Prezes Arche: Obłożenie hoteli średnie, ale zysk dobry. Ważna jest też integracja

Do końca października 2023 roku spółka Arche, właściciel 19 hoteli, zanotowała przychody w wysokości 271 milionów złotych, średnie obłożenie 60 procent i prawie 100 mln złotych zysku operacyjnego - informuje w komunikacie prezes Władysław Grochowski.

Publikacja: 19.11.2023 15:12

Władysław Grochowski, prezes Arche

Władysław Grochowski, prezes Arche

Foto: Arche

Prezes uznaje to za bardzo dobre wyniki. – To zasługa rosnącej liczby turystów i gości biznesowych nie tylko z kraju, ale i z zagranicy – szczególnie z Czech, Litwy, USA, Słowacji, Holandii i Wielkiej Brytanii – mówi cytowany w komunikacie. – A także słonecznej pogody, która wydłużyła sezon urlopowy i od września nałożyła się na dużą liczbę imprez i eventów biznesowych. Chociaż średnie obłożenie w naszych hotelach to 60 procent, to niektóre obiekty nadal utrzymują je na poziomie ponad 80 procent. Zarazem staramy się, aby oferowane klientom ceny były wyważane, nawet przy bardzo wysokim obłożeniu, nie chcemy windować ich w górę - dodaje.

Czytaj więcej

Poruszający apel prezesa Arche: Dajcie nam przyjąć 100 rodzin uchodźców

Klienci chętnie inwestują w pokoje hotelowe

Obecnie Arche ma 4 tysiące pokojów w 19 hotelach i obiektach hotelowych oraz 150 kontenerów w tzw. hotelu rozproszonym Arche Siedlisko. Firma zamierza otwierać kolejne hotele tak, by w 2030 roku zarządzać ponad 50 obiektami. Kilka nowych jest w przygotowaniu lub w budowie. Najszybciej, bo w pierwszej połowie 2024 roku, ruszą dwa – Klasztor we Wrocławiu i Arche Nałęczów, dawne Sanatorium Milicyjne.

–  Analizujemy potencjał wielu innych ciekawych i niestandardowych miejsc. W tym roku Arche mocno skupia się na dalszym powiększaniu banku gruntów i zakupie kolejnych postindustrialnych obiektów do rewitalizacji – ostatnio Starej Olejarni w Szczecinie. Tu mogę ujawnić, że w tym roku nasze przychody liczone na koniec października ze sprzedaży 494 lokali – w tym 293 inwestycyjnych i 201 mieszkań i domów, wynoszą łącznie 244 milionów złotych netto. Jak widać autorski System Arche, czyli model inwestowania w pokoje hotelowe i wspólnego zarabiania na hotelarstwie okazał się strzałem w dziesiątkę. To daje nam możliwość pozyskiwania finansowania na kolejne projekty i szybką ścieżkę rozwoju w całym kraju. Również w tej dziedzinie dbamy, aby nie windować cen – kontrolujemy cały łańcuch dostaw. Na przykład sami produkujemy meble i wykończenie wnętrz – zapewnia Grochowski.

Nie tylko biznes się liczy, ważne jest też integrowanie ludzi

Arche jest też deweloperem, w ponad 30-letniej historii wybudowała ponad 10 tysięcy domów i mieszkań.

Firma prowadzi działalność integrującą społeczności, osoby wykluczone społecznie. Zamierza otworzyć w kolejnych obiektach oddziały Fundacji Leny Grochowskiej, zatrudniającej i integrującej osoby z niepełnosprawnością, a także, tam gdzie są warunki, farmy dla zwierząt. – Widzimy, że konkurencja nas naśladuje. To bardzo dobrze, bo korzystają na tym klienci, dostając coraz lepszą jakość usług – wyjaśnia Grochowski.

Czytaj więcej

Prezes Arche: W pandemii nakręciłem się na nowe projekty

– Strategia Arche to łączenie i  budowanie społeczności, integrowanie osób wykluczonych i niepełnosprawnych. Pragniemy utrzymać najwyższą jakość usług, unikatowy wielofunkcyjny charakter rewitalizowanych zabytków, a w tym samym czasie być w pełni otwartymi dla każdego – rodzin z dziećmi, grup znajomych, singli, biznesu czy ludzi podróżujących ze zwierzętami. Dla nas luksus to wspólne doświadczenie więzi, budowanie mostów, tolerancji i relacji międzyludzkich, a nie “złotej klatki” – podkreśla prezes. 

Prezes uznaje to za bardzo dobre wyniki. – To zasługa rosnącej liczby turystów i gości biznesowych nie tylko z kraju, ale i z zagranicy – szczególnie z Czech, Litwy, USA, Słowacji, Holandii i Wielkiej Brytanii – mówi cytowany w komunikacie. – A także słonecznej pogody, która wydłużyła sezon urlopowy i od września nałożyła się na dużą liczbę imprez i eventów biznesowych. Chociaż średnie obłożenie w naszych hotelach to 60 procent, to niektóre obiekty nadal utrzymują je na poziomie ponad 80 procent. Zarazem staramy się, aby oferowane klientom ceny były wyważane, nawet przy bardzo wysokim obłożeniu, nie chcemy windować ich w górę - dodaje.

Pozostało 80% artykułu
Hotele
Rekordowe zainteresowanie turystów wakacjami w Turcji. Polska „niespodzianką roku”
Hotele
Tureccy hotelarze: Trzeba coś zrobić z all inclusive. Za dużo jedzenia się marnuje
Hotele
„Zrób to dla siebie” - sieć hoteli promuje zrównoważony urlop
Hotele
Egipskie hotele muszą udowodnić, że nie szkodzą środowisku. Mają na to pół roku
Hotele
Hotelarze: Zapowiada się dobra majówka. Układ kalendarza nam sprzyja
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił