Uczłowieczanie biura podróży filmem

Biuro podróży Bentour nakręciło film, w którym pokazuje, jak tworzy wakacje i dba o klientów. – Taki film uczłowiecza firmę i dobrze służy jej wizerunkowi – komentują przedstawiciele polskiej branży turystycznej

Publikacja: 07.06.2018 08:00

Uczłowieczanie biura podróży filmem

Foto: Materiały promocyjne

Szwajcarski Bentour to średniej wielkości touroperator prowadzony przez rodzinę Ugurów. Specjalizuje się w organizowaniu wycieczek do Turcji, ale ma też w ofercie wyjazdy do innych krajów. W 2017 roku z jego usług skorzystało 120 tysięcy klientów i, jak twierdzi firma, odsetek zadowolonych wyniósł 99,6 procent.

Ostatnio touroperator wyprodukował film (https://www.bentour.ch/video/), w którym przedstawia kulisy swojej pracy. Prezes Bentouru Deniz Ugur osobiście zabiera widzów w tę podróż, pokazując im swój dzień pracy, od momentu przyjścia do biura, przez spotkania i narady z zespołem, aż do podróży do Turcji i negocjacje z hotelarzem.

– Taka produkcja filmowa to zupełnie nowe doświadczenie – mówi Ugur. – W sumie kręciliśmy cztery dni w Zurychu i okolicy oraz w Turcji. Zależało nam, żeby klient poczuł sympatię do Bentouru i naszego sposobu pracy.

Film został pokazany na kongresie organizacji branżowej QTA, która odbyła się w początkach maja w tureckim Belek. Umieszczono go na Facebooku, Youtubie i na stronie internetowej touroperatora.

Dyrektor marketingu i sprzedaży Betouru Christian Hauk, zadowolony z dobrego przyjęcia spotu zapowiada kolejne.

To jeszcze nie wszystko

Czy film podoba się w Polsce? Dyrektor marketingu i PR w biurze podróży Rainbow Emilia Bratkowska, uważa że pokazanie pracy touroperatora od kuchni może być ciekawe dla klientów i osób spoza branży. – Niewielu z nich zdaje sobie sprawę, jak dużo osób jest zaangażowanych w tworzenie oferty turystycznej – mówi. Ale dodaje, że dla niej spot Bentouru nie jest przekonujący, bo pokazuje tylko niewielki wycinek tego rozbudowanego procesu. – Ale może to moje profesjonalne spostrzeżenie, ponieważ znam specyfikę pracy organizatora od podszewki – dodaje.

Samo sięganie po formę filmu jako narzędzia promocji Bratkowska ocenia pozytywnie. Odwołuje się do własnych doświadczeń, kiedy to brała udział w przygotowaniu kilka lat temu materiału podsumowującego udział Rainbow w projekcie telewizyjnym „Akcja wakacje”. Bratkowska opowiadała na wizji, co skłoniło touroperatora do wzięcia udziału w przedsięwzięciu. Film był prezentowany we własnych kanałach reklamowych biura.

Film przybliża

Prezes Fly.pl Grzegorz Bosowski, pozytywnie ocenia ten rodzaj promocji. – W takim filmie można wskazać klientom wartości firmy, jej wizję i misję. Można też pochwalić się siedzibą i innymi atutami – zwraca uwagę.

Według Bosowskiego w wypadku Bentouru największą korzyścią jest pokazanie firmy jako zgranego zespołu zaangażowanych pracowników. – Sądzę, że takie uczłowieczenie marki bardzo pozytywnie wpływa na jej postrzeganie, zarówno przez kontrahentów jak i klientów – konkluduje.

Także prezes biura podróży Best Reisen Leila Ben Arfi jest zdania, że taka mini produkcja filmowa to okazja do zainteresowania biurem agentów i klientów. – Turystyka to dla wielu ciekawa, choć nieznana dziedzina, dlatego wszelkie informacje pokazujące pracę organizatora od kuchni są ciekawe. Moim zdaniem pomagają przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, ale też agentów, bo choć kontaktujemy się ze sobą codziennie, nie wszyscy znamy się osobiście, a taki film to okazja, by przedstawić się bliżej partnerom. Dzięki niemu biuro traci anonimowość i zyskuje twarz – argumentuje Ben Arfi.

Szwajcarski Bentour to średniej wielkości touroperator prowadzony przez rodzinę Ugurów. Specjalizuje się w organizowaniu wycieczek do Turcji, ale ma też w ofercie wyjazdy do innych krajów. W 2017 roku z jego usług skorzystało 120 tysięcy klientów i, jak twierdzi firma, odsetek zadowolonych wyniósł 99,6 procent.

Ostatnio touroperator wyprodukował film (https://www.bentour.ch/video/), w którym przedstawia kulisy swojej pracy. Prezes Bentouru Deniz Ugur osobiście zabiera widzów w tę podróż, pokazując im swój dzień pracy, od momentu przyjścia do biura, przez spotkania i narady z zespołem, aż do podróży do Turcji i negocjacje z hotelarzem.

Pozostało 80% artykułu
Biura Podróży
Rainbow podnosi gwarancję ubezpieczeniową. 50 procent wzrostu
Biura Podróży
Rewolucyjna decyzja Bookinga - rezygnuje z klauzuli najniższej ceny
Biura Podróży
UOKiK: Travelist poprawi informację dla klientów i przyzna im po 50 złotych
Biura Podróży
Coral Travel szkolił i bawił agentów turystycznych podczas Summer Fest 2024
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Biura Podróży
Upadłe biuro podróży odwołuje wszystkie wyjazdy. 175 tys. poszkodowanych klientów
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży