Reklama

Wycieczki szkolne pod nadzorem branży turystycznej

73 procent rodziców w Wielkiej Brytanii oczekuje, że wycieczkę szkolną zorganizuje sprawdzone biuro podróży, należące do organizacji branżowej ABTA

Publikacja: 22.01.2019 00:42

Wycieczki szkolne pod nadzorem branży turystycznej

Foto: Materiały promocyjne PGL

Z badań brytyjskiej organizacji branżowej ABTA wynika, że rodzice nie chcą posyłać swoich dzieci na wycieczki szkolne, których nie organizują profesjonalne firmy. 73 procent pytanych oczekuje, że biuro, któremu powierzają swoje pociechy, będzie członkiem ABTA. Do organizacji należy między innymi ponad sto firm specjalizujących się w wyjazdach szkolnych.

Organizacja przypomina, że wycieczka połączona z noclegiem to już typowy pakiet podlegający przepisom dyrektywy unijnej o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. W praktyce oznacza to, że biuro podróży musi rozwiązać wszelkie zaistniałe problemy, a w razie gdyby ogłosiło niewypłacalność, klienci otrzymają pełny zwrot kosztów. ABTA podkreśla też, że jeśli szkoła samodzielnie będzie składać transport, zakwaterowanie i inne usługi w jedną całość, przejmie na siebie odpowiedzialność touroperatora, zarówno prawną jak i finansową.

W przeszłości zdarzało się, że po zebraniu pieniędzy wycieczki były odwoływane. W zeszłym roku z powodu tylko jednej imprezy rodzice stracili dziesiątki tysięcy funtów, ponieważ firma, która organizowała wyprawę na Kilimandżaro, zbankrutowała. – Wycieczki szkolne pozostają na długo w pamięci uczniów, często są okazją do odwiedzenia miejsc, w których nigdy wcześniej nie byli. Jeśli nauczyciele organizują je w określony sposób, w świetle obowiązywania nowej dyrektywy unijnej szkoły mogą być za nie w pełni odpowiedzialne w przypadku wystąpienia problemów – mówi Victoria Bacon, dyrektor do spraw marki i rozwoju w ABTA. Bacon dodaje, że istnieje wiele firm specjalizujących się w tym segmencie, które są członkami organizacji i dysponują odpowiednią wiedzą.

– Badania pokazują, że podróże pomagają rozwinąć w dzieciach poczucie niezależności, poznawać nowe kultury i nawiązywać bliższe relacje z kolegami z klasy. Rezerwowanie wyjazdu w firmie będącej członkiem Forum Turystyki Szkolnej, które z kolei należy do ABTA, da zarówno nauczycielom jak i rodzicom poczucie bezpieczeństwa – dodaje Gill Harvey z Forum Turystyki Szkolnej.

ABTA podpowiada szkołom, o co należy zadbać przy organizowaniu wycieczki. Po pierwsze trzeba poinformować rodziców o wszystkich szczegółach wyjazdu, sprawdzić ostrzeżenia MSZ dotyczące kraju docelowego, zadbać, aby wszyscy uczestnicy byli ubezpieczeni i sprawdzić, czy w polisach nie ma wyłączeń związanych na przykład z uczestnictwem w planowanych atrakcjach. Kolejne ważne kwestie to dopilnowanie przepisów wjazdowych – chodzi o obowiązek posiadania paszportu ważnego przez określony przez dane państwo minimalny czas i wiz oraz upewnienie się, czy wszyscy podróżni taki dokument posiadają.

Reklama
Reklama

Nauczyciele muszą sprawdzić też organizatora, jego politykę w zakresie przestrzegania zasad bezpieczeństwa, na koniec organizacja przypomina, by wycieczki rezerwować w firmach będących jej członkami.

Z badań brytyjskiej organizacji branżowej ABTA wynika, że rodzice nie chcą posyłać swoich dzieci na wycieczki szkolne, których nie organizują profesjonalne firmy. 73 procent pytanych oczekuje, że biuro, któremu powierzają swoje pociechy, będzie członkiem ABTA. Do organizacji należy między innymi ponad sto firm specjalizujących się w wyjazdach szkolnych.

Organizacja przypomina, że wycieczka połączona z noclegiem to już typowy pakiet podlegający przepisom dyrektywy unijnej o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. W praktyce oznacza to, że biuro podróży musi rozwiązać wszelkie zaistniałe problemy, a w razie gdyby ogłosiło niewypłacalność, klienci otrzymają pełny zwrot kosztów. ABTA podkreśla też, że jeśli szkoła samodzielnie będzie składać transport, zakwaterowanie i inne usługi w jedną całość, przejmie na siebie odpowiedzialność touroperatora, zarówno prawną jak i finansową.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biura Podróży
Itaka uruchomi czarterowe połączenie z Zielonej Góry do Albanii
Biura Podróży
Przedsiębiorcy turystyczni z ulgą o zapowiedzi premiera w sprawie wycieczek szkolnych
Biura Podróży
Itaka podpisała z Enter Airem umowę na kolejny rok. Wzrost o jedną trzecią
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biura Podróży
Itaka dodaje nowości i unowocześnia ofertę. Cel – dwa miliony klientów w 2026 roku
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama