W Wielkiej Brytanii zapowiada się sezon last minute

Ożywiła się sprzedaż wyjazdów wakacyjnych w Wielkiej Brytanii, ale klienci pytają głównie o oferty last minute. Utrzymanie zainteresowania klientów kosztuje agentów więcej wysiłku niż zazwyczaj

Publikacja: 24.05.2019 06:57

W Wielkiej Brytanii zapowiada się sezon last minute

Foto: Filip Frydrykiewicz

Wygląda na to, że Brytyjczycy, którzy dotąd wstrzymywali się z rezerwowaniem wyjazdu z powodu obaw związanych z brexitem, ruszyli do biur podróży. Większość z nich szuka jednak okazji cenowych.

Zobacz: „Turystyka boi się twardego brexitu”.

Dyrektor agencji Idle Travel z Bradford Tony Mann mówi w rozmowie z portalem branżowym TTG Media, że bieżący sezon przypomina rollercoaster – w niektóre dni w biurze panuje cisza, w inne trudno nadążyć z obsługiwaniem klientów. Kiedy na jeden z weekendów firma ogłosiła promocję, klienci ustawiali się w kolejkę, zwiększone zainteresowanie widać było jeszcze w poniedziałek. Kupujący pytali głównie o wyjazdy nad Morze Śródziemne.

Steve Cartwright z Cartwright Travel w Cardiff mówi, że od miesiąca najwięcej pytań dotyczy wycieczek z ostatniej chwili. Jego zdaniem ten rok upłynie pod znakiem last minute, ale żeby utrzymać popyt, trzeba stale wprowadzać promocje.

Dyrektor Hays Travel North West, Don Bircham, potwierdza, że rynek czekał na informację rządu w sprawie wyjścia kraju z Unii Europejskiej, która mogłaby odblokować sprzedaż ofert do krajów strefy euro. Na razie Bircham zauważa duże zainteresowanie Turcją, a także spory popyt na wyjazdy do krajów egzotycznych i na rejsy wycieczkowe.

Gorzej sprzedają się natomiast Baleary, Grecja, Hiszpania czy Portugalia. Dyrektor szacuje, że rezerwacje ruszą pod koniec maja. Na razie spadki notowane od początku roku nie zostały jeszcze wyrównane.

Czytaj też: „Brytyjska turystyka wyjazdowa szybsza niż gospodarka”.

Wygląda na to, że Brytyjczycy, którzy dotąd wstrzymywali się z rezerwowaniem wyjazdu z powodu obaw związanych z brexitem, ruszyli do biur podróży. Większość z nich szuka jednak okazji cenowych.

Zobacz: „Turystyka boi się twardego brexitu”.

Pozostało 84% artykułu
Biura Podróży
Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja
Biura Podróży
Wierzyciele upadłego giganta turystycznego dostaną pieniądze. Czekali pięć lat
Biura Podróży
Nasz raport. Samolotem na wakacje – tam dolecisz czarterem z Polski
Biura Podróży
Tydzień podwyżek w biurach podróży. Cena Grecji przebiła kolejną barierę
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biura Podróży
All inclusive, czyli ile Polacy są gotowi dopłacić do beztroskich wakacji?
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą