Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych zapowiedziało przeprowadzenie akcji promującej usługi swoich członków. Kampania ma ruszyć w mediach społecznościowych już w lipcu. Serwis Turystyka.rp.pl pyta agentów turystycznych, nie tylko tych z OSAT-u, o ich pracę, o kondycję tego zawodu i o sam pomysł promocji usług ekspertów od wakacji.
Czytaj: „Stowarzyszenie agentów turystycznych: Wypromujemy naszych członków”.
Zobacz: „Internet to algorytm, a agent turystyczny to doświadczenie”.
Marzena German: Czy można się utrzymać z prowadzenia biura agencyjnego? Niektórzy twierdzą, że tylko pod warunkiem, że ma się jeszcze jakąś działalność dodatkową.
Radosław Lewandowski, agent i touroperator*: Oczywiście, że można, choć wszystko zależy od sposobu prowadzenia firmy. Przede wszystkim należy pilnować kosztów – od umów z dostawcami usług telekomunikacyjnych, przez ceny papieru do drukarki i kawę, aż po płace i prowizje zespołu. Zatrudniać trzeba tyle osób, ile jest niezbędnych do funkcjonowania biura, a sami właściciele też nie powinni stronić od sprzedawania, szczególnie w małych biurach i w sytuacjach, kiedy organizowane są szkolenia, na które wysyłają swoich pracowników.