Niemieccy agenci wiedzą, czego chcą od touroperatorów

Uniezależnienie wielkości prowizji od sprzedaży, wypłata należnych pieniędzy bezpośrednio po rezerwacji i bezzwrotne wynagrodzenie za obsługę i sprzedaż wycieczek – to postulaty niemieckiego stowarzyszenia agentów QTA pod adresem touroperatorów.

Publikacja: 13.05.2020 07:27

Niemieccy agenci wiedzą, czego chcą od touroperatorów

Foto: Fot. Adobe Stock

Stowarzyszenie agentów turystycznych QTA chce na nowo określić zasady współpracy sieci sprzedaży z touroperatorami, donosi niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Wśród propozycji, które powinny znaleźć się w uaktualnionych umowach agencyjnych znalazły się:

1. Uniezależnienie prowizji od obrotu, jego wielkości z poprzedniego roku i minimalnego progu sprzedaży;

2. Ustanowienie momentu wypłaty prowizji, najlepiej zaraz po rezerwacji;

3. Wprowadzenie bezzwrotnej opłaty za obsługę klientów i sprzedaż;

4. Wprowadzenie nowych źródeł przychodu w postaci opłat za doradztwo, sprzedaż usług dodatkowych oraz dodatków motywacyjnych od hoteli i kierunków turystycznych.

CZYTAJ TEŻ: Agenci turystyczni wyszli na ulice, by walczyć o pomoc finansową

QTA wyśle w najbliższym czasie pismo do swoich członków, w którym poprosi o udzielenie pełnomocnictwa do prowadzenia negocjacji. Dodatkowo organizacja przeprowadzi ankietę, w której zapyta agentów o ich oczekiwania i pomysły na przyszłość.

Przed stowarzyszeniem poważny maraton negocjacyjny, bo nowe umowy agencyjne powinny być gotowe przed kolejnym rokiem rozliczeniowym, który zaczyna się 1 listopada 2020 roku. Szef QTA, Thomas Bösl, mówi, że nie chodzi o stawianie sieci sprzedaży w kontrze do touroperatorów, ale o ustanowienie zasad współpracy adekwatnych do bieżącej sytuacji, opartych na uczciwych zasadach współistnienia.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy za voucher płacą agentowi dodatkową prowizję

Stowarzyszenie agentów turystycznych QTA chce na nowo określić zasady współpracy sieci sprzedaży z touroperatorami, donosi niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Wśród propozycji, które powinny znaleźć się w uaktualnionych umowach agencyjnych znalazły się:

1. Uniezależnienie prowizji od obrotu, jego wielkości z poprzedniego roku i minimalnego progu sprzedaży;

Biura Podróży
Korekta cen w biurach podróży. Wakacje tanieją, a najbardziej te w Turcji
Biura Podróży
Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja
Biura Podróży
Wierzyciele upadłego giganta turystycznego dostaną pieniądze. Czekali pięć lat
Biura Podróży
Nasz raport. Samolotem na wakacje – tam dolecisz czarterem z Polski
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biura Podróży
Tydzień podwyżek w biurach podróży. Cena Grecji przebiła kolejną barierę
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą