Reklama
Rozwiń
Reklama

Henicz: Chcemy stworzyć na Litwie alternatywę

Dzięki nam turyści z Litwy zyskają nowy, atrakcyjny produkt – mówi w rozmowie z Turystyką.rp.pl wiceprezes Itaki Piotr Henicz

Publikacja: 20.02.2018 17:26

Z dziennikarzami i agentami spotkali się wiceprezes Itaki Piotr Henicz (z lewej) i dyrektor Itaka Li

Z dziennikarzami i agentami spotkali się wiceprezes Itaki Piotr Henicz (z lewej) i dyrektor Itaka Lietuva Dominik Miłowski

Foto: materiały prasowe

Polski lider turystyki wyjazdowej, biuro podróży Itaka, rozpoczęło oficjalnie działalność na Litwie („Itaka: Nie jesteśmy na Litwie nieznani”). Zapytaliśmy Piotra Henicza o plany touroperatora.

Filip Frydrykiewicz: Kiedy wystartują pierwsze samoloty z Wilna?

Piotr Henicz, wiceprezes Itaki: Już na początku maja.

Jakie kierunki Itaka zaproponuje na litewskim rynku?

Na początek Kretę, Korfu i Turcję.

Reklama
Reklama

Na ilu pasażerów liczy Itaka w pierwszym sezonie?

W sezonie Lato 2018 planujemy obsłużyć około 12 tysięcy klientów.

A ilu już teraz klientów z Litwy Itaka ma rocznie?

W ciągu ostatnich trzech sezonów obsłużyliśmy kilkanaście tysięcy Litwinów. Do tej pory latali z nami na wakacje z Warszawy. Teraz będą mogli korzystać z bezpośrednich przelotów z Wilna.

Co wiecie o ich potrzebach, jakie kierunki i typ wypoczynku wybierają, jaka jest ich siła nabywcza?

Jesteśmy obecni na rynku litewskim z siecią współpracujących z nami agentów turystycznych już prawie 10 lat, znamy więc turystyczne preferencje Litwinów. Tak jak Polacy lubią oni wysokiej klasy resorty hotelowe z wieloma atrakcjami, i oczywiście all inclusive.

Reklama
Reklama

Czy Itaka planuje jakieś produkty specjalnie na rynek litewski, na przykład hotele z animacjami po litewsku?

W tej chwili skupiamy się na trzech wybranych kierunkach. Oczywiście przyjdzie też czas na kluby i animacje. W połowie kwietnia otworzymy sprzedaż sezonu Zima 2018/2019, gdzie klienci Itaka Lietuva znajdą wiele nowości.

Jak wejście na Litwę wpłynie na działanie Itaki i negocjacje z hotelarzami?

Litwa to duży rynek i duże możliwości rozwoju. Biorąc pod uwagę naszą znajomość rynku litewskiego i potencjał działu kontraktów wykorzystamy efekt synergii dla zaoferowania Litwinom bezkonkurencyjnego produktu, a jednocześnie umocnimy naszą pozycję u kontrahentów zagranicznych.

Ilu sprzedawców ma Itaka na rynku litewskim?

Około 300.

Reklama
Reklama

Jak zamierzacie przygotować ich na najbliższy sezon?

Pierwsze szkolenia i prezentacje dla agentów już miały miejsce, wkrótce odbędą się kolejne, poświęcone sezonowi Zima 2018/2019. W maju litewscy agenci wezmą udział w wyjazdach studyjnych przygotowanych specjalnie dla nich.

Jaką pozycję zamierza zająć Itaka względem konkurencji na Litwie?

Na Litwie działa dwóch wiodących touroperatorów (Novaturas i Tez Tour – red.). Chcemy być dla litewskiego klienta alternatywą, co z pewnością przełoży się na większą konkurencję na litewskim rynku turystycznym, a w konsekwencji doprowadzi do podwyższenia atrakcyjności oferty. Ale nie wykluczamy, że w przyszłości będziemy z nimi współpracować.

Czy planujecie też ekspansję na kolejne rynki nadbałtyckie, w Estonii i na Łotwie?

Reklama
Reklama

Mamy takie plany na sezon Lato 2019.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biura Podróży
Rainbow zabrał mamy zastępcze na tygodniowe wakacje do Tunezji
Biura Podróży
Europejskie biura podróży ostrzegają przed zniszczeniem rynku wyjazdów zorganizowanych
Biura Podróży
Rainbow wystartował z Katowic do Akaby. Za tydzień pierwszy rejs do Cartageny
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biura Podróży
Nekera otworzy sezon narciarski w Austrii, a zakończy na Słowacji
Reklama
Reklama