Reklama
Rozwiń

Albania napędza wczesną sprzedaż wakacji

O 60 procent wzrosła w porównaniu z zeszłym rokiem liczba Polaków, którzy w biurach podróży kupili już tegoroczne wakacje. Przebojem lata będzie Albania – opisuje Travelplanet.pl

Publikacja: 20.03.2017 10:42

Ksamil

Ksamil

Foto: Pixabay

Z danych rezerwacyjnych Travelplanet.pl wynika, że do połowy marca na rezerwację wakacji (wyjazdy od 16 czerwca do 15 września) zdecydowało się o 58 procent klientów biur podróży więcej niż w tym samym czasie rok temu.

Średni koszt wakacji wynosi około 2,6 tysiąca złotych, czyli jest o około 300 złotych (13 procent) większy niż podczas rezerwowania wypoczynku rok temu. – Najwidoczniej klienci biur podróży doszli do wniosku, że jeśli później kupią wakacje, to będzie raczej drożej niż taniej – komentuje, cytowany w komunikacie prasowym, Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i sprzedaży internetowej Travelplanet.pl. – Zwłaszcza że obecnie turyści zwracają uwagę nie tylko na kierunek i standard hotelu, lecz także na inne udogodnienia, jak np. zjeżdżalnie wodne, animacje dla dzieci, położenie względem plaży lub centrum miejscowości itp. Na ostatnią chwilę trudno znaleźć miejsce spełniające wiele kryteriów – dodaje. Przypomina też, że klienci Travelplanet.pl, którzy założą konto w eurobanku, mogą liczyć na obniżenie kosztu wyjazdu nawet o tysiąc złotych.

Damasiewicz podkreśla, że turystyczny boom, zapoczątkowany we wrześniu zeszłego roku, nie słabnie. – Dotyczy on zwłaszcza krajów naszego regionu: Czech, Słowacji, Węgier i Niemiec – wylicza. – Ten popyt stymuluje ceny, ale przede wszystkim rodzi u turystów uzasadnione obawy o dostępność wymarzonych miejsc na wakacje – dodaje.

Jak podaje Travelplanet.pl, ogromny popyt na Grecję utrzymuje się od kilku sezonów i wciąż rośnie. Dość powiedzieć, że swoje greckie wakacje zarezerwowało do połowy marca o prawie 70 procent turystów więcej niż w tym samym czasie rok temu. Bułgaria ma duże szanse na powtórzenie ubiegłorocznego sukcesu i zajęcia drugiego miejsca w rankingu popularności. Na jej korzyść działa fakt, że bułgarskie wakacje – najtańsze spośród pierwszej dziesiątki – będą tam nawet ciut tańsze niż zeszłego lata. Teraz jednak na drugim miejscu zestawienia wciąż jeszcze znajduje się Hiszpania.

– Pierwsza trójka w rankingu pokazuje, że wśród polskich turystów nastąpiło trwałe przeorientowanie wakacyjnych preferencji na kraje europejskie i w miarę trwały odwrót od krajów arabskich – komentuje Radosław Damasiewicz. – Widać jednak że Turcja i Egipt odzyskują zaufanie turystów. Na szczególną uwagę zasługuje wysoka pozycja Albanii (6. miejsce w rankingu – red.) i ogromny wzrost jej popularności. To bardzo modny od zeszłego lata kraj, w którym wakacje można spędzić za rozsądne pieniądze – dodaje.

Wzrost rezerwacji letnich wakacji w biurach podróży jest znaczny, ale na jego tle blado wypada liczba rezerwacji wakacji dla dzieci i młodzieży szkolnej. Liczba tego typu rezerwacji wzrosła (rok do roku) o niecałe 9 procent, a udział w całej puli wakacyjnych wyjazdów spadł z ok. 22 do 15 procent.

– Tegoroczne wczesne rezerwacje nie przesądzają jeszcze o braku wpływu rządowego programu 500+ na turystykę z biurami podróży – zastrzega Radosław Damasiewicz. – Ostateczną odpowiedź dadzą wyniki po zrealizowanych wyjazdach w lecie. Klienci biur podróży najchętniej zabierają dzieci na wakacje do Turcji, Grecji i Egiptu. To od lat rodzinne kierunki. Najmniej chętnie całe rodziny podróżują do Chorwacji i Portugalii. W pierwszym wypadku może przesądzać specyfika podróży – nad Adriatyk najchętniej podróżujemy samochodem, co dla dzieci może być uciążliwe. W drugim – najwyższy koszt imprezy turystycznej spośród dziesięciu najbardziej popularnych kierunków – dodaje.

Z danych rezerwacyjnych Travelplanet.pl wynika, że do połowy marca na rezerwację wakacji (wyjazdy od 16 czerwca do 15 września) zdecydowało się o 58 procent klientów biur podróży więcej niż w tym samym czasie rok temu.

Średni koszt wakacji wynosi około 2,6 tysiąca złotych, czyli jest o około 300 złotych (13 procent) większy niż podczas rezerwowania wypoczynku rok temu. – Najwidoczniej klienci biur podróży doszli do wniosku, że jeśli później kupią wakacje, to będzie raczej drożej niż taniej – komentuje, cytowany w komunikacie prasowym, Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i sprzedaży internetowej Travelplanet.pl. – Zwłaszcza że obecnie turyści zwracają uwagę nie tylko na kierunek i standard hotelu, lecz także na inne udogodnienia, jak np. zjeżdżalnie wodne, animacje dla dzieci, położenie względem plaży lub centrum miejscowości itp. Na ostatnią chwilę trudno znaleźć miejsce spełniające wiele kryteriów – dodaje. Przypomina też, że klienci Travelplanet.pl, którzy założą konto w eurobanku, mogą liczyć na obniżenie kosztu wyjazdu nawet o tysiąc złotych.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Transfer kadrowy z Polskich Portów Lotniczych do biura podróży Anex Tour
Biura Podróży
Itaka: Wystartowała sprzedaż wyjazdów na zimę 2025/2026. W drodze dwa nowe kierunki
Biura Podróży
„Itaka Arena” - od dzisiaj biuro podróży jest sponsorem opolskiego stadionu
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biura Podróży
Agenci turystyczni w Niemczech: Nasze porady (czasem) kosztują
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń