Reklama

ITB – agent turystyczny może tu dużo zyskać

– Berlińskie targi to dla nas miejsce zdobywania informacji, nowych kontaktów i inspiracji – deklaruje dyrektor sprzedaży sieci agencyjnej My Travel Alina Dybaś

Publikacja: 10.03.2017 08:31

ITB – agent turystyczny może tu dużo zyskać

Foto: Filip Frydrykiewicz

Berlińskie targi turystyczne ITB, które zaczęły się w środę i potrwają do niedzieli, to nie tylko impreza, podczas której polscy wystawcy zachwalają polską turystykę, ale także miejsce zdobywania kontaktów i śledzenia trendów w turystyce przez przedstawicieli turystyki wyjazdowej – touroperatorów i agentów turystycznych.

Na stoiskach Grecji, Egiptu, Turcji, Hiszpanii, Tunezji i wielu innych (a jest tu rerezentowanych ponad 180 krajów) spotkać można menedżerów najważniejszych firm, jak Itaka, Rainbow, TUI, Wezyr, Grecos, Neckermann. Przyjeżdżają, by podtrzymać kontakty ze swoimi zagranicznymi kontrahentami i z hotelarzami, omówić sytuację w sprzedaży letnich ofert, umówić się na współpracę na kolejne lata.

Są wśród nich także agenci turystyczni. Jak wyjaśniają Alina Dybaś, dyrektor sprzedaży w sieci agencyjnej My Travel i dyrektor do spraw rozwoju sieci i produktu w tej firmie Przemysław Ciesielski, podczas targów nawiązują kontakty z regionami najważniejszych z punktu widzenia turystyki wyjazdowej Polaków krajów. – Zbieramy materiały o poszczególnych regionach i o bazie turystycznej u nich. Posłużą nam do poszerzenia wiedzy, lepszego przygotowania się do rozmowy z klientami. Będziemy ich też używać podczas szkoleń naszych agentów – wyjaśnia Dybaś.

– Byliśmy już na stoiskach Hiszpanii, Austrii i Niemiec. Dlaczego Austria? Coraz częściej zdarza się, że nasi klienci pytają o wypoczynek w Alpach latem. Z kolei znajomość produktu niemieckiego jest dla nas ważna ze względu na popularność wycieczek objazdowych po Niemczech, na przykład po zamkach bawarskich – mówi.

Jak dodaje Ciesielski, który jest z Zielonej Góry, co czwarty klient My Travel z zachodnich województw Polski wyjeżdża na wakacje z niemieckimi biurami podróży, wykorzystując bliskość niemieckich lotnisk. – To też nas zobowiązuje, żeby wiedzieć, co się tam dzieje – wyjaśnia.

Reklama
Reklama

Reprezentacja My Travel odwiedziła również stoisko niemieckich kolei, Deutsche Bahn, której bilety agenci sieci mogą sprzedawać.

– Byliśmy też na stoiskach krajów egzotycznych, jak Armenia czy Turkmenistan. Agent powinien mieć bowiem wiedzę ogólną o świecie i o trendach w turystyce, o tym jakie kierunki są modne. Touroperatorzy ciągle szukają i wprowadzają do programów wycieczek nowe egzotyczne miejsce, chcemy więc być przygotowani na różne scenariusze – wyjaśnia Dybaś. Po czym agenci żegnają się w pośpiechu i odchodzą na spotkanie z szefem jednego z największych polskich biur podróży. – Żadnej okazji do kontaktów z branżą i omawiania warunków współpracy nie możemy pomijać – śmieje się Dybaś.

Filip Frydrykiewicz z Berlina

Berlińskie targi turystyczne ITB, które zaczęły się w środę i potrwają do niedzieli, to nie tylko impreza, podczas której polscy wystawcy zachwalają polską turystykę, ale także miejsce zdobywania kontaktów i śledzenia trendów w turystyce przez przedstawicieli turystyki wyjazdowej – touroperatorów i agentów turystycznych.

Na stoiskach Grecji, Egiptu, Turcji, Hiszpanii, Tunezji i wielu innych (a jest tu rerezentowanych ponad 180 krajów) spotkać można menedżerów najważniejszych firm, jak Itaka, Rainbow, TUI, Wezyr, Grecos, Neckermann. Przyjeżdżają, by podtrzymać kontakty ze swoimi zagranicznymi kontrahentami i z hotelarzami, omówić sytuację w sprzedaży letnich ofert, umówić się na współpracę na kolejne lata.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Dwa nowe salony Join UP! Polska. Tym razem w Poznaniu i Wrocławiu
Biura Podróży
Nowy szef marketingu w Urlop.pl. "Wiem jak stworzyć markę z charakterem"
Biura Podróży
Pokój w wakacyjnym hotelu inny niż obiecywało biuro podróży? Klient może nie jechać
Biura Podróży
Unia Europejska zaostrza przepisy dotyczące turystyki. „Klienci uciekną z biur podróży”
Reklama
Reklama