Stowarzyszenie agentów turystycznych: Wypromujemy naszych członków

Agenci turystyczni będą promować się w internecie. – Chcemy zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, zachęcić ich do korzystania z naszych usług – mówi prezes OSAT-u Marcin Wujec

Publikacja: 05.06.2019 06:43

Nie chcemy czekać aż ktoś inny zagospodaruje klienta – mówi prezes OSAT-u Marcin Wujec

Nie chcemy czekać aż ktoś inny zagospodaruje klienta – mówi prezes OSAT-u Marcin Wujec

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych postanowiło wypromować swoich członków, jako ekspertów od wyjazdów. W lipcu chciałoby ruszyć z kampanią w mediach społecznościowych – w Facebooku i Instagramie. Akcja będzie miała swoje hasło i markę. Jej elementem ma być też uruchomienie strony internetowej, na której znajdą się praktyczne porady, dotyczące podróżowania, przygotowane przez samych agentów. Dzięki stronie będzie można również odnaleźć adres i telefon najbliższego biura członka OSAT-u, żeby skorzystać z jego usług.

– Ludzie potrzebują sprawdzonych ofert – wyjaśnia ideę promowania porad doświadczonych sprzedawców prezes OSAT-u Marcin Wujec. – A tymczasem szukając wyjazdu tracą czas w gąszczu internetu. Trafiają na sprzeczne opinie, są zdezorientowani. Nawet, jeśli coś znajdą, nie zawsze mogą zweryfikować, czy jest to oferta aktualna i dopasowana do ich potrzeb. Chcemy im powiedzieć: wylogujcie się do życia, a wybór wakacji powierzcie specjalistom.

Zdaniem Wujca przewaga doświadczonego agenta nad informacjami z sieci polega na tym, że trzyma on rękę na pulsie, bierze udział w szkoleniach organizowanych przez biura podróży, jeździ w podróże studyjne i ogląda hotele, które są w ofercie touroperatorów. Dlatego ma aktualne wiadomości, co się w którym hotelu zmieniło – może jakiś obiekt jest już wyeksploatowany, a inny właśnie przeszedł remont albo się rozbudował. Takich wiadomości nie da się wyczytać w sieci. Także opinie o poszczególnych hotelach w internecie nie zawsze odzwierciedlają ich jakość, często są bowiem podbijane przez same hotele. W tej sytuacji rola agenta będzie rosła, a my nie chcemy siedzieć i czekać aż ktoś inny zagospodaruje klienta. Musimy do niego wyjść, zachęcić naszym przekazem – uważa.

Poza tym agent to żywy człowiek, z którym można usiąść, wypić kawę, opowiedzieć mu o minionych wakacjach i zaplanować z nim kolejne. Agent to nasz sąsiad, który nie chce, kiedy spotykamy go na ulicy, usłyszeć gorzkich wyrzutów, że przez niego mieliśmy zepsute wakacje. Profesjonalny agent najlepiej dopasuje ofertę do oczekiwań klienta, bo chce żeby ten klient do niego wrócił zadowolony po kolejną wycieczkę. My sprzedajemy gwarancję udanych wakacji. Internet tak nie ma – zachwala Wujec.

Czytaj też: „OSAT: Agenci nie podpisujcie aneksów do umów z touroperatorami”.

– Widzimy, że ludzie boją się korzystać z pośrednictwa agentów, bo sądzą, że będzie ich to dodatkowo kosztowało. Inni z kolei przychodzą i pytają o rabaty. Nie wiedzą, że ceny wyjazdów z polskimi biurami, niezależnie od miejsca zakupu, są wszędzie takie same, a jeśli agent próbuje przekupić klienta oferując mu jakieś profity, to oznacza, że jest nieuczciwy.

W ramach kampanii OSAT chce zaistnieć w świadomości Polaków, zyskać jakiś wizerunek i markę. – Przecież nikt poza branżą nie wie o naszym istnieniu. Nie ma nas w telewizji, prasie, w życiu codziennym ludzi – wskazuje Wujec.

Promocja ma trwać non stop, nie tylko w lecie. – Kiedy kończy się sezon letni, trwa sprzedaż wyjazdów na sezon zimowy i zaczyna się kolejna już na sezon letni przyszłego roku – wskazuje Wujec.

Akcja promocyjna będzie sfinansowana w całości ze składek członków OSAT-u. Stowarzyszenie liczy obecnie 130 członków. Jak zapewnia Wujec, organizacja weryfikuje, kogo przyjmuje, kandydaci muszą działać na rynku co najmniej kilka lat i mieć nieskazitelna opinię w środowisku. – Są to więc sami najlepsi w tym zawodzie, lokalni i ogólnopolscy liderzy – mówi prezes.

OSAT prowadził ostatnio szkolenia ze sprzedaży dla swoich członków, a także z RODO. Przygotował z kancelarią prawną wzór wniosku w sprawie interpretacji przepisów dotyczących naliczania VAT od prowizji za wyjazdy pozaeuropejskie. Wcześniej stanął po stronie touroperatorów, którzy skarżyli się na nieuczciwe praktyki biura TUI Poland („Agenci turystyczni solidaryzują się z touroperatorami w krytyce TUI”).

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych postanowiło wypromować swoich członków, jako ekspertów od wyjazdów. W lipcu chciałoby ruszyć z kampanią w mediach społecznościowych – w Facebooku i Instagramie. Akcja będzie miała swoje hasło i markę. Jej elementem ma być też uruchomienie strony internetowej, na której znajdą się praktyczne porady, dotyczące podróżowania, przygotowane przez samych agentów. Dzięki stronie będzie można również odnaleźć adres i telefon najbliższego biura członka OSAT-u, żeby skorzystać z jego usług.

Pozostało 86% artykułu
Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Biura Podróży
Majówka - kierunek zagranica. „To przez mocną złotówkę i złą pogodę w Polsce”
Biura Podróży
Zuzanna Sprycha na czele Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Wakacje z biurem podróży. Grecja i Hiszpania tańsze niż Bułgaria i Turcja
Biura Podróży
Do kogo po tanie wakacje w dobrych hotelach? Zdecydowanie prowadzi jedno biuro podróży