Zawodowy prezes postawił agentów na nogi

693 tysiące dolarów wyniosła w 2016 roku nadwyżka w przychodach Amerykańskiego Stowarzyszenia Doradców Turystycznych. Organizacja wyszła z zadłużenia, kiedy na jej czele stanął prezes ze stałą pensją

Publikacja: 15.10.2018 00:33

Zawodowy prezes postawił agentów na nogi

Foto: Materiały promocyjne

Amerykańskie Stowarzyszenie Doradców Turystycznych (American Society of Travel Advisors) to organizacja zrzeszająca agentów z całego kraju. Jej zadaniem jest lobbowanie na rzecz branży na poziomie lokalnym i narodowym. ASTA odnosi sukcesy, ale jeszcze kilka lat temu jej istnienie stało pod znakiem zapytania – informuje portal Skift.

Kiedy linie lotnicze obniżyły znacząco prowizje za sprzedaż biletów, dla wielu biur oznaczało to koniec ich istnienia. Ponieważ organizacja nie zdołała im pomóc, wielu członków odeszło, a stowarzyszenie straciło na znaczeniu.

W 2012 roku przeszło jednak restrukturyzację, która obejmowała między innymi utworzenie płatnego stanowiska prezesa. Kiedy Zane Kerby, obecny szef ASTA, objął tę funkcję w 2013 roku, zadłużenie organizacji wynosiło 549 tysięcy dolarów. Trzy lata później organizacja wypracowała już 4,82 miliona dolarów przychodów i 693 tysiące dolarów nadwyżki. Kerby’emu udało się przyciągnąć do organizacji jako członków nie tylko konsorcja, grupy agencyjnych i większe biura podróży, ale też znaczące podmioty takie jak organizator rejsów wycieczkowych Royal Caribbean czy Enterprise Holdings (spółka matka kilku wypożyczalni samochodów).

Zdaniem Kerby’ego przełom przyniosło nawiązanie współpracy z konsorcjami, które z uwagi na swoją wielkość nie czuły potrzeby angażowania się w prace na rzecz branży na szczeblu krajowym. Prezes przekonał ich szefów, że jeśli będą robić to samodzielnie w swoich stanach, czy też w Waszyngtonie, koszty związane z lobbingiem będą wyższe niż gdyby przyłączyli się do większej organizacji. Kerby zdołał im też wytłumaczyć, żeby płacili w całości lub w części składki członkowskie za wszystkich agentów, których zrzeszają. Dziś roczna opłata wynosi, w zależności od wielkości obrotu, od 199 dolarów do 35 tysięcy dolarów rocznie. Od 2013 roku liczba członków wzrosła o 15 procent do 2738.

Jednym z najważniejszych zadań, jakie stawia sobie ASTA, jest lobbowanie zarówno na szczeblu stanowym jak i narodowym. Organizacja odnosi sukcesy, na przykład w nowej ustawie o Federalnym Urzędzie Lotnictwa miał pojawić się zapis o obowiązku przekazywania klientom siedmiu różnych informacji w czasie rozmowy telefonicznej. W ostatecznej wersji dokumentu nie ma już o tym mowy, w zamian za to wakacyjni doradcy muszą przekazać klientom, żeby sprawdzili, co może dotyczyć ich podróży na stronie Departamentu Transportu.

Dzięki pracy ASTA w maju tego roku do Waszyngtonu pojechało 150 członków organizacji, żeby spotkać się z osobami odpowiedzialnymi za tworzenie nowych przepisów. Stowarzyszenie prowadzi też kampanię konsumencką, której celem jest pokazanie klientom, dlaczego warto rezerwować wyjazdy w profesjonalnych biurach. Na internetowej stronie utworzonej w ramach tego przedsięwzięcia internauci mogą znaleźć doradców turystycznych autoryzowanych przez organizację czy wyszukać biura specjalizujące się w określonym typie podróży.

Amerykańskie Stowarzyszenie Doradców Turystycznych (American Society of Travel Advisors) to organizacja zrzeszająca agentów z całego kraju. Jej zadaniem jest lobbowanie na rzecz branży na poziomie lokalnym i narodowym. ASTA odnosi sukcesy, ale jeszcze kilka lat temu jej istnienie stało pod znakiem zapytania – informuje portal Skift.

Kiedy linie lotnicze obniżyły znacząco prowizje za sprzedaż biletów, dla wielu biur oznaczało to koniec ich istnienia. Ponieważ organizacja nie zdołała im pomóc, wielu członków odeszło, a stowarzyszenie straciło na znaczeniu.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Sun & Fun otwiera własny salon z wycieczkami. Planuje jeszcze 20 kolejnych
Biura Podróży
Grupa Anex Tour rozbudowuje swoje sieci hotelowe. Przywróci dawną markę
Biura Podróży
Początek roku nie rozpieszcza klientów biur podróży. Wakacje coraz droższe
Biura Podróży
Zmiana we władzach TOO. W tle oskarżenia o brak przejrzystości działania zarządu