Niemieccy agenci wiedzą, czego chcą od touroperatorów

Uniezależnienie wielkości prowizji od sprzedaży, wypłata należnych pieniędzy bezpośrednio po rezerwacji i bezzwrotne wynagrodzenie za obsługę i sprzedaż wycieczek – to postulaty niemieckiego stowarzyszenia agentów QTA pod adresem touroperatorów.

Publikacja: 13.05.2020 07:27

Niemieccy agenci wiedzą, czego chcą od touroperatorów

Foto: Fot. Adobe Stock

Stowarzyszenie agentów turystycznych QTA chce na nowo określić zasady współpracy sieci sprzedaży z touroperatorami, donosi niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Wśród propozycji, które powinny znaleźć się w uaktualnionych umowach agencyjnych znalazły się:

1. Uniezależnienie prowizji od obrotu, jego wielkości z poprzedniego roku i minimalnego progu sprzedaży;

2. Ustanowienie momentu wypłaty prowizji, najlepiej zaraz po rezerwacji;

3. Wprowadzenie bezzwrotnej opłaty za obsługę klientów i sprzedaż;

4. Wprowadzenie nowych źródeł przychodu w postaci opłat za doradztwo, sprzedaż usług dodatkowych oraz dodatków motywacyjnych od hoteli i kierunków turystycznych.

CZYTAJ TEŻ: Agenci turystyczni wyszli na ulice, by walczyć o pomoc finansową

QTA wyśle w najbliższym czasie pismo do swoich członków, w którym poprosi o udzielenie pełnomocnictwa do prowadzenia negocjacji. Dodatkowo organizacja przeprowadzi ankietę, w której zapyta agentów o ich oczekiwania i pomysły na przyszłość.

Przed stowarzyszeniem poważny maraton negocjacyjny, bo nowe umowy agencyjne powinny być gotowe przed kolejnym rokiem rozliczeniowym, który zaczyna się 1 listopada 2020 roku. Szef QTA, Thomas Bösl, mówi, że nie chodzi o stawianie sieci sprzedaży w kontrze do touroperatorów, ale o ustanowienie zasad współpracy adekwatnych do bieżącej sytuacji, opartych na uczciwych zasadach współistnienia.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy za voucher płacą agentowi dodatkową prowizję

Stowarzyszenie agentów turystycznych QTA chce na nowo określić zasady współpracy sieci sprzedaży z touroperatorami, donosi niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Wśród propozycji, które powinny znaleźć się w uaktualnionych umowach agencyjnych znalazły się:

1. Uniezależnienie prowizji od obrotu, jego wielkości z poprzedniego roku i minimalnego progu sprzedaży;

Biura Podróży
TUI otwiera nowe salony z wycieczkami. „Klienci potrzebują bezpośredniej rozmowy”
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Biura Podróży
Niemieckie biuro podróży: Kolejne opłaty niszczą turystykę zorganizowaną
Biura Podróży
Coral Travel świętował dobry sezon. Najlepszych sprzedawców nagrodził podczas gali
Biura Podróży
Ceny w biurach podróży przestają spadać. Koniec serii przecen?
Biura Podróży
Niemiecka gospodarka słabnie. Biura podróży tego nie odczuwają, ale tylko na razie