Z pozostałej piętnastki organizatorów w zestawieniu, którzy nadesłali dane i zostali ocenieni, siedmiu zachowało dotychczasowe oceny, a także ich perspektywy. Są to według wielkości przychodów ze sprzedaży imprez turystycznych: Wygoda Travel, Interhome, Patron Travel, CT Poland, Almatur Polska, Logos Travel i Orka Travel.
Pozostałe biura odnotowały zmiany ocen z jednoczesną zmianą perspektywy lub samą zmianę perspektywy. Chodzi tu o:
Dziewiętnasty w zestawieniu Almatur Katowice, który otrzymał perspektywę pozytywną w miejsce stabilnej (zostało to już omówione).
Dwudziesty w zestawieniu Best Reisen Group, który dostał ocenę wyższą o jeden szczebel, z B+ na BB- z jednoczesną zmianą perspektywy z nieznanej na stabilną (poprawa rentowności i wzrost funduszy własnych oraz rozsądne tempo biznesowej ekspansji organizatora).
Dwudziesty trzeci w zestawieniu Olimp, którego ocena spadła o jeden szczebel, z B na B- z jednoczesną zmianą perspektywy ze stabilnej na nieznaną (spadek rozmiarów działalności turystycznej połączony ze znacznym udziałem przychodów z innych źródeł, które mogą być narażone na inne ryzyka niż typowe w turystyce, wzrost zadłużenia i niski poziom funduszy własnych w świetle struktury bilansu spółki).
Dwudziesty piąty w zestawieniu Trade & Travel, konsorcjum, które odnotowało poprawę perspektywy ze stabilnej na pozytywną dzięki poprawie rentowności i solidna pozycja biznesowa.
Dwudziesty szósty w zestawieniu BUT (Biuro Usług Turystycznych), który odnotował obniżenie oceny o jeden szczebel z BB+ na BB z utrzymaniem perspektywy nieznanej. Powodem jest niekorzystna zmiana w strukturze bilansu organizatora.
Dwudziesty ósmy w zestawieniu Sport Vita, który otrzymał ocenę wyższą o trzy szczeble, czyli AA- w miejsce dotychczasowej A- z utrzymaniem dotychczasowej perspektywy pozytywnej. Jest to wynik stabilnej i bardzo wysokiej rentowności organizatora oraz radykalnego wzrostu funduszy własnych (3,5 do 6,9 mln złotych), co się wiąże w dużej mierze z zyskiem odnotowanym ze sprzedaży nieruchomości.
Dwudziesta dziewiąta w zestawieniu Sigma Travel, która odnotowała poprawę oceny o dwa szczeble z B na BB- z utrzymaniem perspektywy stabilnej, a głównymi przyczynami tej zmiany były znacząca poprawa rentowności organizatora i stabilna pozycja biznesowa organizatora.
Zorganizowana turystyka wyjazdowa coraz stabilniejsza
Dobre wyniki większości organizatorów doprowadziły do tego, że najważniejsza dla stabilności branży jako całości relacja jej funduszy własnych do wielkości biznesu (realizowanych przychodów ze sprzedaży imprez turystycznych) osiągnęła historycznie najwyższy poziom dla ankietowanych touroperatorów, który wyniósł 9,9 procent. Dla porównania w pamiętnym 2012 roku (czyli po zakończeniu roku 2011) było to zaledwie 1,8 procent, a przed rokiem 9 procent.
Dobry wynik branża zawdzięcza głównie bardzo stabilnym finansowo i szybko rozwijającym się czterem największym firmom, których udział w jej obrotach przekracza już 70 procent. Liderzy ci swoją przewagę nad innymi zawdzięczają w dużej mierze dobrej jakości zarządzaniu i planowaniu rozwoju.
W tej sytuacji najbardziej prawdopodobnym wariantem generalnej przyszłości polskiej branży zorganizowanej turystyki wyjazdowej jest jej dalsza stabilność finansowa i duża efektywność biznesowa.
Transparentność w turystyce
Transparentność podmiotów działających w takiej branży jaką jest zorganizowana turystyka wyjazdowa ma szczególną wagę. To dzięki niej agenci i ich klienci mogą się w przybliżeniu zorientować w stopniu ryzyka związanego z korzystania z usług danego biura. Jednym z kilku celów okresowego zestawienia ocen stabilności organizatorów jest również pokazanie, którzy z nich bez obaw dzielą się informacjami na temat swojej działalności, a którzy nie chcą lub też nie potrafią takiej informacji przygotować.
Dla touroperatorów, którzy nie dostarczyli na czas danych lub nie były one z jakiś względów dostępne, ewentualnie z powodu zbyt krótkiej historii biznesowej nie mogły zostać określone, została przydzielona sygnatura N/A.