Andryszak: Bez strategii internetowej wszyscy stracimy

Marek Andryszak, prezes TUI Deutschland, uważa, że klasyczny model touroperatorski w Niemczech będzie tracił na znaczeniu. Jeśli biura nie przybliżą się do klienta, stracą na rzecz portali. A to uderzy także w agentów.

Publikacja: 09.02.2021 08:50

Andryszak: Bez strategii internetowej wszyscy stracimy

Foto: Fot. YouTube

Prezes TUI Deutschland Marek Andryszak w podcaście branży turystycznej „Hin und Weg” („Tam i z powrotem”) tłumaczy, że w Niemczech klasyczny model touroperatorski nie ma zbyt wielkiej przyszłości. Jeśli organizatorzy nie zaczną mocniej działać w internecie, stracą na rzecz portali. Jego zdaniem niemiecka branża przespała ostatnie 20 lat. – Kiedy zaczynałem 20 lat temu w TUI jako referent w dziale strategii, temat internetu był w planach, ale nic z tego nie wyszło – wspomina.

CZYTAJ TEŻ: Andryszak: Lato z TUI nad Morzem Śródziemnym i Bałtykiem

Andryszak pyta retorycznie, czy za 20 lat nadal u agentów będą sprzedawane standardowe pakiety na dziesięć dni na Majorkę, na osiem dni do Antalyi, czy na sześć dni na Fuerteventurę, które dziś są kupowane przez większość klientów tych biur? – Jeśli nie skupimy się na internecie i nie zrealizujemy oczekiwań klientów, stracimy – argumentuje.

Jak mówi, rozumie emocje, które kwestia przechodzenia do sieci wywołuje wśród agentów turystycznych. Ale, zauważa, łatwiej argumenty o konieczności zmian trafiają do franczyzobiorców niż do przedsiębiorców współpracujących z TUI jako zupełnie zewnętrzne salony sprzedaży.

Szef TUI Deutschland odniósł się także do zarzutów, jakie podnoszą niezależni sprzedawcy po zlikwidowaniu infolinii dla agentów. Przypomnijmy – pomoc telefoniczna nadal jest dostępna, ale po wcześniejszym umówieniu się. Większość spraw ma być załatwiana pisemnie, bo to skuteczniejszy sposób, tłumaczy prezes. – Nie możemy wybierać kanału komunikacji według upodobań, decydującym kryterium musi być efektywność – podkreśla.

Prezes TUI Deutschland Marek Andryszak w podcaście branży turystycznej „Hin und Weg” („Tam i z powrotem”) tłumaczy, że w Niemczech klasyczny model touroperatorski nie ma zbyt wielkiej przyszłości. Jeśli organizatorzy nie zaczną mocniej działać w internecie, stracą na rzecz portali. Jego zdaniem niemiecka branża przespała ostatnie 20 lat. – Kiedy zaczynałem 20 lat temu w TUI jako referent w dziale strategii, temat internetu był w planach, ale nic z tego nie wyszło – wspomina.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Biura Podróży
Rainbow – najnowsze wyniki zapowiadają rekordowy rok. „Jest miejsce na niższe ceny"
Biura Podróży
W biurach podróży uspokojenie cen. Dwie podwyżki, Turcji i Grecji, raczej to potwierdzają
Biura Podróży
Nie żyje Grzegorz Chmielewski, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biura Podróży
Turystyka motorem wzrostu Wirtualnej Polski. „Segment o największym potencjale”
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont