Enter Air miał od stycznia do końca września 844,6 mln złotych przychodów, o ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej. Wzrost ten wypracował głównie w sezonie letnim, kiedy latał wszystkimi 26. samolotami, w tym dwoma dodatkowymi boeingami 737-800, które sprowadził w lipcu i dwoma własnymi 737 MAX 8.
Spółka odnotowała 177 mln złotych EBITDA, 70,4 miliona złotych zysku operacyjnego i 21,1 miliona złotych straty netto (rok wcześniej 98,7 miliona złotych).
Czytaj więcej
Samolot czarterowy z klientami Itaki wylądował dzisiaj rano w Omanie. To pierwszy lot polskiego touroperatora do tego kraju po półtorarocznej przerwie - informuje biuro podróży.
Negatywny wpływ na wynik oprócz trzeciej fali covidu w okresie marzec-kwiecień miało również osłabienie złotego do głównych walut, co spowodowało, że negatywne różnice kursowe wyniosły minus 54,8 mln złotych - podaje firma w komunikacie. "Zobowiązania leasingowe muszą być wyceniane po kursie z dnia bilansowego, natomiast samoloty, będące przedmiotem tego finansowania, nie są wyceniane po tym kursie. Powstaje więc wirtualna różnica, która powiększa się wraz ze wzrostem liczby samolotów" - czytamy wyjaśnienie.
W samym trzecim kwartale tego roku wyniki przewoźnika "były zgodne z założeniami spółki i pozwoliły znacząco odrobić straty" poniesione w pierwszym półroczu 2021 roku. Spółka miała 536,9 mln złotych przychodów (184 procent, licząc rok do roku) i 75,6 miliona złotych zysku netto (120 procent).