Niemiecka branża z optymizmem o 2018 roku

2018 rok ma być dla branży turystycznej dobry, choć pełen wyzwań, a być może także zawirowań, uważają niemieccy specjaliści od turystyki

Publikacja: 04.01.2018 06:52

Niemiecka branża z optymizmem o 2018 roku

Foto: AFP

Niemiecki portal branżowy Gloobi zapytał szefów największych firm i organizacji turystycznych o perspektywy dla branży na nadchodzący rok. – O wiele ważniejsze będzie pytanie „jak rezerwuję”, niż „co rezerwuję” – mówi prezes TUI Deutschland Marek Andryszak. Według niego jeszcze więcej osób zacznie kupować wakacje w sieci, co potwierdzają statystyki notowane na tui.com i w internetowych biurach agencyjnych. – Sprzedaż online rośnie ponadprzeciętnie – wyjaśnia Andryszak.

Rene Herzog, prezes w DER Touristik na Europę Centralną skupia się bardziej na kwestiach produktu. – Kierunki, które były popularne już zeszłego lata, także w kolejnym roku będą się cieszyć zainteresowaniem. Dlatego mocno rozbudowaliśmy ofertę, zabezpieczając miejsca w hotelach i w czarterach – mówi Herzog.

Stefanie Berk, prezes Thomas Cook Deutschland zwraca uwagę na tendencję wybierania przez klientów bardziej dopasowanych ofert z usługami dodatkowymi. Dietmar Gunz, właściciel i prezes FTI Group podkreśla, że turyści wracają do Turcji i Egiptu, trudno bowiem znaleźć konkurencyjne oferty, szczególnie dla rodzin z dziećmi, z tak dobrym stosunkiem ceny do jakości.

Z kolei Markus Daldrup prezes biura podróży Alltours uważa, że w tym roku klienci jeszcze chętniej będą kupować wycieczki organizowane przez touroperatorów. Imprezy spakietowane dają pewność i pozwalają z większym spokojem planować wakacje. Zdaniem Daldrupa zaufanie do silnych marek touroperatorskich sprawi, że turyści będą bardziej otwarci na ich oferty własne, niedostępne u konkurencji.

Gerald Kassner zwraca natomiast uwagę na Majorkę, która jest motorem napędowym w Schauinsland-Reisen nie tylko latem, ale także zimą. Biuro to już od dwóch lat oferuje pobyty na wyspie poza głównym sezonem.

Prezes Lufthansy Carsten Spohr zapowiada w rozmowie z „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, że w 2018 roku firma zatrudni 8 tysięcy nowych pracowników, bo oczekuje kolejnego rekordu w liczbie pasażerów. A Norbert Fiebig, prezes Niemieckiego Związku Turystycznego (DRV) uważa, że w bieżącym roku nadal najważniejszymi kierunkami wyjazdowymi Niemców będą Hiszpania i Grecja. Już teraz widać jednak pozytywny trend do kupowania wyjazdów do Egiptu, Tunezji i Turcji. Według szacunków DRV, także w 2018 roku branża poprawi swoje wyniki.

Z kolei uczestnicy ankiety przygotowanej przez portal Travel Talk mówią, że Nowy Rok przyniesie sporo zawirowań. Takiego zdania jest 56 procent z prawie 200 osób, które odpowiedziały na pytania tego serwisu branżowego. 36 procent nie ma jednoznacznej opinii na ten temat, ale szykuje się na sporo dodatkowej pracy. Tylko 8 procent uważa, że w tym sezonie będzie spokojniej, bo takie sytuacje jak upadek Air Berlin nie zdarzają się każdego roku.

Niemiecki portal branżowy Gloobi zapytał szefów największych firm i organizacji turystycznych o perspektywy dla branży na nadchodzący rok. – O wiele ważniejsze będzie pytanie „jak rezerwuję”, niż „co rezerwuję” – mówi prezes TUI Deutschland Marek Andryszak. Według niego jeszcze więcej osób zacznie kupować wakacje w sieci, co potwierdzają statystyki notowane na tui.com i w internetowych biurach agencyjnych. – Sprzedaż online rośnie ponadprzeciętnie – wyjaśnia Andryszak.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Wakacje 2025 przestały drożeć. Tylko jeden kierunek wyłamał się z tej reguły
Biura Podróży
Anex Tour świętował udany rok. "W tym sezonie obsłużymy już pół miliona klientów"
Biura Podróży
„Turystyka - bez barier”. Dzieci i seniorzy odwiedzili Dolny Śląsk z Polską Izbą Turystyki
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biura Podróży
Nowy zarząd SITE Poland. Anastazja Szerkus przejmuje stery od Piotra Cieślaka
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego