związanej z Brexitem.

Raport pokazuje ponadto, że w zeszłym roku spadła liczba zamknięć w grupie punktów niezwiązanych z żadną siecią z 1483 w 2017 roku do 1013 (dotyczy wszystkich sklepów i punktów usługowych). Z kolei wśród przedsiębiorstw posiadających co najmniej pięć salonów liczba zamknięć wzrosła z 6537 w 2017 roku do 4010 w 2018 roku.

Jak przypomina portal Travel Weekly, w ciągu dwóch ostatnich lat Thomas Cook zlikwidował 200 salonów, w marcu tego roku zapowiedział podobny ruch, choć tym razem mowa o 21 biurach.

Zobacz: „Thomas Cook nie zamknie stacjonarnych biur”.

Pozostało 89% artykułu
Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biura Podróży
Majówka - kierunek zagranica. „To przez mocną złotówkę i złą pogodę w Polsce”
Biura Podróży
Zuzanna Sprycha na czele Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Wakacje z biurem podróży. Grecja i Hiszpania tańsze niż Bułgaria i Turcja
Biura Podróży
Do kogo po tanie wakacje w dobrych hotelach? Zdecydowanie prowadzi jedno biuro podróży