Unia Europejska jest jedynym obszarem na świecie, który ma regulacje określające prawa pasażerów korzystających ze wszystkich rodzajów transportu. Mimo to, klienci linii lotniczych borykają się z problemami wynikającymi z niewłaściwego wdrażania i egzekwowania przepisów.
W ramach rewizji rozporządzenia o prawach pasażerów i dyrektywy o imprezach turystycznych Komisja Europejska chciałaby wprowadzić kilka ulepszeń.
Czytaj więcej
Komisja Europejska nie traktuje z równą surowością biur podróży i linii lotniczych. Tym pierwszym chce w imię interesów klientów zaostrzyć przepisy, ale nie widzi problemu w liniach lotniczych - zwraca uwagę największa organizacja branży turystycznej w Europie, ECTAA.
Nowe prawa dla tych, co lecą samolotem i kupują wycieczki
I tak osoby niepełnosprawne podróżujące drogą lotniczą – w sytuacji gdy przewoźnik zobowiązuje je do posiadania asysty – powinny mieć możliwość zabrania osoby towarzyszącej bez dodatkowej opłaty.
Druga propozycja dotyczy tego, by jasno określić, kto ma obowiązek zwrócić pieniądze klientom za bilety zakupione przez pośrednika (np. biuro podróży). Klienci, którzy w ramach jednego wyjazdu korzystają z różnych środków transportu będą lepiej informowani i chronieni.