IGHP informuje w komunikacie o wynikach ankiety, jaką co miesiąc przeprowadza wśród swoich członków. W październiku frekwencję mniejszą niż 30 procent zanotowało 9 procent ankietowanych hoteli, a obłożenie większe niż 50 procent zanotowało trzy czwarte obiektów, czyli o 4 punktu procentowe mniej niż we wrześniu. W tym 38 procent mówi, że było to co najmniej 70 procent (7 punktów procentowych poniżej września).
Czytaj więcej
Booking Holdings, właściciel platformy z noclegami Booking.com, poinformował, że po niedawnym wzroście kosztów operacyjnych tej spółki zamierza zwolnić część jej pracowników.
Wśród hoteli biznesowych 81 procent uzyskało obłożenie powyżej 50 procent, w tym 42 procent większe niż 70-procentowe. To wyniki lepsze niż we wrześniu o 6-7 punktów procentowych. Frekwencji 30-procentowej nie osiągnęło 4 procent hoteli.
Obiekty wypoczynkowe uzyskały wskaźniki zdecydowanie słabsze niż we wrześniu- tylko 37 procent zapełniło się więcej niż w połowie, a obiektów, które zanotowały frekwencję poniżej 30 procent było 21 procent. Najliczniejszą grupę (42 proc.) stanowiły hotele z obłożeniem 30-50 procentowym.
Hotele miały więcej klientów niż rok temu
Wskaźniki obłożenia były wyższe od uzyskanych w październiku 2023 roku. W prawie połowie (47 procent) hoteli frekwencja wzrosła w stosunku do października ubiegłego roku. W tym co piąty (21 procent) zanotował wzrost w przedziale 6-10 punktów procentowych.