Centrum kontaktowe przyjmie reklamacje

Dyrektywa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych zwiększa obowiązki biur podróży związane z rozpatrywaniem reklamacji. Niemiecki Związek Turystyczny ma pomysł, jak pomóc swoim członkom w ich wypełnianiu

Publikacja: 04.02.2019 06:35

Centrum kontaktowe przyjmie reklamacje

Foto: Der Deutsche Reiseverband

Niemiecki Związek Turystyczny (Der Deutsche Reiseverband – DRV, odpowiednik PIT) chce wesprzeć swoich członków, szczególnie małe i średnie biura podróży, w wypełnianiu obowiązków wynikających z unijnej dyrektywy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Chodzi konkretnie o sprawne załatwianie reklamacji.

Zgodnie z nowymi przepisami, które obowiązują od 1 lipca 2018 roku, we wszystkich krajach członkowskich touroperatorzy muszą być bardziej dostępni dla klientów, którzy chcą złożyć skargę. DRV podkreśla, że turyści powinni mieć możliwość skontaktowania się z organizatorami przez cały rok i przez całą dobę.

Żeby sprostać tym wymogom, DRV opracował z firmą A3M zajmującą się zarządzaniem kryzysami, nowy projekt. Powołane centrum kontaktowe będzie przyjmować reklamacje w imieniu firm i rozpatrywać je, wykorzystując własne narzędzie – program o nazwie IMS (Incident Management System – system zarządzania zdarzeniami).

Czytaj też: „PIT zamierza godzić klientów z biurami podróży”.

Firmy, które będą z niego korzystać, zapłacą za użytkowanie na podstawie liczby przyjętych zgłoszeń. Do wyboru jest kilka pakietów z różnym zakresem usług. Małe i średnie przedsiębiorstwa należące do DRV nie muszą uiszczać opłaty wstępnej, dzięki czemu zaoszczędzą do 9,5 tysiąca euro. Z kolei touroperatorzy, którzy już pracują z A3M w zakresie zarządzania kryzysowego, mogą poszerzyć umowę o tę dodatkową usługę.

Projekt testują już pierwsze firmy. Najpóźniej w czasie targów ITB Berlin, które odbędą się w marcu tego roku, zaprezentowana zostanie wersja 1.0 narzędzia, jak również wersja podstawowa.

Niemiecki Związek Turystyczny (Der Deutsche Reiseverband – DRV, odpowiednik PIT) chce wesprzeć swoich członków, szczególnie małe i średnie biura podróży, w wypełnianiu obowiązków wynikających z unijnej dyrektywy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Chodzi konkretnie o sprawne załatwianie reklamacji.

Zgodnie z nowymi przepisami, które obowiązują od 1 lipca 2018 roku, we wszystkich krajach członkowskich touroperatorzy muszą być bardziej dostępni dla klientów, którzy chcą złożyć skargę. DRV podkreśla, że turyści powinni mieć możliwość skontaktowania się z organizatorami przez cały rok i przez całą dobę.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Rekordowe wyniki Rainbowa. Akcjonariusze odbiorą nawet 175 milionów złotych
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"