Henicz: Chcemy stworzyć na Litwie alternatywę

Dzięki nam turyści z Litwy zyskają nowy, atrakcyjny produkt – mówi w rozmowie z Turystyką.rp.pl wiceprezes Itaki Piotr Henicz

Publikacja: 20.02.2018 17:26

Z dziennikarzami i agentami spotkali się wiceprezes Itaki Piotr Henicz (z lewej) i dyrektor Itaka Li

Z dziennikarzami i agentami spotkali się wiceprezes Itaki Piotr Henicz (z lewej) i dyrektor Itaka Lietuva Dominik Miłowski

Foto: materiały prasowe

Polski lider turystyki wyjazdowej, biuro podróży Itaka, rozpoczęło oficjalnie działalność na Litwie („Itaka: Nie jesteśmy na Litwie nieznani”). Zapytaliśmy Piotra Henicza o plany touroperatora.

Filip Frydrykiewicz: Kiedy wystartują pierwsze samoloty z Wilna?

Piotr Henicz, wiceprezes Itaki: Już na początku maja.

Jakie kierunki Itaka zaproponuje na litewskim rynku?

Na początek Kretę, Korfu i Turcję.

Na ilu pasażerów liczy Itaka w pierwszym sezonie?

W sezonie Lato 2018 planujemy obsłużyć około 12 tysięcy klientów.

A ilu już teraz klientów z Litwy Itaka ma rocznie?

W ciągu ostatnich trzech sezonów obsłużyliśmy kilkanaście tysięcy Litwinów. Do tej pory latali z nami na wakacje z Warszawy. Teraz będą mogli korzystać z bezpośrednich przelotów z Wilna.

Co wiecie o ich potrzebach, jakie kierunki i typ wypoczynku wybierają, jaka jest ich siła nabywcza?

Jesteśmy obecni na rynku litewskim z siecią współpracujących z nami agentów turystycznych już prawie 10 lat, znamy więc turystyczne preferencje Litwinów. Tak jak Polacy lubią oni wysokiej klasy resorty hotelowe z wieloma atrakcjami, i oczywiście all inclusive.

Czy Itaka planuje jakieś produkty specjalnie na rynek litewski, na przykład hotele z animacjami po litewsku?

W tej chwili skupiamy się na trzech wybranych kierunkach. Oczywiście przyjdzie też czas na kluby i animacje. W połowie kwietnia otworzymy sprzedaż sezonu Zima 2018/2019, gdzie klienci Itaka Lietuva znajdą wiele nowości.

Jak wejście na Litwę wpłynie na działanie Itaki i negocjacje z hotelarzami?

Litwa to duży rynek i duże możliwości rozwoju. Biorąc pod uwagę naszą znajomość rynku litewskiego i potencjał działu kontraktów wykorzystamy efekt synergii dla zaoferowania Litwinom bezkonkurencyjnego produktu, a jednocześnie umocnimy naszą pozycję u kontrahentów zagranicznych.

Ilu sprzedawców ma Itaka na rynku litewskim?

Około 300.

Jak zamierzacie przygotować ich na najbliższy sezon?

Pierwsze szkolenia i prezentacje dla agentów już miały miejsce, wkrótce odbędą się kolejne, poświęcone sezonowi Zima 2018/2019. W maju litewscy agenci wezmą udział w wyjazdach studyjnych przygotowanych specjalnie dla nich.

Jaką pozycję zamierza zająć Itaka względem konkurencji na Litwie?

Na Litwie działa dwóch wiodących touroperatorów (Novaturas i Tez Tour – red.). Chcemy być dla litewskiego klienta alternatywą, co z pewnością przełoży się na większą konkurencję na litewskim rynku turystycznym, a w konsekwencji doprowadzi do podwyższenia atrakcyjności oferty. Ale nie wykluczamy, że w przyszłości będziemy z nimi współpracować.

Czy planujecie też ekspansję na kolejne rynki nadbałtyckie, w Estonii i na Łotwie?

Mamy takie plany na sezon Lato 2019.

Polski lider turystyki wyjazdowej, biuro podróży Itaka, rozpoczęło oficjalnie działalność na Litwie („Itaka: Nie jesteśmy na Litwie nieznani”). Zapytaliśmy Piotra Henicza o plany touroperatora.

Filip Frydrykiewicz: Kiedy wystartują pierwsze samoloty z Wilna?

Pozostało 92% artykułu
Biura Podróży
Za dużo turystów? Biura podróży mają z tym problem
Biura Podróży
TUI organizuje się na nowo. Cel: więcej klientów, produktów, usług i kierunków
Biura Podróży
PIT: Turystyczny Fundusz Pomocowy zamiast pożyczać pieniądze będzie je wypłacać
Biura Podróży
Prezes PIT: Ceny wycieczek mogą się dynamicznie zmieniać. Potwierdził to sąd
Biura Podróży
Fostertravel.pl: Touroperatorzy wiedzą, że mogą na nas polegać, to buduje zaufanie