Klienci biur podróży zatrzymani w Egipcie. Cztery dni oczekiwania na samolot powrotny

O cztery dni wydłuży się pobyt klientów biur podróży w egipskim kurorcie Szarm el-Szejk. Mieli wracać do Polski w piątek, ale linia lotnicza odwołała lot. Teraz organizator rejsu obiecuje, że samolot zabierze ich w poniedziałek wieczorem.

Publikacja: 29.07.2024 00:26

Klienci biur podróży zatrzymani w Egipcie. Cztery dni oczekiwania na samolot powrotny

Foto: Aleksander Kramarz

Od piątku w niepewności żyje grupa 178 turystów, którzy wypoczywali w Szarm el-Szejk w Egipcie. To klienci kilku biur podróży, w tym Join UP! (55 osób), organizatora lotu, i Anexu Tour.  W piątek rano mieli stawić się na lotnisku, a o 7.30 odlecieć do kraju, do Poznania. Kiedy jednak byli już spakowani, dostali w nocy esemesem informację, że ich lot przesunięto na godzinę 13. „Przepraszamy za niedogodności” - dodał touroperator. 

Czytaj więcej

Join UP!: Pracujemy ze wszystkimi agentami bez wyjątku, zarzuty OSAT-u są bezzasadne

Od tamtej pory podobne komunikaty przychodziły sześciokrotnie. Organizator podawał kolejne godziny odlotu, za każdym razem o kilka godzin późniejsze niż poprzednia. Tak minęły piątek, sobota i niedziela. Wcześniej turystów przeniesiono do innych hoteli.

Klienci: Siedzimy na walizkach

Jak wyjaśnia Join UP!, jego klienci rozmieszczeni zostali w dwóch hotelach — cztero- i pięciogwiazdkowym. Mają tam zapewnione wyżywienie i wszystkie udogodnienia. Nasz Czytelnik, uczestnik feralnego wyjazdu, z którym udało nam się porozmawiać, wyjaśnia, że owszem, w hotelach niczego im nie brakuje, tyle że trudno w tych warunkach cieszyć się pobytem. - Siedzimy cały czas na walizkach, już kilka razy schodziliśmy do recepcji, żeby się wymeldować i wtedy przychodził kolejny esemes, że jednak nie będzie wylotu o zapowiadanej godzinie — opowiada.

Początkowo turyści mieli nadzieję, że zdążą w poniedziałek do pracy. Ale ten plan upadł.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca z grupy oczekujących na powrót turystów, wszyscy są zmęczeni sytuacją niepewności. Niektórym przedłużający się pobyt w Egipcie  grozi nieprzyjemnymi konsekwencjami. — W Polsce zostały ich dzieci, samochody na parkingu pod lotniskiem, mają swoje obowiązki zawodowe. A niektórym kończą się leki, jakie muszą przyjmować stale — relacjonuje. - Trudno w takich warunkach czerpać pozytywne emocje z pobytu w Egipcie.

Touroperator: Szczyt sezonu letniego, nie ma wolnych samolotów

Join UP! wydał komunikat. Prezes Anna Staszewska wyjaśnia w nim, że „loty Poznań - Sharm el Sheikh oraz Sharm el Sheikh — Poznań uległy znacznemu opóźnieniu. Wynikało ono z przyczyn technicznych”. Wynajęta przez biuro podróży egipska linia lotnicza SkyVision nie dostarczyła samolotu, ponieważ ”przedłużyła się niezbędna i konieczna [jego] konserwacja”.

- Cała firma została postawiona na nogi, szukaliśmy samolotu zastępczego, ale jest środek sezonu letniego i do tego w Paryżu toczą się igrzyska olimpijskie, i trudno było taki znaleźć. Nie było też miejsc w samolotach z Szarm el-Szejk do innych polskich miast — relacjonuje Agnieszka Szymanowska z biura prasowego touroperatora. Zapewnia jednak, że organizatorowi udało się już taką maszynę pozyskać i odbierze ona klientów w poniedziałek, 29 lipca, o 19. Zastrzega jednak, że nie zna nazwy nowego przewoźnika, „pracujemy nad tym” dodaje.

Czytaj więcej

Pierwsze biuro sprzedaży Join UP! w Polsce. "Model franczyzowy się sprawdził"

W związku z wypadnięciem z rozkładu lotów jednego samolotu do Egiptu nie polecieli też na wakacje kolejni klienci. Było to 68 osób z Join UP! Początkowo — licząc na szybkie rozwiązanie problemu — biuro podróży zakwaterowało ich w hotelu w Poznaniu. Kiedy jednak okazało się, że szybko nie da się ich do Egiptu przewieźć, firma rozwiązała z nimi umowy.

Szymanowska podkreśla, że biuru podróży jest bardzo przykro i że postara się zrekompensować klientom niedogodności — zwróci pieniądze tym, którzy nie wylecieli, a pozostałym wypłaci przewidziane prawem odszkodowania i zaproponuje zniżki na wycieczki w kolejnych sezonach.

Ukraińskie biuro podróży Join UP! dopiero startuje na polskim rynku. Firma założyła w Polsce spółkę w 2022 roku. W pierwszym roku działalności, 2023, z jej usług skorzystało 17,7 tysiąca klientów.

W tym roku Join UP! rozszerzył działalność. Oferuje wyloty na wycieczki do Turcji, Egiptu, Tunezji, Grecji, Hiszpanii, Albanii i Czarnogóry z dziesięciu polskich miast. Korzysta z usług linii lotniczych Buzz Airlines (Ryanair), Enter Air, Fly Egypt, LOT, Mavi Gok, Nesma Airlines, Nouvelair, Skyline Express Airlines, Sky Vision Airlines, Smartwings i Wizz Air, a przede wszystkim z należących do tego samego właściciela linii SkyUp.

Czytaj więcej

Agenci turystyczni: Wróciła współpraca z biurami podróży Anex Tour i Join UP!

Oświadczenie biura podróży Join UP!

Biuro podróży przysłało nam swoje oświadczenie. Publikujemy je w całości.

"Oświadczenie dotyczące lotów z 26 lipca 2024 U57335 z Poznania do Sharm el Sheik POZ - SSH oraz 26 lipca U57336 z Sharm el Sheik do Poznania SSH - POZ.

W dniu 26 lipca br. loty Poznań - Sharm el Sheikh oraz Sharm el Sheikh - Poznań uległy znacznemu opóźnieniu. Wynikało ono z przyczyn technicznych. Planowanym operatorem lotów miał być SkyVision, niestety przedłużyła się niezbędna i konieczna konserwacja samolotu.

Jako odpowiedzialna firma, rozpoczęliśmy natychmiastowe poszukiwanie nowej alternatywy przelotów oraz zapewnienia naszym podróżnym wylotu oraz powrotu z wakacji. Niestety, ze względu na najwyższy sezon wakacyjny oraz rozpoczynające się Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, dostępność samolotów na rynku jest bardzo niska. Jest to problem rynku turystycznego w całej Europie i bardzo trudna sytuacja dla wielu turystów i operatorów turystycznych.

Pierwsze informacje o opóźnieniach, zostały przekazane podróżnym 25 lipca o godz. 17:28 przez SMS oraz e-maile. Informowaliśmy turystów oraz agentów o zmianach w godzinach wylotu oraz zapewniliśmy hotel oraz zakwaterowanie. Szukając alternatywnych lotów, regularnie przekazywaliśmy informacje o opóźnionym wylocie poprzez SMS i e-mail .

Działania, które Join UP! podjął:

1. Zakwaterowanie oraz posiłki: wszystkim pasażerom zapewniono pokoje hotelowe oraz posiłki, zarówno w Sharm el Sheikh, jak i Poznaniu. Niektórzy pasażerowie (16 osób) w Poznaniu zrezygnowali z pokoi hotelowych, najprawdopodobniej, zostali w swoich domach.

2. Loty: mimo naszego wielkiego wysiłku, nie jesteśmy w stanie w chwili obecnej podać szczegółów dotyczących tych lotów. Pracujemy, by wszyscy nasi turyści bezpiecznie i jak najszybciej wrócili do Poznania z Sharm el Sheikh. W chwili obecnej lot ten planowany jest na 29 lipca. Planowany na 26.07. lot z Poznania do Sharm el Sheikh nr U57335 POZ-SSH z powodu znacznego opóźnienia został odwołany.

Propozycja rekompensaty

1. Roszczenia prawne: Wszyscy pasażerowie mają prawo ubiegać się o odszkodowanie zgodnie z rozporządzeniem UE (WE) nr 261/2004 kierując maila na adres:

reklamacje@joinup.pl

2. Pasażerowie lotu SSH - POZ - Join UP! oferuje 30% zniżki na kolejny wyjazd organizowany przez Join UP! w sezonie letnim Lato’24, zimowym Zima’24/25 lub letnim Lato’25 (zniżka obowiązuje do października 2025).

3. Pasażerowie anulowanego lotu POZ — SSH — Wszyscy pasażerowie otrzymają 100% zwrot za niewykorzystane wakacje lub mogą zarezerwować wakacje w innym terminie bez dodatkowych kosztów za zmianę terminu. Dodatkowo, Join UP! oferuje 30% zniżki na kolejną podróż organizowaną przez Join UP! w sezonie letnim Lato’24, zimowym Zima’24/25 lub letnim Lato’25 (zniżka obowiązuje do października 2025).

W imieniu Join UP! przepraszamy za wszystkie utrudnienia. Jest nam ogromnie przykro z powodu niedogodności, jakich doświadczyli pasażerowie, klienci Join UP! i nasi partnerzy. Naszym celem jest zapewnienie klientom najlepszego wypoczynku i relaksu. Priorytetem są dla nas również bezpieczeństwo i najwyższa jakość obsługi. Niestety, problemy z awariami samolotów są poza naszą kontrolą. To szczególnie poważny problem w okresie wakacyjnym i szczycie sezonu. To nadzwyczajne okoliczności, którym nie zawsze jesteśmy w stanie zaradzić ani my ani inni touroperatorzy czy sami przewoźnicy.

Z poważaniem,

W imieniu Zarządu Join UP!

Anna Staszewska

Prezes Zarządu"

Od piątku w niepewności żyje grupa 178 turystów, którzy wypoczywali w Szarm el-Szejk w Egipcie. To klienci kilku biur podróży, w tym Join UP! (55 osób), organizatora lotu, i Anexu Tour.  W piątek rano mieli stawić się na lotnisku, a o 7.30 odlecieć do kraju, do Poznania. Kiedy jednak byli już spakowani, dostali w nocy esemesem informację, że ich lot przesunięto na godzinę 13. „Przepraszamy za niedogodności” - dodał touroperator. 

Pozostało 95% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"