Reklama

Mali agenci zależni od touroperatorów

Im większe biuro agencyjne, tym mniejsze znaczenie w jego przychodach ma sprzedawanie gotowych wycieczek biur podróży

Publikacja: 27.11.2018 09:48

Mali agenci zależni od touroperatorów

Foto: Filip Frydrykiewicz

Niemieccy agenci turystyczni zaliczani do grupy małych, czyli zatrudniający mniej niż pięć osób, opierają swoją egzystencję głównie na sprzedawaniu ofert touroperatorów. Z badania Niemieckiego Związku Turystycznego (Deutscher ReiseVerband, DRV) i tamtejszego Instytutu Nauk Gospodarczych wynika, że 80 procent obrotów tej grupy przedsiębiorców pochodzi z tego źródła.

Wraz ze wzrostem wielkości agenta, spada udział imprez turystycznych w sprzedaży. I tak wśród firm, w których pracuje od pięciu do dziesięciu osób, oferta biur podróży stanowi dwie trzecie przychodów, a u zatrudniających ponad 20 konsultantów spada do 40 procent.

Czytaj: „Niemieckim agentom lepiej się powodzi”.

Jak to się dzieje? Więksi agenci częściej wykorzystują możliwość sprzedawania biletów lotniczych i mają z tego nawet 30 procent obrotu. W biurach średnich, czyli z co najmniej dziesięcioma pracownikami jest to 15,5 procent. W małych wskaźnik ten spada do 8,3 procent. Taki rozkład sprzedaży związany jest z tym, że większe biura częściej obsługują podróżnych biznesowych.

Duże firmy agencyjne częściej też  składają wyjazdy samodzielnie, a przychody z tego tytułu dochodzą do 28 procent. U małych stanowią tymczasem zaledwie 12 procent.

Reklama
Reklama

Część zysków większych agentów pochodzi też z pobieranych przez nich opłat serwisowych.

Niemieccy agenci turystyczni zaliczani do grupy małych, czyli zatrudniający mniej niż pięć osób, opierają swoją egzystencję głównie na sprzedawaniu ofert touroperatorów. Z badania Niemieckiego Związku Turystycznego (Deutscher ReiseVerband, DRV) i tamtejszego Instytutu Nauk Gospodarczych wynika, że 80 procent obrotów tej grupy przedsiębiorców pochodzi z tego źródła.

Wraz ze wzrostem wielkości agenta, spada udział imprez turystycznych w sprzedaży. I tak wśród firm, w których pracuje od pięciu do dziesięciu osób, oferta biur podróży stanowi dwie trzecie przychodów, a u zatrudniających ponad 20 konsultantów spada do 40 procent.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Itaka zapowiada powrót bezpośrednich lotów znad polskich jezior do egipskiego kurortu
Biura Podróży
Raport z cen wakacji 2026 – pierwsze podwyżki Turcji, Grecji i Wysp Kanaryjskich
Biura Podróży
Grecos z wyższą gwarancją na nowy sezon
Biura Podróży
Stowarzyszenia SOIT i GAR będą wspólnie rozwijać polską branżę incentive
Reklama
Reklama