W Rembertowie stanął pierwszy salon Urlop.pl. "To nie jest nasze ostatnie słowo"

W sobotę agent turystyczny Urlop.pl uroczyście otworzył swój pierwszy salon. Tak naprawdę to już 50 punkt sprzedaży tej firmy, ale pierwszy, odkąd ogłosiła ona zmianę nazwy.

Publikacja: 24.11.2024 18:16

Pierwszy salon sprzedaży pod nową marką stanął w Rembertowie. Na otwarcie przyjechał prezes firmy Pr

Pierwszy salon sprzedaży pod nową marką stanął w Rembertowie. Na otwarcie przyjechał prezes firmy Przemysław Jackiewicz (pierwszy z prawej)

Foto: Filip Frydrykiewicz

Zaledwie kilka dni temu agent turystyczny, działający w internecie i prowadzący na zasadach franczyzy salony sprzedaży, Fostertravel.pl, zmienił nazwę na prostszą i łatwiejszą do zapamiętania, a także mającą się kojarzyć z czymś przyjemnym – Urlop.pl. A już w sobotę otworzył pierwszy punkt sprzedaży pod nową marką.

Chociaż firma działa od 20 lat, dopiero w ostatnich dwóch latach rośnie z większą dynamiką. Tylko w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy otworzyła pod swoją marką piętnaście nowych sklepów z wycieczkami, w tym między innymi w podwarszawskich Łomiankach i w Wesołej.

Czytaj więcej

W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”

Salon z wycieczkami w kontenerze

Salon w Rembertowie, na obrzeżu Warszawy, powstał w... kontenerze postawionym na parkingu centrum handlowego Era Park. – To bardzo wygodne rozwiązanie – wyjaśnia Piotr Szczucki odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej w firmie. – Kontener jest niedrogi, można nim samodzielnie rozporządzać i samemu sobie regulować godziny pracy w nim. Inaczej niż w wypadku wynajmowania stałego lokalu w samym centrum handlowym, co jest obwarowane przez właściciela wieloma ograniczeniami. Minimalizuje też ryzyko, bo jeśli okaże się, że miejsce nie jest trafione do prowadzenia takiej działalności jak nasza, to zawsze można kontener przenieść w inne miejsce lub sprzedać – dodaje.

Tort na otwarcie swojego salonu jego właścicielka zrobiła sama. - Najtrudniej było zrobić róże - uja

Tort na otwarcie swojego salonu jego właścicielka zrobiła sama. - Najtrudniej było zrobić róże - ujawniła

Foto: Filip Frydrykiewicz

Kontener ma 15 metrów kwadratowych i duże okno na dłuższej ścianie. Będzie w nim od dzisiaj pracować obecna franczyzobiorczyni Urlop.pl, a wcześniej pracownica centrali Fostertravel.pl, Milena Darul z pobliskiego Sulejówka. Jak mówi, jej marzeniem była samodzielna działalność, w której może wykorzystać lata doświadczeń z pracy w dziale sprzedaży tego agenta turystycznego. Jej dawny pracodawca był na tyle przekonany do pomysłu umieszczenia salonu w Rembertowie, że sam sfinansował większość kosztów związanych z zamówieniem i ulokowaniem tu mobilnego salonu.

– Otworzyliśmy pięćdziesiąty salon, ale to nie jest nasze ostatnie słowo – mówił półżartem podczas spotkania towarzyszącego otwarciu, prezes Urlop.pl Przemysław Jackiewicz. Jak przyznał zarazem, optymistyczny plan firmy, to otwarcie w kolejnym roku 30 nowych salonów.

Punkt sprzedaży w Rembertowie jest pierwszy, który od początku opatrzony jest nowym logo, ale w najbliższych tygodniach i miesiącach nowa nazwa będzie zastępować tę starą w pozostałych salonach.  A już w grudniu firma ma się promować w telewizji.

Milena Darul przepracowała wcześniej siedem lat w centrali Fostertrave.pl, ale i tak przed otwarciem

Milena Darul przepracowała wcześniej siedem lat w centrali Fostertrave.pl, ale i tak przed otwarciem salonu musiała przejść szkolenia w firmie

Foto: Filip Frydrykiewicz

Urlop.pl – co czwarty klient wybrał Turcję

Urlop.pl jest trzecią pod względem wielkości siecią agencyjną w turystyce w Polsce, po Wakacje.pl (330 salonów) i Travelplanet.pl (120 salonów). Reprezentuje kilkadziesiąt biur podróży, w tym największe na rynku, jak TUI, Itaka, Rainbow, Coral Travel, Grecos i Exim Tours.

W ostatnim roku (1 listopada 2023 roku do 31 października 2024 roku) wzrost sprzedaży tej firmy wyniósł 24 procent w liczbie klientów i 23 procent w przychodach. Średnia cena sprzedanej imprezy turystycznej wyniosła u tego agenta 3312 złotych i była o 12 złotych (0,35 procent) niższa niż rok temu.

Klienci Urlop.pl (wcześniej Fostertravel.pl) najchętniej wypoczywali w Turcji (27 procent udziału tego kierunku w całej sprzedaży), Egipcie (23 procent), Grecji (15 procent), Hiszpanii (8 procent), Tunezji (5 procent), na Cyprze (2 procent), w Dominikanie (2 procent), Bułgarii (2 procent) i Albanii (2 procent).

Najdynamiczniej rosła sprzedaż Tunezji (plus 103 procent, porównując rok do roku), Cypru (wzrost o 42 procent), Grecji (więcej o 37 procent), Hiszpanii (plus 36 procent), Albanii (plus 24 procent) i Egiptu (plus 20 procent).

Zaledwie kilka dni temu agent turystyczny, działający w internecie i prowadzący na zasadach franczyzy salony sprzedaży, Fostertravel.pl, zmienił nazwę na prostszą i łatwiejszą do zapamiętania, a także mającą się kojarzyć z czymś przyjemnym – Urlop.pl. A już w sobotę otworzył pierwszy punkt sprzedaży pod nową marką.

Chociaż firma działa od 20 lat, dopiero w ostatnich dwóch latach rośnie z większą dynamiką. Tylko w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy otworzyła pod swoją marką piętnaście nowych sklepów z wycieczkami, w tym między innymi w podwarszawskich Łomiankach i w Wesołej.

Pozostało 84% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Nowa dyrektor w zespole Exim tours. Pokieruje sprzedażą i marketingiem
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”