Hotelarze raportują wyniki w lipcu na poziomie poprzedniego miesiąca. Wskaźniki frekwencji w wielu hotelach osiągnęły bardzo satysfakcjonujące poziomy - czytamy w podsumowaniu IGHP.
Wakacje lepsze dla obiektów wypoczynkowych niż biznesowych
Wzrosła grupa hoteli z obłożeniem przekraczającym 70 procent. Początek wakacji odwrócił trend ostatnich trzech miesięcy - wyniki obiektów wypoczynkowych były wyraźnie lepsze niż hoteli biznesowych. Z grupy hoteli uczestniczących w ankiecie* tylko 6 procent nie przekroczyło frekwencji 30-procentowej, a satysfakcjonujące obłożenie powyżej 50 procent uzyskało 81 procent hoteli, z czego ponad połowa miała obłożenie powyżej 70 procent.
Hotele miejskie i pozamiejskie zanotowały bardzo zbliżone wyniki. Frekwencję powyżej 50 procent uzyskało odpowiednio 82 procent hoteli miejskich i 79 procent zlokalizowanych poza miastami. Również odsetek obiektów z obłożeniem powyżej 70 procent był bardzo podobny - odpowiednio 52 i 55 procent.
Jeśli podzielić hotele na obsługujące gości z segmentów biznesowego i wypoczynkowego okaże się, że uzyskały one jednak wyraźnie różne wyniki, na korzyść tych drugich. W hotelach biznesowych 71 procent obłożenia odnotowało więcej niż 50 procent z nich. Frekwencji 30-procentowej nie osiągnęło 13 procent. W obiektach wypoczynkowych było to odpowiednio 90 procent z frekwencją powyżej 50 procent i tylko 4 procent, tych które uzyskały obłożenie mniejsze niż 30-procentowe.
Więcej rezerwacji na najbliższe miesiące
Dane dotyczące rezerwacji na kolejne trzy miesiące są podobne jak te z lipca, z lepszymi jednak prognozami na sierpień niż miesiąc temu dla lipca. Druga połowa wakacji powinna więc być lepsza, głównie za sprawą większego popytu na pobyty w obiektach wypoczynkowych.