Reklama

Novaturas – w czasach pandemii wyniki spadają

Pod koniec lutego spółka zawiesiła loty do włoskich ośrodków narciarskich, a w marcu wszystkie pozostałe wyjazdy. W tej sytuacji przychody spadły o 18,9 procent, a rentowność o 28,8 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – podaje Novaturas.

Publikacja: 28.04.2020 19:50

Novaturas – w czasach pandemii wyniki spadają

Foto: Fot. materiały promocyjne

Litewskie biuro podróży notowane na giełdach w Warszawie i Wilnie informuje, że w związku z zamknięciem granic 1,164 mln euro kosztowały ją „niezrealizowany zysk” i „loty powrotne”. Koszty te zostały częściowo zrekompensowane obniżką kosztów operacyjnych: w pierwszym kwartale wyniosły one 1,6 mln euro i były o 22 procent niższe niż w 2019 roku.

– Aby poradzić sobie z tą sytuacją, wdrożyliśmy ścisłą kontrolę kosztów zawiesiliśmy projekty inwestycyjne, jeszcze bardziej skoncentrowaliśmy się na efektywności operacyjnej, wynegocjowaliśmy z zagranicznymi partnerami i dostawcami bardziej elastyczne stawki, dokonaliśmy przeglądu zobowiązań i zamierzamy skorzystać z pomocy państwa – mówi cytowana w komunikacie touroperatora dyrektor generalna Grupy Novaturas Audronė Keinytė.

W pierwszym kwartale tego roku najpopularniejszym miejscem wypoczynku były kurorty egipskie i Teneryfa. Wyjazdy na narty stanowiły 12,1 procent. Zanim pandemia zamknęła granice krajów na całym świecie, popyt na wyjazdy do odległych egzotycznych celów podróży wzrósł o 1,4 procent.

Udział poszczególnych kanałów sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 r. kształtował się podobnie jak w poprzednich okresach – biura podróży odpowiadały za 70,5 procent sprzedaży (o 1 procent mniej niż rok wcześniej). Sprzedaż online i przez własne biura stanowiła 15,1 procent wobec 12,8 procent w pierwszym kwartale 2019 r. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2020 r. strony internetowe spółki odwiedziło 1,15 mln unikalnych użytkowników, czyli o 6 procent więcej niż w 2019 r.

Novaturas, „aby zaoferować klientom najlepsze warunki przełożenia planów wakacyjnych”, wyjątkowo wcześnie uruchomił sprzedaż oferty na sezon zimowy 2020,2021 i letni 2021.

Reklama
Reklama

– Wydaje się, że z kryzysu będziemy wychodzić etapami. Zdajemy sobie sprawę, że zmienią się nawyki związane z podróżowaniem, zwiększą się wymagania dotyczące bezpieczeństwa podróżnych, zakwaterowania i usług transportowych, a także zmienią się nawyki związane z planowaniem podróży. Dlatego też przygotowujemy się do ponownego rozwinięcia skrzydeł, gdy tylko skończy się okres ograniczeń – zapewnia Keinytė.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Biura Podróży
Niemieccy internetowi sprzedacy wycieczek zaliczą tegoroczne lato do udanych
Biura Podróży
TUI przyspiesza ekspansję w Azji. Nowe hotele w Chinach, Japonii i Wietnamie
Biura Podróży
Ceny wakacji 2026 w Grecji i Turcji najniższe od miesięcy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biura Podróży
Unia wzmacnia prawa klientów biur podróży. Branża turystyczna umiarkowanie zadowolona
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama