Reklama

Klienci biur podróży zatrzymani w Egipcie. Cztery dni oczekiwania na samolot powrotny

O cztery dni wydłuży się pobyt klientów biur podróży w egipskim kurorcie Szarm el-Szejk. Mieli wracać do Polski w piątek, ale linia lotnicza odwołała lot. Teraz organizator rejsu obiecuje, że samolot zabierze ich w poniedziałek wieczorem.

Publikacja: 29.07.2024 00:26

Klienci biur podróży zatrzymani w Egipcie. Cztery dni oczekiwania na samolot powrotny

Foto: Aleksander Kramarz

Od piątku w niepewności żyje grupa 178 turystów, którzy wypoczywali w Szarm el-Szejk w Egipcie. To klienci kilku biur podróży, w tym Join UP! (55 osób), organizatora lotu, i Anexu Tour.  W piątek rano mieli stawić się na lotnisku, a o 7.30 odlecieć do kraju, do Poznania. Kiedy jednak byli już spakowani, dostali w nocy esemesem informację, że ich lot przesunięto na godzinę 13. „Przepraszamy za niedogodności” - dodał touroperator. 

Czytaj więcej

Join UP!: Pracujemy ze wszystkimi agentami bez wyjątku, zarzuty OSAT-u są bezzasadne

Od tamtej pory podobne komunikaty przychodziły sześciokrotnie. Organizator podawał kolejne godziny odlotu, za każdym razem o kilka godzin późniejsze niż poprzednia. Tak minęły piątek, sobota i niedziela. Wcześniej turystów przeniesiono do innych hoteli.

Klienci: Siedzimy na walizkach

Jak wyjaśnia Join UP!, jego klienci rozmieszczeni zostali w dwóch hotelach — cztero- i pięciogwiazdkowym. Mają tam zapewnione wyżywienie i wszystkie udogodnienia. Nasz Czytelnik, uczestnik feralnego wyjazdu, z którym udało nam się porozmawiać, wyjaśnia, że owszem, w hotelach niczego im nie brakuje, tyle że trudno w tych warunkach cieszyć się pobytem. - Siedzimy cały czas na walizkach, już kilka razy schodziliśmy do recepcji, żeby się wymeldować i wtedy przychodził kolejny esemes, że jednak nie będzie wylotu o zapowiadanej godzinie — opowiada.

Początkowo turyści mieli nadzieję, że zdążą w poniedziałek do pracy. Ale ten plan upadł.

Reklama
Reklama

Jak wyjaśnia nasz rozmówca z grupy oczekujących na powrót turystów, wszyscy są zmęczeni sytuacją niepewności. Niektórym przedłużający się pobyt w Egipcie  grozi nieprzyjemnymi konsekwencjami. — W Polsce zostały ich dzieci, samochody na parkingu pod lotniskiem, mają swoje obowiązki zawodowe. A niektórym kończą się leki, jakie muszą przyjmować stale — relacjonuje. - Trudno w takich warunkach czerpać pozytywne emocje z pobytu w Egipcie.

Touroperator: Szczyt sezonu letniego, nie ma wolnych samolotów

Join UP! wydał komunikat. Prezes Anna Staszewska wyjaśnia w nim, że „loty Poznań - Sharm el Sheikh oraz Sharm el Sheikh — Poznań uległy znacznemu opóźnieniu. Wynikało ono z przyczyn technicznych”. Wynajęta przez biuro podróży egipska linia lotnicza SkyVision nie dostarczyła samolotu, ponieważ ”przedłużyła się niezbędna i konieczna [jego] konserwacja”.

- Cała firma została postawiona na nogi, szukaliśmy samolotu zastępczego, ale jest środek sezonu letniego i do tego w Paryżu toczą się igrzyska olimpijskie, i trudno było taki znaleźć. Nie było też miejsc w samolotach z Szarm el-Szejk do innych polskich miast — relacjonuje Agnieszka Szymanowska z biura prasowego touroperatora. Zapewnia jednak, że organizatorowi udało się już taką maszynę pozyskać i odbierze ona klientów w poniedziałek, 29 lipca, o 19. Zastrzega jednak, że nie zna nazwy nowego przewoźnika, „pracujemy nad tym” dodaje.

Czytaj więcej

Pierwsze biuro sprzedaży Join UP! w Polsce. "Model franczyzowy się sprawdził"

W związku z wypadnięciem z rozkładu lotów jednego samolotu do Egiptu nie polecieli też na wakacje kolejni klienci. Było to 68 osób z Join UP! Początkowo — licząc na szybkie rozwiązanie problemu — biuro podróży zakwaterowało ich w hotelu w Poznaniu. Kiedy jednak okazało się, że szybko nie da się ich do Egiptu przewieźć, firma rozwiązała z nimi umowy.

Szymanowska podkreśla, że biuru podróży jest bardzo przykro i że postara się zrekompensować klientom niedogodności — zwróci pieniądze tym, którzy nie wylecieli, a pozostałym wypłaci przewidziane prawem odszkodowania i zaproponuje zniżki na wycieczki w kolejnych sezonach.

Reklama
Reklama

Ukraińskie biuro podróży Join UP! dopiero startuje na polskim rynku. Firma założyła w Polsce spółkę w 2022 roku. W pierwszym roku działalności, 2023, z jej usług skorzystało 17,7 tysiąca klientów.

W tym roku Join UP! rozszerzył działalność. Oferuje wyloty na wycieczki do Turcji, Egiptu, Tunezji, Grecji, Hiszpanii, Albanii i Czarnogóry z dziesięciu polskich miast. Korzysta z usług linii lotniczych Buzz Airlines (Ryanair), Enter Air, Fly Egypt, LOT, Mavi Gok, Nesma Airlines, Nouvelair, Skyline Express Airlines, Sky Vision Airlines, Smartwings i Wizz Air, a przede wszystkim z należących do tego samego właściciela linii SkyUp.

Czytaj więcej

Agenci turystyczni: Wróciła współpraca z biurami podróży Anex Tour i Join UP!

Oświadczenie biura podróży Join UP!

Biuro podróży przysłało nam swoje oświadczenie. Publikujemy je w całości.

"Oświadczenie dotyczące lotów z 26 lipca 2024 U57335 z Poznania do Sharm el Sheik POZ - SSH oraz 26 lipca U57336 z Sharm el Sheik do Poznania SSH - POZ.

W dniu 26 lipca br. loty Poznań - Sharm el Sheikh oraz Sharm el Sheikh - Poznań uległy znacznemu opóźnieniu. Wynikało ono z przyczyn technicznych. Planowanym operatorem lotów miał być SkyVision, niestety przedłużyła się niezbędna i konieczna konserwacja samolotu.

Reklama
Reklama

Jako odpowiedzialna firma, rozpoczęliśmy natychmiastowe poszukiwanie nowej alternatywy przelotów oraz zapewnienia naszym podróżnym wylotu oraz powrotu z wakacji. Niestety, ze względu na najwyższy sezon wakacyjny oraz rozpoczynające się Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, dostępność samolotów na rynku jest bardzo niska. Jest to problem rynku turystycznego w całej Europie i bardzo trudna sytuacja dla wielu turystów i operatorów turystycznych.

Pierwsze informacje o opóźnieniach, zostały przekazane podróżnym 25 lipca o godz. 17:28 przez SMS oraz e-maile. Informowaliśmy turystów oraz agentów o zmianach w godzinach wylotu oraz zapewniliśmy hotel oraz zakwaterowanie. Szukając alternatywnych lotów, regularnie przekazywaliśmy informacje o opóźnionym wylocie poprzez SMS i e-mail .

Działania, które Join UP! podjął:

1. Zakwaterowanie oraz posiłki: wszystkim pasażerom zapewniono pokoje hotelowe oraz posiłki, zarówno w Sharm el Sheikh, jak i Poznaniu. Niektórzy pasażerowie (16 osób) w Poznaniu zrezygnowali z pokoi hotelowych, najprawdopodobniej, zostali w swoich domach.

2. Loty: mimo naszego wielkiego wysiłku, nie jesteśmy w stanie w chwili obecnej podać szczegółów dotyczących tych lotów. Pracujemy, by wszyscy nasi turyści bezpiecznie i jak najszybciej wrócili do Poznania z Sharm el Sheikh. W chwili obecnej lot ten planowany jest na 29 lipca. Planowany na 26.07. lot z Poznania do Sharm el Sheikh nr U57335 POZ-SSH z powodu znacznego opóźnienia został odwołany.

Reklama
Reklama

Propozycja rekompensaty

1. Roszczenia prawne: Wszyscy pasażerowie mają prawo ubiegać się o odszkodowanie zgodnie z rozporządzeniem UE (WE) nr 261/2004 kierując maila na adres:

reklamacje@joinup.pl

2. Pasażerowie lotu SSH - POZ - Join UP! oferuje 30% zniżki na kolejny wyjazd organizowany przez Join UP! w sezonie letnim Lato’24, zimowym Zima’24/25 lub letnim Lato’25 (zniżka obowiązuje do października 2025).

3. Pasażerowie anulowanego lotu POZ — SSH — Wszyscy pasażerowie otrzymają 100% zwrot za niewykorzystane wakacje lub mogą zarezerwować wakacje w innym terminie bez dodatkowych kosztów za zmianę terminu. Dodatkowo, Join UP! oferuje 30% zniżki na kolejną podróż organizowaną przez Join UP! w sezonie letnim Lato’24, zimowym Zima’24/25 lub letnim Lato’25 (zniżka obowiązuje do października 2025).

Reklama
Reklama

W imieniu Join UP! przepraszamy za wszystkie utrudnienia. Jest nam ogromnie przykro z powodu niedogodności, jakich doświadczyli pasażerowie, klienci Join UP! i nasi partnerzy. Naszym celem jest zapewnienie klientom najlepszego wypoczynku i relaksu. Priorytetem są dla nas również bezpieczeństwo i najwyższa jakość obsługi. Niestety, problemy z awariami samolotów są poza naszą kontrolą. To szczególnie poważny problem w okresie wakacyjnym i szczycie sezonu. To nadzwyczajne okoliczności, którym nie zawsze jesteśmy w stanie zaradzić ani my ani inni touroperatorzy czy sami przewoźnicy.

Z poważaniem,

W imieniu Zarządu Join UP!

Anna Staszewska

Prezes Zarządu"

Od piątku w niepewności żyje grupa 178 turystów, którzy wypoczywali w Szarm el-Szejk w Egipcie. To klienci kilku biur podróży, w tym Join UP! (55 osób), organizatora lotu, i Anexu Tour.  W piątek rano mieli stawić się na lotnisku, a o 7.30 odlecieć do kraju, do Poznania. Kiedy jednak byli już spakowani, dostali w nocy esemesem informację, że ich lot przesunięto na godzinę 13. „Przepraszamy za niedogodności” - dodał touroperator. 

Pozostało jeszcze 94% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biura Podróży
Join UP! zwiększa gwarancję ubezpieczeniową. „Solidna podstawa do dalszej ekspansji”
Biura Podróży
Czy nieobecność rezydenta to wada wycieczki? Sąd odrzuca skargę turysty
Biura Podróży
W biurach podróży po ostatnich podwyżkach korekta - ceny Turcji, Grecji i Egiptu w dół
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Komisje sejmowe za złagodzeniem przepisów o gwarancjach biur podróży
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama