Rainbow – mniej klientów, ale więcej przychodów

Filip Frydrykiewicz

Biuro podróży Rainbow miało o 2,1 procent mniej klientów w pierwszym kwartale tego roku niż rok wcześniej. Zarobiło jednak na imprezach turystycznych o 1,3 procent więcej

Spółka Rainbow Tours podała w raporcie podsumowującym osiągnięcia pierwszego kwartału, że należące do niej biuro podróży Rainbow obsłużyło mniej o 2,1 procent uczestników imprez turystycznych, porównując z tym samym okresem 2018 roku.

Od początku roku do końca marca wyjechało z nim 47,6 tys. osób (rok wcześniej 48,7 tys.). Jednocześnie średnia cena imprezy wzrosła o prawie 4 procent. Wyniosła 4825 złotych, podczas gdy rok wcześniej 4644 złote.

Przychody spółki Rainbow Tours wyniosły 241 milionów złotych. Były więc o 2 procent mniejsze niż przed rokiem. Do spadku przyczyniły się jednak nie wyniki sprzedaży wycieczek, ale dużo mniejsze przychody z pośrednictwa (odsprzedawanie miejsc w samolotach). O ile przychody ze sprzedaży imprez turystycznych wzrosły o 1,3 procent, o tyle w segmencie pośrednictwa spadły o 67 procent, licząc rok do roku.

Przychody Grupy Kapitałowej Rainbow Tours (oprócz biura podróży w jej skład wchodzi spółka zarządzająca hotelami White Olive i spółka My Way by Rainbow Tours, zajmująca się prowadzeniem Akademii Rainbow dla rezydentów, pilotów i animatorów) w I kwartale 2019 spadły o 2,4 procent. Stało się tak za sprawą obniżenia przychodów w segmencie pośrednictwa, czyli ze sprzedaży bloków miejsc w samolotach charterowych innym touroperatorom, bo przychody z wyjazdów były na plusie (w skali Grupy – 0,5 procent).

Zysk brutto ze sprzedaży w I kwartale 2019 roku wyniósł 39,9 mln złotych, o 13,1 procent więcej niż rok wcześniej. Rentowność netto, stanowiąca stosunek zysku netto do przychodów ze sprzedaży, wyniosła 16,2 procent (rok temu 14 procent). Skonsolidowany wynik netto Grupy Kapitałowej Rainbow Tours wyniósł 2,9 mln złotych, co nie powinno dziwić, gdyż spółka hotelowa ponosiła jeszcze straty (1,5 mln zł), a pierwszy kwartał oznacza jeszcze – jak tłumaczy spółka – okres przygotowań do sezonu Lato 2019.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Thomas Cook sprawdzi stan sanitarny hoteli

Thomas Cook zapowiedział, że w każdym hotelu, którego dotyczy ponadprzeciętna liczba reklamacji klientów z ...

Sisi wygrywa wybory prezydenckie w Egipcie

Tak jak przewidywano, wstępne wyniki pierwszej tury wyborów wskazują na dużą przewagę obecnie urzędującego ...

Lotnisko Szczecin-Goleniów – rekordowy czerwiec

W pierwszym półroczu lotnisko Szczecin-Goleniów obsłużyło 264 tysięcy pasażerów, czyli o ponad 19 procent ...

Nordica już rok w Locie

Rok temu, 4 listopada 2016 roku, Polskie Linie Lotnicze LOT przejęły estońskiego narodowego przewoźnika ...

TUIfly ustawia się w kolejce po pomoc publiczną

W kwietniu koncern TUI dostał od rządu kredyt pomostowy w wysokości 1,8 miliarda euro. ...

Betlej: Itaka z magicznym milionem klientów

Biuro podróży Itaka obsłuży w tym roku ponad milion klientów z Polski, Czech i ...