Exim Tours z nową strategią marketingową. „Wychodzimy poza bezpieczny schemat”

Badania potrzeb i emocji klientów pokazały nam, że nowy Exim Tours powinien odkrywać - nowe kierunki podróży, ciekawe i nieoczywiste wakacyjne aktywności i samą markę - mówi o nowej strategii marketingowej menedżer ds. marketingu Marcin Tobiasz.

Publikacja: 15.02.2024 11:27

Exim Tours z nową strategią marketingową. „Wychodzimy poza bezpieczny schemat”

Foto: Exim Tours

Hasło przewodnie nowej strategii, które brzmi, „A może by tak...”, jest zaproszeniem do wspólnego odkrywania świata - wyjaśnia Exim Tours w komunikacie prasowym.

Jest ono w pełni uzasadnione, głosi dalej komunikat, touroperator ma bowiem w ofercie nie tylko popularne kierunki, takie jak Włochy, Bułgaria, Chorwacja, Egipt, Grecja, Hiszpania, Tunezja czy Turcja, ale także te odległe, jak Meksyk, Mauritius, Panama, Wyspy Zielonego Przylądka, Malediwy, Wietnam, Dominikana czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Tak wielokierunkowa oferta daje szerokie możliwości komunikacyjne, ale wymaga także odpowiedniego doboru narzędzi i właściwego przekazu do różnorodnych grup odbiorców - pisze Exim Tours. Na te potrzeby odpowiedzieć ma nowa strategia komunikacji.

Czytaj więcej

Exim Tours zainaugurował loty bezpośrednie czarterem do Ras al-Chajmy

Exim Tours przeprowadził badanie jakościowe emocji klientów w kategorii podróże, które pokazało, jak poszczególne marki touroperatorskie, w tym Exim Tours, na nie odpowiadają. Badania pozwoliły wyznaczyć kierunek rozwoju Exim Tours i docelowe miejsce na mapie organizatorów urlopów Polaków - wyjaśnia biuro podróży.

- Od ponad dekady obserwuję zjawisko braku różnorodności w komunikacji touroperatorów. Wszystkie biura podróży charakteryzuje podobny przekaz czy oprawa graficzna. Cała esencja ich działalności opiera się na tym samym monotonnym przekazie. Właśnie dlatego tak ważne jest wyjście poza znany i być może bezpieczny schemat. Odkryliśmy własną ścieżkę, która przełoży się na komunikację naszych przewag nad konkurencją - mówi prezes Exim Tours Marcin Małysz, cytowany w komunikacie.

- Jak zaprosić większą liczbę Polaków do wyboru naszego biura podróży? Odpowiedź na to pytanie przewodziła całemu projektowi. Mamy świadomość mocnej i bardzo stabilnej piątej pozycji na polskim rynku. Przeprowadzone badania potrzeb i emocji klientów pokazały nam, że nowy Exim Tours powinien odkrywać - nowe kierunki podróży, ciekawe i nieoczywiste wakacyjne aktywności i samą markę. Robimy to na tle charakterystycznego dla naszej marki koloru i hasła „A może by tak... zacząć odkrywać świat z Exim Tours?” - wyjaśnia menedżer ds. marketingu Marcin Tobiasz.

Czytaj więcej

Exim Tours świętował zakończenie udanego sezonu i 30 lat na polskim rynku

- Inspiracją byli ludzie, ich potrzeby, oczekiwania i emocje, ale też po prostu codzienne rozmowy. „A może by tak...” to bardzo elastyczny format - możemy tu ogrywać zarówno motywy, jakimi kierują się klienci, wybierając dany kierunek, na przykład chęć oderwania się od zimowej szarości, ale też odkrywać nieoczywiste aspekty samych wyjazdów. W lutowych odsłonach kampanii mówimy między innymi o lotach na paralotni w Turcji czy nurkowaniu na Cyprze. Każda reklama jest taką luźną podpowiedzią, jak ciekawie spędzić wolny czas - dodaje dyrektor kreatywny agencji Must Be Loud, współtwórcy kampanii, Mateusz Książek.

Exim Tours

Nową kampanię Exim Tours będzie można śledzić w internecie, w tym mediach społecznościowych touroperatora, na nośnikach DOOH w największych polskich miastach, a także w takich miejscach jak dworce, lotniska czy warszawskie metro. Pierwsza odsłona kampanii potrwa do końca marca.

Kampania przygotowana została we współpracy z agencją kreatywną Must Be Loud i domem mediowy dentsu X (dentsu Polska).

Exim Tours jest piątym największym organizatorem wyjazdów w Polsce. Co roku z usług biura korzysta ponad 200 tysięcy osób. W 2023 roku biuro obchodziło 30-lecie działalności. Od 2012 roku jest częścią Der Touristik Group, obecnej w 16 krajach.

Biura Podróży
Join UP!: Koniec ofert dedykowanych. 41 hoteli wraca do wszystkich agentów
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Biura Podróży
TUI szuka ludzi do pracy. Ma tysiąc wakatów i propozycję pracy zdalnej
Biura Podróży
Anex: Kończymy z ofertami dedykowanymi. Każdy agent turystyczny tak samo ważny
Biura Podróży
Prezes Wakacje.pl: Naszym drogowskazem potrzeby klientów i zdrowy rynek
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Biura Podróży
Piotr Henicz, Itaka: Jesteśmy bliscy zakończenia współpracy z Wakacje.pl