Spółka Rainbow Tours podała w raporcie podsumowującym osiągnięcia pierwszego kwartału, że należące do niej biuro podróży Rainbow obsłużyło mniej o 2,1 procent uczestników imprez turystycznych, porównując z tym samym okresem 2018 roku.

Od początku roku do końca marca wyjechało z nim 47,6 tys. osób (rok wcześniej 48,7 tys.). Jednocześnie średnia cena imprezy wzrosła o prawie 4 procent. Wyniosła 4825 złotych, podczas gdy rok wcześniej 4644 złote.

Przychody spółki Rainbow Tours wyniosły 241 milionów złotych. Były więc o 2 procent mniejsze niż przed rokiem. Do spadku przyczyniły się jednak nie wyniki sprzedaży wycieczek, ale dużo mniejsze przychody z pośrednictwa (odsprzedawanie miejsc w samolotach). O ile przychody ze sprzedaży imprez turystycznych wzrosły o 1,3 procent, o tyle w segmencie pośrednictwa spadły o 67 procent, licząc rok do roku.

Przychody Grupy Kapitałowej Rainbow Tours (oprócz biura podróży w jej skład wchodzi spółka zarządzająca hotelami White Olive i spółka My Way by Rainbow Tours, zajmująca się prowadzeniem Akademii Rainbow dla rezydentów, pilotów i animatorów) w I kwartale 2019 spadły o 2,4 procent. Stało się tak za sprawą obniżenia przychodów w segmencie pośrednictwa, czyli ze sprzedaży bloków miejsc w samolotach charterowych innym touroperatorom, bo przychody z wyjazdów były na plusie (w skali Grupy – 0,5 procent).

Zysk brutto ze sprzedaży w I kwartale 2019 roku wyniósł 39,9 mln złotych, o 13,1 procent więcej niż rok wcześniej. Rentowność netto, stanowiąca stosunek zysku netto do przychodów ze sprzedaży, wyniosła 16,2 procent (rok temu 14 procent). Skonsolidowany wynik netto Grupy Kapitałowej Rainbow Tours wyniósł 2,9 mln złotych, co nie powinno dziwić, gdyż spółka hotelowa ponosiła jeszcze straty (1,5 mln zł), a pierwszy kwartał oznacza jeszcze – jak tłumaczy spółka – okres przygotowań do sezonu Lato 2019.