Pod koniec kwietnia przedstawiliśmy najnowsze oceny wystawione biurom podróży przez Instytut Badań Rynku Turystycznego Traveldata („Ratingi biur podróży 2017 – najlepsze oceny w historii”). Następnie zamieściliśmy materiał („Ratingi biur podróży 2017: Jak oni to robią, cz. I”), omawiający w skrócie charakter działalności 14 największych podmiotów na rynku turystyki wyjazdowej. Dzisiaj – zgodnie z zapowiedzią – przekazujemy materiał dotyczący kolejnych dziesięciu organizatorów, mniej znanych, lecz stanowiących istotne uzupełnienie obrazu branży i świadczących takie usługi i pokrywające nisze, które mogą umykać nawet bardzo zaawansowanym logistycznie liderom polskiego rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej.
ZOBACZ PEŁNĄ LISTĘ AKTUALNYCH RATINGÓW
7islands – jedenasty (przed rokiem czternasty) pod względem wielkości polski organizator turystyki wyjazdowej w zestawieniu, skoncentrowany obecnie niemal całkowicie na czterech z pięciu najważniejszych kierunków greckich (wyspy Kreta, Rodos, Kos i Zakintos). Bardzo dynamiczny w pierwszych latach po rozpoczęciu działalności (w roku 2008), później wyraźnie wykazywał stagnację. W sezonie 2016 roku powrócił jednak do dynamicznego rozwoju (+32 procent), mimo że był to dla Grecji okres raczej słabego wzrostu (o 6,5 procent). 7islands osiąga regularnie dobre wyniki finansowe, rentowność i adekwatnie do rozmiarów działalności powiększa fundusze własne. To zdecydowało o pozostawieniu mu dobrej oceny BBB i stabilnej jej perspektywy.
Funclub – dwunasty (przed rokiem nie klasyfikowany) pod względem wielkości organizator w zestawieniu funkcjonujący na rynku już od 1997 roku. Zasadniczym przedmiotem jego działalności jest organizowanie imprez autokarowych (wypoczynkowych, objazdowych i objazdów łączonych z wypoczynkiem), zarówno dla klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych oraz świadczenie przewozów autobusowych. W mniejszej skali organizuje również egzotyczne imprezy lotnicze.
Wśród biur podróży o profilu autokarowym Funclub jest rynkowym liderem, a biorąc pod uwagę wszystkich touroperatorów jest w pierwszej trójce po przodujących w branży biurach Rainbow i Itaka. Organizator ma wyraźne ambicje wyznaczania nowych trendów jakości w turystyce autokarowej. Przejawem tego jest inwestowanie w nowoczesne, wygodniejsze autokary (23, w tym 8 piętrowych) klasy royal o 103-centymetrowym (zamiast standardowego 78-centymetrowego) odstępie między rzędami siedzeń i wieloma innymi udogodnieniami. Firma zamówiła też i odebrała już dwa autokary z sześciu, w których komfort ma być jeszcze większy.