Rosną ceny biletów lotniczych. Efekt droższej ropy naftowej

Od 10 do 200 euro w zależności od kierunku i klasy rezerwacyjnej wzrosną ceny biletów lotniczych w Lufthansie. W Air France za przelot na trasie dalekiego dystansu trzeba zapłacić o 7-8 procent więcej. Inne linie też szykują podwyżki.

Publikacja: 25.03.2022 08:32

Rosną ceny biletów lotniczych. Efekt droższej ropy naftowej

Foto: Lufthansa

Pierwsze skutki gospodarcze napaści Rosji na Ukrainę można już odczuć, między innymi widoczne są w kursach walut i cenach ropy naftowej. Szczególnie te ostatnie dotykają linii lotniczych, które zaczęły podnosić ceny biletów na niektórych trasach.

Czytaj więcej

LOT proponuje: Leć na wakacje nad polskie morze samolotem. Mamy dla ciebie pakiet

Przykładem może być Lufthansa. Klienci, którzy chcą kupić przelot na trasie dalekiego zasięgu, muszą zapłacić za niego od 20 do 200 euro więcej, pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise-vor9. W wypadku lotów w Europie taryfy w klasie ekonomicznej wzrosły o 10 euro, a w klasie biznes o 30 euro.

Grupa Lufthansa za loty do krajów Afryki, Bliskiego Wschodu, Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej, a także na większości tras do Azji i Pacyfiku pobiera teraz o 30 euro więcej w klasie ekonomicznej (dotyczy to przelotu w obie strony), a w klasie premium economy dodaje 50 euro. Loty klasą biznes będą o 100 euro droższe, a pierwszą o 200 euro droższe. Z podwyżki cen wyłączone są oferty specjalne i połączenia z miejscowościami turystycznymi w Ameryce Południowej.

Air France podniosło również ceny biletów na lotach długodystansowych. Z doniesień mediowych wynika, że są to podwyżki rzędu 7-8 procent.

Także Emirates i Japan Airlines zapowiedziały już podwyżki cen, taryfy ma również podnieść amerykańska Delta.

Pierwsze skutki gospodarcze napaści Rosji na Ukrainę można już odczuć, między innymi widoczne są w kursach walut i cenach ropy naftowej. Szczególnie te ostatnie dotykają linii lotniczych, które zaczęły podnosić ceny biletów na niektórych trasach.

Przykładem może być Lufthansa. Klienci, którzy chcą kupić przelot na trasie dalekiego zasięgu, muszą zapłacić za niego od 20 do 200 euro więcej, pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise-vor9. W wypadku lotów w Europie taryfy w klasie ekonomicznej wzrosły o 10 euro, a w klasie biznes o 30 euro.

Lotniska
Katowice Airport: 30 państw, 90 lotnisk i 111 tras w letnim rozkładzie lotów
Linie Lotnicze
Sun Express: W tym roku Turcja będzie tak popularna, jak przed pandemią
Linie Lotnicze
Wizz Air wznawia loty z dziesięciu lotnisk w Polsce. Dużo kierunków wakacyjnych
Popularne Trendy
Teneryfa będzie mieć nową „stolicę turystyczną”. Miliony euro na promocję
Popularne Trendy
Majorka – bary nie wpuszczą pijanych i golasów. „Odstraszają lepszych gości”